Chevrolet Corvette Z06

Inženýři Chevroletu připravili pro modelový rok 2001 Corvettu Z06. Nejdůležitější změnou na novém modelu, oproti standardním Corvettám je motor označovaný jako LS6. Z06 pohání nový 5.7 V8, který nabízí 385 koní a točivý moment 385 Nm. Na zvýšení výkonu má svůj podíl zvětšený kompresní poměr, který z 10,1:1 stoupl na 10,5:1.
Chevrolet Corvette Z06
Inženýři Chevroletu připravili pro modelový rok 2001 Corvettu Z06. Nejdůležitější změnou na novém modelu, oproti standardním Corvettám je motor označovaný jako LS6. Z06 pohání nový 5.7 V8, který nabízí 385 koní a točivý moment 385 Nm. Na zvýšení výkonu má svůj podíl zvětšený kompresní poměr, který z 10,1:1 stoupl na 10,5:1. Nový je také tvar vačkového hřídele, což umožňuje rychlejší otevírání ventilů rychleji.

Změny prodělala také převodovka nesoucí označení M12, dostupná pouze v modelu Z06. Převodovka je samozřejmě šestistupňová a spolu s novou spojkou přenáší výkon motoru na zadní kola. Převodovka umožňuje přesnější řazení a nechá si líbit i tvrdší zacházení na závodní dráze.

V novém modelovém roce 2001 se u Corvetty změnil také podvozek. V „Systému aktivního řízení“ se změnily některé komponenty, starající se o výborné jízdní vlastnosti každé Corvetty. Týká se to především nově nastaveného systému kontrolující trakci. Systém aktivního řízení s ním přímo spolupracuje. Nový systém umožňuje plynulejší odezvu na plynový pedál a zkušeným řidičům umožní řídit Corvettu na hranici smyku. Na druhé straně méně zkušení řidiči se budou cítit více v bezpečí.

Systém aktivního řízení je také možné přepnout do tzv. „Závodního módu“. Nově je tak možné učinit také za jízdy. Po cca 5 vteřinách je vůz již plně „přepnut“ do závodního módu. V praxi to znamená, že všechny výhody „Systému aktivního řízení“ jsou vypnuty a jsou tedy kladeny vysoké nároky na umění řidiče. Na běžné silnici Vám však využití tohoto módu nemůžeme doporučit, protože i přes poměrně široké pneumatiky není problém dostat novou Corvettu do smyku. K již zmíněným pneumatikám lze jen dodat, že na Z06 najdeme značku Goodyear Egle F1 SC (SC = SuperCar).

Interiér Z06 je lépe izolovaný proti vnějšímu hluku. Ve výbavě také nově najdeme elektrochromatická vnější i vnitřní zrcátka. Nechybí také spousta dobře známých prvků jako klimatizace, el. ovládaná okna. Připravena je také velké množství originálního příslušenství, jako speciální brzdové obložení, chladič oleje v převodovce. Pro majitele nové Corvetty je také připraven speciální řidičský kurz, který si klade za cíl omezit počet havárií nových Corvett.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků