Chevrolet Corvette Z06

Inženýři Chevroletu připravili pro modelový rok 2001 Corvettu Z06. Nejdůležitější změnou na novém modelu, oproti standardním Corvettám je motor označovaný jako LS6. Z06 pohání nový 5.7 V8, který nabízí 385 koní a točivý moment 385 Nm. Na zvýšení výkonu má svůj podíl zvětšený kompresní poměr, který z 10,1:1 stoupl na 10,5:1.
Chevrolet Corvette Z06
Inženýři Chevroletu připravili pro modelový rok 2001 Corvettu Z06. Nejdůležitější změnou na novém modelu, oproti standardním Corvettám je motor označovaný jako LS6. Z06 pohání nový 5.7 V8, který nabízí 385 koní a točivý moment 385 Nm. Na zvýšení výkonu má svůj podíl zvětšený kompresní poměr, který z 10,1:1 stoupl na 10,5:1. Nový je také tvar vačkového hřídele, což umožňuje rychlejší otevírání ventilů rychleji.

Změny prodělala také převodovka nesoucí označení M12, dostupná pouze v modelu Z06. Převodovka je samozřejmě šestistupňová a spolu s novou spojkou přenáší výkon motoru na zadní kola. Převodovka umožňuje přesnější řazení a nechá si líbit i tvrdší zacházení na závodní dráze.

V novém modelovém roce 2001 se u Corvetty změnil také podvozek. V „Systému aktivního řízení“ se změnily některé komponenty, starající se o výborné jízdní vlastnosti každé Corvetty. Týká se to především nově nastaveného systému kontrolující trakci. Systém aktivního řízení s ním přímo spolupracuje. Nový systém umožňuje plynulejší odezvu na plynový pedál a zkušeným řidičům umožní řídit Corvettu na hranici smyku. Na druhé straně méně zkušení řidiči se budou cítit více v bezpečí.

Systém aktivního řízení je také možné přepnout do tzv. „Závodního módu“. Nově je tak možné učinit také za jízdy. Po cca 5 vteřinách je vůz již plně „přepnut“ do závodního módu. V praxi to znamená, že všechny výhody „Systému aktivního řízení“ jsou vypnuty a jsou tedy kladeny vysoké nároky na umění řidiče. Na běžné silnici Vám však využití tohoto módu nemůžeme doporučit, protože i přes poměrně široké pneumatiky není problém dostat novou Corvettu do smyku. K již zmíněným pneumatikám lze jen dodat, že na Z06 najdeme značku Goodyear Egle F1 SC (SC = SuperCar).

Interiér Z06 je lépe izolovaný proti vnějšímu hluku. Ve výbavě také nově najdeme elektrochromatická vnější i vnitřní zrcátka. Nechybí také spousta dobře známých prvků jako klimatizace, el. ovládaná okna. Připravena je také velké množství originálního příslušenství, jako speciální brzdové obložení, chladič oleje v převodovce. Pro majitele nové Corvetty je také připraven speciální řidičský kurz, který si klade za cíl omezit počet havárií nových Corvett.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků