Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Ze sportovních aut pomalu, ale jistě, mizí manuální převodovky. U supersportů už na ně prakticky vůbec nenarazíte, jinak tomu není ani u vrcholných provedení typu Porsche 911 GT3 RS. Fanoušci sportovních aut sice truchlí, ale truchlí také lidé, kteří si tyto vozy reálně pořizují?

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Odpověď na tuto otázku vám může dát sama nabídka - automobilky zkrátka vyrábí jen to, co si trh žádá, je to úplně základní vztah nabídky a poptávky. A drtivá většina majitelů skutečně raději zvolí automatickou převodovku, se kterou se můžou více věnovat samotnému řízení a méně řazení. Jinak tomu není ani u nejnovější generace Chevroletu Corvette, která je v nabídce buď se sedmistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým samočinným řazením.

Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Z 40 689 prodaných aut bylo totiž jen 9249 aut vybaveno manuálním řazením. Je to méně než 23 procent, což sice není úplně zanedbatelné číslo, ale jistě uznáte, že automatická převodovka vyhrává na celé čáře. Je tedy klidně dost možné, že u příští generace se Chevrolet už manuální skříň také neuvidíme, ale byla by to vážně škoda. Pokud dostanete na výběr, je svět ještě v pořádku. Minimálně ten automobilový.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 50 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků