Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Ze sportovních aut pomalu, ale jistě, mizí manuální převodovky. U supersportů už na ně prakticky vůbec nenarazíte, jinak tomu není ani u vrcholných provedení typu Porsche 911 GT3 RS. Fanoušci sportovních aut sice truchlí, ale truchlí také lidé, kteří si tyto vozy reálně pořizují?

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Odpověď na tuto otázku vám může dát sama nabídka - automobilky zkrátka vyrábí jen to, co si trh žádá, je to úplně základní vztah nabídky a poptávky. A drtivá většina majitelů skutečně raději zvolí automatickou převodovku, se kterou se můžou více věnovat samotnému řízení a méně řazení. Jinak tomu není ani u nejnovější generace Chevroletu Corvette, která je v nabídce buď se sedmistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým samočinným řazením.

Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Z 40 689 prodaných aut bylo totiž jen 9249 aut vybaveno manuálním řazením. Je to méně než 23 procent, což sice není úplně zanedbatelné číslo, ale jistě uznáte, že automatická převodovka vyhrává na celé čáře. Je tedy klidně dost možné, že u příští generace se Chevrolet už manuální skříň také neuvidíme, ale byla by to vážně škoda. Pokud dostanete na výběr, je svět ještě v pořádku. Minimálně ten automobilový.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků