Chevrolet Corvette Z06 bude mít sedmilitrový osmiválec

Na jaře se na autosalonu v Detroitu představí ostrá verze šesté generace Chevroletu Corvette pod tradičním označením Z06. Zatímco standardní model má pod kapotou šestilitrový osmiválec o výkonu 298 kW (400 k) a točivém momentu 543 Nm, Z6 dostane pod kapotou sedmilitr s označením LS7 (Z06 páté generace měl motor s označením LS6) s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec. Ten bude bez problému konkurovat BMW M5 - má totiž stejný výkon, 373 kW (507 k) a masivní točivý moment 657 Nm (jiný zdroj uvádí 690 Nm). Motor lze vytočit až do sedmi tisíc otáček.

S tímto drobečkem zrychlí Corvette na stovku za 3,8 s, přičemž standardní model na to potřebuje 4,3 s. Maximálka pak činí hezkých 320 km/h (jiný zdroj uvádí 305 km/h). Vpředu bude Z06 osazena 18" koly s pneumatikami 275/35 ZR18, vzadu pak budou devatenáctky 345/30 ZR19. O prudkou deceleraci se postarají odvětrávané kotoučové brzdy Brembo. Ve standardní výbavě najdete mimo jiné dva přední airbagy, ABS, klimatizaci, dvoubarevnou kůži, sportovní sedačky, mlhovky a head-up displej.

Poznámka: Uvedené informace lze označit jako neoficiální. Již dříve se uvádělo, že výkon Z06 bude 500 k, jen nikdo netušil, že se pod kapotou najde místo pro sedmilitrový motor.

Dřívější špionážné fotky

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek © Automedia

Fotografie z jednoho diskusního fóra

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků