Chevrolet Corvette šesté generace: šestilitr pod kapotou

Na detroitském autosalonu bude uvedena šestí generace klasického amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Oproti páté generaci má šestka o něco menší rozměry: je kratší o 13 cm a užší o 2,5 cm. Zatím bylo uvedeno jen Coupé, verze Convertible se objeví na ženevském autosalonu, Z06 pravděpodobně až na podzim.

Díky posunutí motoru více vzad bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti: 51/49 procent, lepší je také součinitel tření (0,28 oproti 0,29). Design se trošku vrátil zpět, šestka mi nejvíce připomíná třetí generaci - nicméně starší look doplňuje moderními hranami. Zmodernizován byl také interiér, najdete v něm více hran, nicméně žádná výraznější revoluce se neodehrála.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Důležitou inovací prošel motor, nyní označován jako LS2; opět jde o osmiválec V8, nyní ovšem s objemem šest litrů. Nabízí 298 kW a 543 Nm - stejné parametry jako LS6 v modelu Z06 páté generace. Standardem zůstává čtyřstupňový automat, který můžete vyměnit za manuální šestikvalt. S ním zrychlí Corvette na stovku za 4,3 s, maximálka je 290 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Stáhněte si plakáty nové Corvetty C6 a plakáty současné páté generace

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků