Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Chevrolet Corvette sice může mít manuál, ale (téměř) nikdo ho nechce

Ze sportovních aut pomalu, ale jistě, mizí manuální převodovky. U supersportů už na ně prakticky vůbec nenarazíte, jinak tomu není ani u vrcholných provedení typu Porsche 911 GT3 RS. Fanoušci sportovních aut sice truchlí, ale truchlí také lidé, kteří si tyto vozy reálně pořizují?

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Chevrolet Corvette (1953 - 1962): Pokus Američanů o dvoumístný sporťák

Odpověď na tuto otázku vám může dát sama nabídka - automobilky zkrátka vyrábí jen to, co si trh žádá, je to úplně základní vztah nabídky a poptávky. A drtivá většina majitelů skutečně raději zvolí automatickou převodovku, se kterou se můžou více věnovat samotnému řízení a méně řazení. Jinak tomu není ani u nejnovější generace Chevroletu Corvette, která je v nabídce buď se sedmistupňovou manuální převodovkou, nebo osmistupňovým samočinným řazením.

Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Příští Chevrolet Corvette: Motor DOHC uprostřed a vpředu elektromotory

Z 40 689 prodaných aut bylo totiž jen 9249 aut vybaveno manuálním řazením. Je to méně než 23 procent, což sice není úplně zanedbatelné číslo, ale jistě uznáte, že automatická převodovka vyhrává na celé čáře. Je tedy klidně dost možné, že u příští generace se Chevrolet už manuální skříň také neuvidíme, ale byla by to vážně škoda. Pokud dostanete na výběr, je svět ještě v pořádku. Minimálně ten automobilový.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků