Chevrolet Corvette Z06

Inženýři Chevroletu připravili pro modelový rok 2001 Corvettu Z06. Nejdůležitější změnou na novém modelu, oproti standardním Corvettám je motor označovaný jako LS6. Z06 pohání nový 5.7 V8, který nabízí 385 koní a točivý moment 385 Nm. Na zvýšení výkonu má svůj podíl zvětšený kompresní poměr, který z 10,1:1 stoupl na 10,5:1.
Chevrolet Corvette Z06
Inženýři Chevroletu připravili pro modelový rok 2001 Corvettu Z06. Nejdůležitější změnou na novém modelu, oproti standardním Corvettám je motor označovaný jako LS6. Z06 pohání nový 5.7 V8, který nabízí 385 koní a točivý moment 385 Nm. Na zvýšení výkonu má svůj podíl zvětšený kompresní poměr, který z 10,1:1 stoupl na 10,5:1. Nový je také tvar vačkového hřídele, což umožňuje rychlejší otevírání ventilů rychleji.

Změny prodělala také převodovka nesoucí označení M12, dostupná pouze v modelu Z06. Převodovka je samozřejmě šestistupňová a spolu s novou spojkou přenáší výkon motoru na zadní kola. Převodovka umožňuje přesnější řazení a nechá si líbit i tvrdší zacházení na závodní dráze.

V novém modelovém roce 2001 se u Corvetty změnil také podvozek. V „Systému aktivního řízení“ se změnily některé komponenty, starající se o výborné jízdní vlastnosti každé Corvetty. Týká se to především nově nastaveného systému kontrolující trakci. Systém aktivního řízení s ním přímo spolupracuje. Nový systém umožňuje plynulejší odezvu na plynový pedál a zkušeným řidičům umožní řídit Corvettu na hranici smyku. Na druhé straně méně zkušení řidiči se budou cítit více v bezpečí.

Systém aktivního řízení je také možné přepnout do tzv. „Závodního módu“. Nově je tak možné učinit také za jízdy. Po cca 5 vteřinách je vůz již plně „přepnut“ do závodního módu. V praxi to znamená, že všechny výhody „Systému aktivního řízení“ jsou vypnuty a jsou tedy kladeny vysoké nároky na umění řidiče. Na běžné silnici Vám však využití tohoto módu nemůžeme doporučit, protože i přes poměrně široké pneumatiky není problém dostat novou Corvettu do smyku. K již zmíněným pneumatikám lze jen dodat, že na Z06 najdeme značku Goodyear Egle F1 SC (SC = SuperCar).

Interiér Z06 je lépe izolovaný proti vnějšímu hluku. Ve výbavě také nově najdeme elektrochromatická vnější i vnitřní zrcátka. Nechybí také spousta dobře známých prvků jako klimatizace, el. ovládaná okna. Připravena je také velké množství originálního příslušenství, jako speciální brzdové obložení, chladič oleje v převodovce. Pro majitele nové Corvetty je také připraven speciální řidičský kurz, který si klade za cíl omezit počet havárií nových Corvett.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 185 877 km
Cena: 196 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 125 196 km
Cena: 194 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 387 km
Cena: 149 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 911 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků