Chevrolet Corvette Stingray: nejvýkonnější model je tu

O novém Chevroletu Corvette se mluví pěkně dlouho a veškeré spekulace ještě dále podporovaly různé špionážní fotografie. Tomu všemu je dnešním dnem konec. Automobilka oficiálně představila Corvette Stingray 2014 a rovnou mu udělila titul nejvýkonnějšího svého standardního modelu. Co se designu týká, je potřeba zmínit jeden detail. Chevrolet vsadil na ostré hrany a dokonce opustil klasické kulaté zadní svítilny. Při pohledu zezadu pak zaručeně zaujmou také čtyři vedle sebe poskládané „kanóny“.

Chevrolet Corvette v edici k 100. výročí značky

Chevrolet Corvette v edici k 100. výročí značky

Pod kapotou najdeme nový osmiválec o objemu 6,2 l vybavený variabilním časováním ventilů, přímým vstřikováním nebo schopností odstavit z procesu polovinu válců. Maximální výkon dosahuje na 456 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 610 Nm. Novinka váží pouze necelých 1,4 tuny, takže si asi dovedete představit, jak s ní bude osmiválec cvičit. Chevrolet ještě přesná čísla nezveřejnil, z rychlení z nuly na 97 km/h (60 mph) je otázkou méně než čtyř sekund. Standardem je sedmistupňový manuál, alternativou šestistupňový automat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z dalších zajímavostí týkajících se nového Chevroletu Corvette musíme zmínit systém Drive Mode Selector. Ten umožňuje nastavení dvanácti parametrů vozu. Interiér pak kombinuje pravý karbon, hliník a kůži. Auto používá ve velké míře lehké materiály. Kapota nebo odnímatelný střešní panel jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, nárazníky, dveře nebo podvozkové panely jsou kompozitové a vše nese hliníkový rám. Sečteno a podtrženo, rozložení hmotnosti se dostalo na ideálních 50/50.

Nový Chevrolet Corvette zamíří do prodeje během třetího čtvrtletí letošního roku. 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků