Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: Americký bourák míří mezi supersporty

Abre  |  19. 07. 2019 09:40

Skoda no.
Ferrari z toho nikdy nebude a americky GT uz taky ne. Pritom Vette byla podobna ikona jako Wrangler nebo 911. Tohle se stat nemelo.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 11:11

Souhlasím s tebou. Ale na druhou stranu je potřeba pochopit, že Vette se potřebovala někam posunout. Od páté generace Vette stagnovala. Jasně, výkonější motory, evoluce designu atd. tu byly. Ale pořád to byla FR koncepce s transaxle, kompozitní listová pera ze kterých už nešlo vytěžit víc na poli výkonu. Neříkám, že to je špatná koncempce, to ne. Ale MR koncepce je mezi sportovními vozy zlatý grál a Vette se tam konečně dostala.
Je to sice úplně jiné auto, ale když se člověk zadívá a zná typické disignové prvky Vette, tak je nalezne i zde. Je navíc stále praktická a zachovala si i odnímatelnou střechu.
Absence manuálu zamrzí, ale pamutuji si, že GM má patent na tzv. clutch by wire, což by umožnilo mít manuál i na MR koncepci, uvidíme.
A cena pod 60.000 dolarů za auto, které dá 0-60mph pod 3s? Za mě paráda.

Odpovědět  |   | 
petr prokopec  |  19. 07. 2019 14:11

Mě stačí škoda kodiak, mám jí čiplou a výkonu je tam opravdu dostatek, hmotnost nižší než tato americká šlupka, u nás na moravě v Buchlovských serpentinách, když jí dám napít tak letí jako raketa

Odpovědět  |   | 
naslopany Kodiaq  |  19. 07. 2019 14:45

Ovsem dnes to vypada, ze jsi dal napit predevsim sam sobe.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  19. 07. 2019 19:50

Ježťe bih to zňýžyl taki tenfyltr vindal!!!

Odpovědět  |   | 
Marty  |  22. 07. 2019 09:30

jasně, Kodiak je lehčí jak Vette s plastovou karoserií

Odpovědět  |   | 
noname  |  22. 07. 2019 11:46

Prej Kodiaq, to byla dobrá ironie Nechceš snad srovnávat těžkopádné, byť v normálních podmínkách poměrně fajn řiditelné SUV Kodiaq s vyloženě sportovním vozem...doporučuji se fakt svézt alespoň Atecou Cuprou a vlézt zpátky do Kodiaqu, který bude "rozmočený" jak tenisky v blátě...Mě můj Leon Cupra taky stačí, ale takovej blábol bych se neodvážil napsat Vette je legendární V8 amerika a i když třeba C6 má interiér jak Fabie, je to úplně o něčem jiném...

Odpovědět  |   | 
Pozirac skodovek  |  14. 09. 2020 20:53

S vama skodofkarema je sranda

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 07. 2019 09:41

Pfuu, tak C8 mna osobne zaskocila. Zadok natiahnuty, vdaka skratenym C stlpikom, no a z boku ako pisete ze stale ide hned rozoznat o ake auto sa jedna, tak sotva... prave pri pohlade z boku to evokuje dalsie nove ferrari, este aj 5 lucove alu... Som zvedavy na prve recenzie z jazdy :)

Odpovědět  |   | 
TVL  |  19. 07. 2019 10:06

Tak tohle bych si s Ferrari nespetl. Radikální změna koncepce pohonu ale prvky Corvetty tam jsou jasně patrné.

Odpovědět  |   | 
Laci  |  19. 07. 2019 10:15

Súhlasím s TVL. Pre mňa osobne sa tento model dizajnovo podaril. Interiér aj exteriér.
Za odvahu ísť novou cestou dávam Chevy veľké +

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  19. 07. 2019 12:05

Tak tohle ano. Exteriér a interiér je lahůdka. Poslední Stingray Z51 jsem měl možnost krátce řídit a je to vážně paráda. Silný motor se zvukem, tvrdý podvozek, interiér na velice slušné úrovni. Pokud to s novou generací posílili, bude to skvělá koupě. Parádní kára.

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 12:18

S prototypy Corvetty s motorem před zadní nápravou,GM straší už asi padesát let.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  19. 07. 2019 12:37

Asi prodám Stingera a jdu do Corvety C8. Krásný auto se zvukem V8. Konečně zatížili zadní nápravu pro lepší trakci.

Odpovědět  |   | 
frankie  |  19. 07. 2019 13:13

V Sebringu už testovali závodní verzi pro šampionát IMSA a ten sound je masakr.

Odpovědět  |   | 
K+K  |  19. 07. 2019 14:04

Za odvahu přejít na nejlepší koncepci sportovních aut palec nahoru.
Vzhled se velmi povedl a i přes změnu koncepce si stále udržuje markanty starých Corvett.
Snad jen motor by si ta kára zasloužila lepší. Atmosféra s objemem 6,2 litru a 500 koní při 6500 ot. není v supersportu nic extra, chtělo by to atmošku co zpívá nad 8000 ot. a při takovém objemu sází na stůl přes 700 koníků.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 14:22

Máš pravdu a tady bude muset GM udělat další signifikantní krok, který vyvolá kontroverzi. A to takový, že bude muset opustit V8 OHV s křížovou klikovou hřídelí a přejít na V8 DOHC s plochou hřídelí.
Myslím si, že GM to už dávno také ví, ale netroula si udělat takovou obrovskou změnu najednou. Takže změnila koncepci, ale srdce auta nechala stejné. Nicméně budou tu verze jako Z06, ZR1, které určitě touto cestou půjdou.

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 14:31

Chevy Corvette C4 ale motor LT-5 DOHC měl už někde v roce 90:)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 14:55

Máš pravdu, tenkrát ho sedlala verze ZR1. Ale nebyla to přímo produkce GM, tuším, že to tenkrát dělal Lotus.

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 15:35

Podle všech informací co se dají najít na internetu tak Lotus kromě spodku L-98,navrhl nové hlavy s rozvodem DOHC.Motor se dále vyráběl v GM.Stejně se to neujalo a dále se vyráběly OHV dvouventily,které jsou lehčí,nižžší a levnější na výrobu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 16:02

Díky za informace, jsem zase o něco chytřejší. 😊

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 14:25

Atmoška co zpívá nad 8000.To je určitě působivé,ale to nemá s Chevroletem nic společného.To se čeká od Lamba nebo od Astonu Martin které ale nestojí 60 000 babek.Zdá se mi ,že jde o to jak ten motor dlouho vydrží v běžném provozu a jaké budou náklady na údržbu.

Odpovědět  |   | 
alf  |  20. 07. 2019 15:46

Tak, ten OHV motor má výhodu, že nebude potřeba pravidelně měnit rozvodový řemen. To je u aut s motorem uprostřed obvykle velký problém.
A výkonnější přeplnované verze určitě časem přijdou.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  22. 07. 2019 09:32

700 koní není problém, s kompresorem to ta 6,0 dá - viz Hemi v Hellcatu u Dodge

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  22. 07. 2019 14:47

No problem.Callaway tuní Corvettu kompresorem na 750 hp a 1000Nm

Odpovědět  |   | 
R  |  19. 07. 2019 14:12

Je otazka, za kolik to bude v CZ kdyz k tomu dame Dph, clo a dalsi odpustky.... byt to tady za tech 60.000 dolcu tak vymenim zenu za velbloudy a ty prodam arabacum a jdu si to koupit

Odpovědět  |   | 
napaleny palic  |  19. 07. 2019 14:51

Hele, zenu za velblouda vymen i tak. Nic jineho ti netreba!

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  19. 07. 2019 19:07

C7 se v Německu aktuálně prodává od 94 450 EUR s DPH, a C8 by snad mohla být za podobné peníze, takže pod 2.5 milionu s daní. Do 60 000 USD to má sice daleko, ale i tak si snad nějaké zákazníky najde.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  19. 07. 2019 19:27

Ta cena je opravdu vysoká. Teda u nás.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  22. 07. 2019 09:34

clo, doprava, dph, adaptace na EU normy, co se tu proddává ofiko je EU verze + marže dealera.

ˇ3edý dovoz origo us verze vyjde levněji, ale je s tím hrozně papírování

Odpovědět  |   | 
Udam  |  09. 09. 2019 12:30

Tož pěknou prdelku to má

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 198 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 40 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro