Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Oficiální premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tady. Novinka dostane pod kapotu vidlicový přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 l s hodně zajímavými parametry. Maximální výkon činí 625 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 861 Nm. Motor nabídne přímý vstřik paliva, systém deaktivace válců a samozřejmě také variabilní časování ventilů. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovat buď se sedmistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem.

Parametry Corvette Z06 vyzrazeny, jsou monstrózní

Parametry Corvette Z06 vyzrazeny, jsou monstrózní

Nový automat se chlubí extrémně krátkými časy přeřazení. Údajně je v této disciplíně lepší než to, co nabízí dvouspojková převodovka použitá u Porsche 911. Pádla pod volantem určená pro manuální volbu rychlostních stupňů jsou samozřejmostí. GM se také chlubí faktem, že je osmistupňový automat stejně velký jako ten šestistupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o více než 4 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvládat veškerý potenciál motoru pomůže řidiči několik systémů. Jmenovitě jde například o Launch control, kontrolu trakce, Performance Traction Management umožňující pět různých nastavení pro jízdu na okruzích a na zadní nápravě elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Bohužel tisková zpráva přesná čísla týkající se zrychlení a maximální rychlosti neuvádí.

Ohlédnutí za CES: Palubní systém Corvette s aplikacemi třetích stran

Ohlédnutí za CES: Palubní systém Corvette s aplikacemi třetích stran

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V předu mají pláště rozměr 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používají na zadní nápravě kotouče o velikosti 365 x 25 mm, vpředu to je 371 x 33 mm. Komu by to nestačilo, ten si může pořídit paket Z07 Peformance, kdy kromě dílů dále zlepšujících aerodynamiku a pneumatik Michelin Pilot Super Sport Cup dostane také karbon-keramické brzdy Brembo. Ty mají rozměry 394 x 36 mm vpředu a 388 x 33 vzadu. Zároveň jsou samozřejmě lehčí. Standardem jsou tlumiče Magnetic Selective Ride Control třetí generace.

Corvette Z06 a C7.R: špičkové verze na dosah, odpočet už započal…

Corvette Z06 a C7.R: špičkové verze na dosah, odpočet už započal…

Chevrolet Corvette Z06 využívá jako svůj základ tuhý hliníkový rám a jako první Corvette v historii se může pochlubit možností odnímatelného střešního panelu, který je vyroben z karbonu.

Prodeje odstartují začátkem příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků