Chevrolet Corvette Stingray oficiálně: Americký bourák míří mezi supersporty

Abre  |  19. 07. 2019 09:40

Skoda no.
Ferrari z toho nikdy nebude a americky GT uz taky ne. Pritom Vette byla podobna ikona jako Wrangler nebo 911. Tohle se stat nemelo.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 11:11

Souhlasím s tebou. Ale na druhou stranu je potřeba pochopit, že Vette se potřebovala někam posunout. Od páté generace Vette stagnovala. Jasně, výkonější motory, evoluce designu atd. tu byly. Ale pořád to byla FR koncepce s transaxle, kompozitní listová pera ze kterých už nešlo vytěžit víc na poli výkonu. Neříkám, že to je špatná koncempce, to ne. Ale MR koncepce je mezi sportovními vozy zlatý grál a Vette se tam konečně dostala.
Je to sice úplně jiné auto, ale když se člověk zadívá a zná typické disignové prvky Vette, tak je nalezne i zde. Je navíc stále praktická a zachovala si i odnímatelnou střechu.
Absence manuálu zamrzí, ale pamutuji si, že GM má patent na tzv. clutch by wire, což by umožnilo mít manuál i na MR koncepci, uvidíme.
A cena pod 60.000 dolarů za auto, které dá 0-60mph pod 3s? Za mě paráda.

Odpovědět  |   | 
petr prokopec  |  19. 07. 2019 14:11

Mě stačí škoda kodiak, mám jí čiplou a výkonu je tam opravdu dostatek, hmotnost nižší než tato americká šlupka, u nás na moravě v Buchlovských serpentinách, když jí dám napít tak letí jako raketa

Odpovědět  |   | 
naslopany Kodiaq  |  19. 07. 2019 14:45

Ovsem dnes to vypada, ze jsi dal napit predevsim sam sobe.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  19. 07. 2019 19:50

Ježťe bih to zňýžyl taki tenfyltr vindal!!!

Odpovědět  |   | 
Marty  |  22. 07. 2019 09:30

jasně, Kodiak je lehčí jak Vette s plastovou karoserií

Odpovědět  |   | 
noname  |  22. 07. 2019 11:46

Prej Kodiaq, to byla dobrá ironie Nechceš snad srovnávat těžkopádné, byť v normálních podmínkách poměrně fajn řiditelné SUV Kodiaq s vyloženě sportovním vozem...doporučuji se fakt svézt alespoň Atecou Cuprou a vlézt zpátky do Kodiaqu, který bude "rozmočený" jak tenisky v blátě...Mě můj Leon Cupra taky stačí, ale takovej blábol bych se neodvážil napsat Vette je legendární V8 amerika a i když třeba C6 má interiér jak Fabie, je to úplně o něčem jiném...

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 07. 2019 09:41

Pfuu, tak C8 mna osobne zaskocila. Zadok natiahnuty, vdaka skratenym C stlpikom, no a z boku ako pisete ze stale ide hned rozoznat o ake auto sa jedna, tak sotva... prave pri pohlade z boku to evokuje dalsie nove ferrari, este aj 5 lucove alu... Som zvedavy na prve recenzie z jazdy :)

Odpovědět  |   | 
TVL  |  19. 07. 2019 10:06

Tak tohle bych si s Ferrari nespetl. Radikální změna koncepce pohonu ale prvky Corvetty tam jsou jasně patrné.

Odpovědět  |   | 
Laci  |  19. 07. 2019 10:15

Súhlasím s TVL. Pre mňa osobne sa tento model dizajnovo podaril. Interiér aj exteriér.
Za odvahu ísť novou cestou dávam Chevy veľké +

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  19. 07. 2019 12:05

Tak tohle ano. Exteriér a interiér je lahůdka. Poslední Stingray Z51 jsem měl možnost krátce řídit a je to vážně paráda. Silný motor se zvukem, tvrdý podvozek, interiér na velice slušné úrovni. Pokud to s novou generací posílili, bude to skvělá koupě. Parádní kára.

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 12:18

S prototypy Corvetty s motorem před zadní nápravou,GM straší už asi padesát let.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  19. 07. 2019 12:37

Asi prodám Stingera a jdu do Corvety C8. Krásný auto se zvukem V8. Konečně zatížili zadní nápravu pro lepší trakci.

Odpovědět  |   | 
frankie  |  19. 07. 2019 13:13

V Sebringu už testovali závodní verzi pro šampionát IMSA a ten sound je masakr.

Odpovědět  |   | 
K+K  |  19. 07. 2019 14:04

Za odvahu přejít na nejlepší koncepci sportovních aut palec nahoru.
Vzhled se velmi povedl a i přes změnu koncepce si stále udržuje markanty starých Corvett.
Snad jen motor by si ta kára zasloužila lepší. Atmosféra s objemem 6,2 litru a 500 koní při 6500 ot. není v supersportu nic extra, chtělo by to atmošku co zpívá nad 8000 ot. a při takovém objemu sází na stůl přes 700 koníků.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 14:22

Máš pravdu a tady bude muset GM udělat další signifikantní krok, který vyvolá kontroverzi. A to takový, že bude muset opustit V8 OHV s křížovou klikovou hřídelí a přejít na V8 DOHC s plochou hřídelí.
Myslím si, že GM to už dávno také ví, ale netroula si udělat takovou obrovskou změnu najednou. Takže změnila koncepci, ale srdce auta nechala stejné. Nicméně budou tu verze jako Z06, ZR1, které určitě touto cestou půjdou.

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 14:31

Chevy Corvette C4 ale motor LT-5 DOHC měl už někde v roce 90:)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 14:55

Máš pravdu, tenkrát ho sedlala verze ZR1. Ale nebyla to přímo produkce GM, tuším, že to tenkrát dělal Lotus.

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 15:35

Podle všech informací co se dají najít na internetu tak Lotus kromě spodku L-98,navrhl nové hlavy s rozvodem DOHC.Motor se dále vyráběl v GM.Stejně se to neujalo a dále se vyráběly OHV dvouventily,které jsou lehčí,nižžší a levnější na výrobu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  19. 07. 2019 16:02

Díky za informace, jsem zase o něco chytřejší. 😊

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  19. 07. 2019 14:25

Atmoška co zpívá nad 8000.To je určitě působivé,ale to nemá s Chevroletem nic společného.To se čeká od Lamba nebo od Astonu Martin které ale nestojí 60 000 babek.Zdá se mi ,že jde o to jak ten motor dlouho vydrží v běžném provozu a jaké budou náklady na údržbu.

Odpovědět  |   | 
alf  |  20. 07. 2019 15:46

Tak, ten OHV motor má výhodu, že nebude potřeba pravidelně měnit rozvodový řemen. To je u aut s motorem uprostřed obvykle velký problém.
A výkonnější přeplnované verze určitě časem přijdou.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  22. 07. 2019 09:32

700 koní není problém, s kompresorem to ta 6,0 dá - viz Hemi v Hellcatu u Dodge

Odpovědět  |   | 
Gejša  |  22. 07. 2019 14:47

No problem.Callaway tuní Corvettu kompresorem na 750 hp a 1000Nm

Odpovědět  |   | 
R  |  19. 07. 2019 14:12

Je otazka, za kolik to bude v CZ kdyz k tomu dame Dph, clo a dalsi odpustky.... byt to tady za tech 60.000 dolcu tak vymenim zenu za velbloudy a ty prodam arabacum a jdu si to koupit

Odpovědět  |   | 
napaleny palic  |  19. 07. 2019 14:51

Hele, zenu za velblouda vymen i tak. Nic jineho ti netreba!

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  19. 07. 2019 19:07

C7 se v Německu aktuálně prodává od 94 450 EUR s DPH, a C8 by snad mohla být za podobné peníze, takže pod 2.5 milionu s daní. Do 60 000 USD to má sice daleko, ale i tak si snad nějaké zákazníky najde.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  19. 07. 2019 19:27

Ta cena je opravdu vysoká. Teda u nás.

Odpovědět  |   | 
Marty  |  22. 07. 2019 09:34

clo, doprava, dph, adaptace na EU normy, co se tu proddává ofiko je EU verze + marže dealera.

ˇ3edý dovoz origo us verze vyjde levněji, ale je s tím hrozně papírování

Odpovědět  |   | 
Udam  |  09. 09. 2019 12:30

Tož pěknou prdelku to má

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A