Chevrolet Corvette Grand Sport: levně, ale efektivně

Drobné změny verze Grand Sport výrazně zlepšily charakter Corvetty. Novinka se zařadí mezi běžná provedení a ostrou Z06.

Model Chevrolet Corvette v provedení Grand Sport vstoupí do prodejů koncem tohoto roku. Novinka vychází z modelu LS3, ale je doplněna novými stylistickými detaily, upravenou technikou a tužším pérováním, takže se na trhu pokusí překlenout mezeru mezi základní verzí a typem Z06.

Grand Sport v nabídce nahradí dosavadní sadu Z51 a nabídne lepší jízdní vlastnosti, tužší pérování, širší kola či modifikované převody (v případě „automatu“ byl pozměněn pouze celkový převod v diferenciálu). Vůz v zatáčce snese přetížení 1g a při zrychlení z 0 na 96 km/h je o 0,2 s rychlejší než standardní Corvette LS3. Parametry pohonné jednotky přitom zůstaly beze změn, osmiválec tak dosahuje výkonu 430 koní (321 kW) a točivého momentu 575 Nm. Za příplatek lze objednat upravenou výfukovou soustavu, která výkon posune na 436 koní (325 kW) a točivý moment na 580 Nm.

Corvette Grand Sport bude nabízena jako kupé i roadster a kromě nezbytných odznáčků ji poznáme podle rozšířených blatníků, předního spoileru ve stylu Z06 nebo osmnáctipalcových pneumatik s šířkou 275 mm vpředu a „devatenáctek“ o šíři 325 mm vzadu. Také brzdy odpovídají verzi Z06, přední kotouče tak mají průměr 355 a zadní 340 mm a třmeny využívají šesti, resp. čtyřpístkové techniky. Vozy s manuálně řazenou převodovkou jsou upraveny pro rychlejší jízdu použitím suché klikové skříně, chladičem diferenciálu nebo akumulátorem uloženým v zadní části vozu. Milovníci „šaltpáky“ se také mohou těšit na nový, populární systém Launch Control, který se jako příplatková výbava objeví ve většině verzí Corvetty pro modelový rok 2010. Na rozdíl od takového Nissanu GT-R však při jeho použití neztratíte záruku.

Úkolem soustavy Launch Control je usnadnit řidiči přenos výkonu na vozovku v případě prudkého zrychlení z místa. Pokud plyn při vypnuté spojce prošlápnete k podlaze, nemusíte se bát, že by ručička otáčkoměru vyletěla z ciferníku. Otáčky motoru se totiž zastaví na stanovené hranici a vy pak s plným plynem jen pustíte spojku. Ano, zdá se, že i současné sportovní vozy budou moci brzy řídit cvičené opice, které si při „brutálním“ zrychlení na křižovatce spolehlivě netrhnou ostudu. Podle údajů továrny se však při použití systému Launch Control sníží čas potřebný pro akceleraci z 0 na 96 km/h o „celých“ pět setin vteřiny. Třeba Corvette Z06 běžně zrychluje za 3,7 s, ale při použití Launch Control „již“ za 3,65 s. A to se vyplatí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette Grand Sport
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků