Chevrolet Corvette šesté generace: šestilitr pod kapotou

Na detroitském autosalonu bude uvedena šestí generace klasického amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Oproti páté generaci má šestka o něco menší rozměry: je kratší o 13 cm a užší o 2,5 cm. Zatím bylo uvedeno jen Coupé, verze Convertible se objeví na ženevském autosalonu, Z06 pravděpodobně až na podzim.

Díky posunutí motoru více vzad bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti: 51/49 procent, lepší je také součinitel tření (0,28 oproti 0,29). Design se trošku vrátil zpět, šestka mi nejvíce připomíná třetí generaci - nicméně starší look doplňuje moderními hranami. Zmodernizován byl také interiér, najdete v něm více hran, nicméně žádná výraznější revoluce se neodehrála.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Důležitou inovací prošel motor, nyní označován jako LS2; opět jde o osmiválec V8, nyní ovšem s objemem šest litrů. Nabízí 298 kW a 543 Nm - stejné parametry jako LS6 v modelu Z06 páté generace. Standardem zůstává čtyřstupňový automat, který můžete vyměnit za manuální šestikvalt. S ním zrychlí Corvette na stovku za 4,3 s, maximálka je 290 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Tip: Stáhněte si plakáty nové Corvetty C6 a plakáty současné páté generace

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků