Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Oficiální premiéra Chevroletu Corvette Z06 je tady. Novinka dostane pod kapotu vidlicový přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 l s hodně zajímavými parametry. Maximální výkon činí 625 koní a točivý moment vrcholí na hodnotě 861 Nm. Motor nabídne přímý vstřik paliva, systém deaktivace válců a samozřejmě také variabilní časování ventilů. Kompresor zvládne až 20 000 ot./min. Pohonná jednotka bude spolupracovat buď se sedmistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem.

Parametry Corvette Z06 vyzrazeny, jsou monstrózní

Parametry Corvette Z06 vyzrazeny, jsou monstrózní

Nový automat se chlubí extrémně krátkými časy přeřazení. Údajně je v této disciplíně lepší než to, co nabízí dvouspojková převodovka použitá u Porsche 911. Pádla pod volantem určená pro manuální volbu rychlostních stupňů jsou samozřejmostí. GM se také chlubí faktem, že je osmistupňový automat stejně velký jako ten šestistupňový použitý v Corvette Stingray, zároveň je o více než 4 kg lehčí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zvládat veškerý potenciál motoru pomůže řidiči několik systémů. Jmenovitě jde například o Launch control, kontrolu trakce, Performance Traction Management umožňující pět různých nastavení pro jízdu na okruzích a na zadní nápravě elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Bohužel tisková zpráva přesná čísla týkající se zrychlení a maximální rychlosti neuvádí.

Ohlédnutí za CES: Palubní systém Corvette s aplikacemi třetích stran

Ohlédnutí za CES: Palubní systém Corvette s aplikacemi třetích stran

Chevrolet Corvette Z06 stojí na pneumatikách Michelin Pilot Sport. V předu mají pláště rozměr 285/30 ZR19, vzadu to je 335/25 ZR20. Brzdy používají na zadní nápravě kotouče o velikosti 365 x 25 mm, vpředu to je 371 x 33 mm. Komu by to nestačilo, ten si může pořídit paket Z07 Peformance, kdy kromě dílů dále zlepšujících aerodynamiku a pneumatik Michelin Pilot Super Sport Cup dostane také karbon-keramické brzdy Brembo. Ty mají rozměry 394 x 36 mm vpředu a 388 x 33 vzadu. Zároveň jsou samozřejmě lehčí. Standardem jsou tlumiče Magnetic Selective Ride Control třetí generace.

Corvette Z06 a C7.R: špičkové verze na dosah, odpočet už započal…

Corvette Z06 a C7.R: špičkové verze na dosah, odpočet už započal…

Chevrolet Corvette Z06 využívá jako svůj základ tuhý hliníkový rám a jako první Corvette v historii se může pochlubit možností odnímatelného střešního panelu, který je vyroben z karbonu.

Prodeje odstartují začátkem příštího roku.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků