Chevrolet Corvette: dvě specialitky pro SEMA

Chevrolet připravila pro show v Las Vegas dvě edice kultovního modelu Corvette. Jmenují se Grand Sport Jake Edition a Z06X Track Car.

Právě dnes začíná v Las Vegas veletrh SEMA určený prakticky pouze pro odbornou veřejnost ze světa automobilového průmyslu. SEMA se již tradičně těší velmi dobré pověsti, takže si jej většina domácích automobilek nenechá ujít a připraví pro něj také speciální série svých produkčních modelů. Na stánku Chevroletu se tak představí hned dvě edice modelu Corvette.

Ta poněkud civilnější nese označení Corvette Grand Sport Jake Edition. Verze Grand Sport vychází ze standardního provedení Corvette Coupe, přidává ale především motor LS3 (V8, 6,2 l) se suchou klikovou skříní a šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou trámec TR6060, výkonnější brzdy a „bodykit“ a litá kola ve stylu prestižní verze Z06. Jake Edition dostane navíc lakování v odstínu Competition Gray a matovou kapotu s decentní grafikou. Změn doznal také interiér s čalouněním „ebenovou“ kůží a „titanovým“ stehováním, což nejlépe posoudíte z připojených snímků. Podle vyjádření Chevroletu se některé na Jake Edition použité prvky zatím v doplňkové výbavě sériových vozů nenachází, ale mají se v ní objevit v dalších měsících. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette Grand Sport Jake Edition

Pokud vám přijde Jake Edition jako příliš decentní, připravil pro vás Chevrolet studii Corvette Z06X Track Car. Nelze nezaznamenat jistou inspirace konkurenčním modelem Dodge Viper ACR-X. Pod kapotou se ukrývá atmosféricky plněný osmiválec LS7 s objemem 7,0 l, všimneme si též instalace paketů Z07 Performance a CFZ Carbon Fiber, jež přinášejí keramické brzdy, adaptivní tlumiče nebo vylepšenou aerodynamiku. To ale není zdaleka vše. Corvette Z06X Track Car nabízí také stavitelné kompozitní křídlo na zádi, ochrannou klec, závodní sedadla, polykarbonátové zadní okno, závodní kola s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, tužší pružiny a stabilizátory a účinnější chlazení. Postrádat naopak budete rádio nebo koberce.

Výsledkem by pochopitelně mělo být ještě lepší fungování v podmínkách závodních okruhů, na kterých již výchozí Z06 podává velmi přesvědčivé výkony. Jak výrazně lepší bude a kolik bude Z06X Track Car případně stát, na to si musíme ještě počkat, vystavována bude zatím jen ve formě konceptu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette Z06X Track Car Concept
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků