Chevrolet Corvette C7.R je slabší než Z06, sází na atmosférické plnění

Spolu se špičkovou silniční verzí Corvette Z06 se v Detroitu představil také závodní speciál Corvette C7.R.

Na NAIAS v Detroitu se po boku nového modelu Corvette Z06 představil také pro závody určený model Corvette C7.R. Jak jsme vás informovali už dříve, vývoj modelů Z06 a C7.R odvozených ze standardní verze Corvette Stingray (C7) 2015 probíhal (stejně jako u předchozí generace Z06/C6.R generace Corvette C6) současně, a tak je většina mechanických skupin obou vozů podobná, včetně použití hliníkového rámu svařovaného technologií patentovanou koncernem General Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vývoj nových modelů Corvette Z06 a C7.R běžel souběžně, společná byla také premiéra

Nejvýraznějším rozdílem mezi těmito modely je použitý motor, závodní speciál C7.R je paradoxně slabší než Z06 pro běžné silnice. Zatímco Corvette Z06 je osazena přeplňovaným osmiválcem s objemem 6,2 l a výkonem 625 koní, pod kapotou modelu C7.R najdeme atmosféricky plněný osmiválec s objemem 5,5 l a s neupřesněným výkonem, jenž bude ale zřejmě poněkud přesahovat hranici 485 koní danou předchozí verzí C6.R.

Premiéry | Autosalony | Sportovní auta | Chevrolet

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Tento motor byl vyšlechtěn právě z předchozí verze C6.R a zdvihový objem i atmosférické plněné byly zachovány s tím, aby model plnil předpisy pro závodní série třídy GT. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuální šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Za osmnáctipalcovými litými ráfky s centrální maticí a pneumatikami Michelin se skrývají mohutné brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostrému startu nové závodní Corvette C7.R dnes už nic nebrání

Konfigurace modelu Corvette C7.R byla navržena tak, aby odpovídala co nejširšímu spektru závodů, takže případný soukromý majitel s vozem tohoto typu bude moci směle vystartovat i na Le Mans. Dvojice továrních vozů Corvette C7.R projde svým křtem ohněm už 25. ledna na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků