Chevrolet Corvette Stingray Convertible oficiálně: Staromilec sází na praktičnost

Zřejmě jedna z posledních příležitostí, jak poslouchat atmosféricky plněný osmiválec z otevřené střechy je konečně tady. Nejde ale jen o randál, novinka je hezky promyšlená.

K Chevroletu Corvette již od první generace patří neodmyslitelně i verze bez střechy. Vždyť při debutu modelu v roce 1953 ani žádná jiná karoserie nebyla. Současná osmá generace však byla doposud k mání pouze jako kupé. To se ale nyní změnilo, Convertible se totiž hlásí ke slovu.

A hned po uvedení na sebe strhává pozornost další novinkou. Vedle motoru uprostřed se totiž vzdává plátěné střechy a přichází rovnou jako hardtop, což je poprvé v historii. Při navrhování si Američané dali záležet, aby nová verze neztratila nic z praktičnosti kupé. Střecha z uhlíkových kompozitů se tak skládá mimo zavazadlový prostor, který tudíž nabídne stejných 283 litrů prostoru.

Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: Americký bourák míří mezi supersporty

Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: Americký bourák míří mezi supersporty

Střecha se složí za 16 vteřin. Nemusíte u toho ani stát na místě, celý proces proběhne i za jízdy do rychlosti 50 km/h. Jelikož se skládá mezi kabinu a zadní zavazadlový prostor, je vystavena vysokým teplotám od motoru. V GM jí proto vymysleli speciální ochrannou přihrádku.

Ke správnému proudění vzduchu pomáhá americkému roadsteru dvojice vzduchových tunelů za sedadly a elektricky ovladatelné zadní okno. Vůz je oproti standardní verzi těžší pouze o 35 kilogramů. I tak ale inženýři vyladili podvozek, aby se dosáhlo stejné jízdní úrovně jako u kupé. 

Chevrolet Corvette diesel existuje. Stojí pár korun a má spotřebu Kodiaqu RS

Chevrolet Corvette diesel existuje. Stojí pár korun a má spotřebu Kodiaqu RS

V motorovém prostoru se nic nemění. Těsně za posádkou dřímá 6,2 litrový osmiválec Small Block o výkonu 369 kW (500 koní) a s točivým momentem 637 N.m. Síla se bude přenášet na kola pomocí osmistupňové automatické převodovky. Koncern GM se zatím nezmiňuje o paketu Z51, který verzi kupé opepří lepšími brzdami, upraveným zavěšením nebo brutálnější výfukovou soustavou.

Produkce roadsteru bude zahájena na začátku příštího roku. Předobjednávat ale můžete už teď. Přesná cena zatím není známa, ale oproti kupé má být vyšší o zhruba 200.000 korun.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků