Chevrolet Corvette Stingray: nejvýkonnější model je tu

O novém Chevroletu Corvette se mluví pěkně dlouho a veškeré spekulace ještě dále podporovaly různé špionážní fotografie. Tomu všemu je dnešním dnem konec. Automobilka oficiálně představila Corvette Stingray 2014 a rovnou mu udělila titul nejvýkonnějšího svého standardního modelu. Co se designu týká, je potřeba zmínit jeden detail. Chevrolet vsadil na ostré hrany a dokonce opustil klasické kulaté zadní svítilny. Při pohledu zezadu pak zaručeně zaujmou také čtyři vedle sebe poskládané „kanóny“.

Chevrolet Corvette v edici k 100. výročí značky

Chevrolet Corvette v edici k 100. výročí značky

Pod kapotou najdeme nový osmiválec o objemu 6,2 l vybavený variabilním časováním ventilů, přímým vstřikováním nebo schopností odstavit z procesu polovinu válců. Maximální výkon dosahuje na 456 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 610 Nm. Novinka váží pouze necelých 1,4 tuny, takže si asi dovedete představit, jak s ní bude osmiválec cvičit. Chevrolet ještě přesná čísla nezveřejnil, z rychlení z nuly na 97 km/h (60 mph) je otázkou méně než čtyř sekund. Standardem je sedmistupňový manuál, alternativou šestistupňový automat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z dalších zajímavostí týkajících se nového Chevroletu Corvette musíme zmínit systém Drive Mode Selector. Ten umožňuje nastavení dvanácti parametrů vozu. Interiér pak kombinuje pravý karbon, hliník a kůži. Auto používá ve velké míře lehké materiály. Kapota nebo odnímatelný střešní panel jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, nárazníky, dveře nebo podvozkové panely jsou kompozitové a vše nese hliníkový rám. Sečteno a podtrženo, rozložení hmotnosti se dostalo na ideálních 50/50.

Nový Chevrolet Corvette zamíří do prodeje během třetího čtvrtletí letošního roku. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků