Chevrolet Corvette Grand Sport: levně, ale efektivně

Drobné změny verze Grand Sport výrazně zlepšily charakter Corvetty. Novinka se zařadí mezi běžná provedení a ostrou Z06.

Model Chevrolet Corvette v provedení Grand Sport vstoupí do prodejů koncem tohoto roku. Novinka vychází z modelu LS3, ale je doplněna novými stylistickými detaily, upravenou technikou a tužším pérováním, takže se na trhu pokusí překlenout mezeru mezi základní verzí a typem Z06.

Grand Sport v nabídce nahradí dosavadní sadu Z51 a nabídne lepší jízdní vlastnosti, tužší pérování, širší kola či modifikované převody (v případě „automatu“ byl pozměněn pouze celkový převod v diferenciálu). Vůz v zatáčce snese přetížení 1g a při zrychlení z 0 na 96 km/h je o 0,2 s rychlejší než standardní Corvette LS3. Parametry pohonné jednotky přitom zůstaly beze změn, osmiválec tak dosahuje výkonu 430 koní (321 kW) a točivého momentu 575 Nm. Za příplatek lze objednat upravenou výfukovou soustavu, která výkon posune na 436 koní (325 kW) a točivý moment na 580 Nm.

Corvette Grand Sport bude nabízena jako kupé i roadster a kromě nezbytných odznáčků ji poznáme podle rozšířených blatníků, předního spoileru ve stylu Z06 nebo osmnáctipalcových pneumatik s šířkou 275 mm vpředu a „devatenáctek“ o šíři 325 mm vzadu. Také brzdy odpovídají verzi Z06, přední kotouče tak mají průměr 355 a zadní 340 mm a třmeny využívají šesti, resp. čtyřpístkové techniky. Vozy s manuálně řazenou převodovkou jsou upraveny pro rychlejší jízdu použitím suché klikové skříně, chladičem diferenciálu nebo akumulátorem uloženým v zadní části vozu. Milovníci „šaltpáky“ se také mohou těšit na nový, populární systém Launch Control, který se jako příplatková výbava objeví ve většině verzí Corvetty pro modelový rok 2010. Na rozdíl od takového Nissanu GT-R však při jeho použití neztratíte záruku.

Úkolem soustavy Launch Control je usnadnit řidiči přenos výkonu na vozovku v případě prudkého zrychlení z místa. Pokud plyn při vypnuté spojce prošlápnete k podlaze, nemusíte se bát, že by ručička otáčkoměru vyletěla z ciferníku. Otáčky motoru se totiž zastaví na stanovené hranici a vy pak s plným plynem jen pustíte spojku. Ano, zdá se, že i současné sportovní vozy budou moci brzy řídit cvičené opice, které si při „brutálním“ zrychlení na křižovatce spolehlivě netrhnou ostudu. Podle údajů továrny se však při použití systému Launch Control sníží čas potřebný pro akceleraci z 0 na 96 km/h o „celých“ pět setin vteřiny. Třeba Corvette Z06 běžně zrychluje za 3,7 s, ale při použití Launch Control „již“ za 3,65 s. A to se vyplatí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette Grand Sport
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků