Chevrolet Corvette Stingray Convertible oficiálně: Staromilec sází na praktičnost

Zřejmě jedna z posledních příležitostí, jak poslouchat atmosféricky plněný osmiválec z otevřené střechy je konečně tady. Nejde ale jen o randál, novinka je hezky promyšlená.

K Chevroletu Corvette již od první generace patří neodmyslitelně i verze bez střechy. Vždyť při debutu modelu v roce 1953 ani žádná jiná karoserie nebyla. Současná osmá generace však byla doposud k mání pouze jako kupé. To se ale nyní změnilo, Convertible se totiž hlásí ke slovu.

A hned po uvedení na sebe strhává pozornost další novinkou. Vedle motoru uprostřed se totiž vzdává plátěné střechy a přichází rovnou jako hardtop, což je poprvé v historii. Při navrhování si Američané dali záležet, aby nová verze neztratila nic z praktičnosti kupé. Střecha z uhlíkových kompozitů se tak skládá mimo zavazadlový prostor, který tudíž nabídne stejných 283 litrů prostoru.

Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: Americký bourák míří mezi supersporty

Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: Americký bourák míří mezi supersporty

Střecha se složí za 16 vteřin. Nemusíte u toho ani stát na místě, celý proces proběhne i za jízdy do rychlosti 50 km/h. Jelikož se skládá mezi kabinu a zadní zavazadlový prostor, je vystavena vysokým teplotám od motoru. V GM jí proto vymysleli speciální ochrannou přihrádku.

Ke správnému proudění vzduchu pomáhá americkému roadsteru dvojice vzduchových tunelů za sedadly a elektricky ovladatelné zadní okno. Vůz je oproti standardní verzi těžší pouze o 35 kilogramů. I tak ale inženýři vyladili podvozek, aby se dosáhlo stejné jízdní úrovně jako u kupé. 

Chevrolet Corvette diesel existuje. Stojí pár korun a má spotřebu Kodiaqu RS

Chevrolet Corvette diesel existuje. Stojí pár korun a má spotřebu Kodiaqu RS

V motorovém prostoru se nic nemění. Těsně za posádkou dřímá 6,2 litrový osmiválec Small Block o výkonu 369 kW (500 koní) a s točivým momentem 637 N.m. Síla se bude přenášet na kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Koncern GM se zatím nezmiňuje o paketu Z51, který verzi kupé opepří lepšími brzdami, upraveným zavěšením nebo brutálnější výfukovou soustavou.

Produkce roadsteru bude zahájena na začátku příštího roku. Předobjednávat ale můžete už teď. Přesná cena zatím není známa, ale oproti kupé má být vyšší o zhruba 200.000 korun.

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

dnes | Jan Mička | 5 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 9 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků