Chevrolet Corvette C7.R je slabší než Z06, sází na atmosférické plnění

Spolu se špičkovou silniční verzí Corvette Z06 se v Detroitu představil také závodní speciál Corvette C7.R.

Na NAIAS v Detroitu se po boku nového modelu Corvette Z06 představil také pro závody určený model Corvette C7.R. Jak jsme vás informovali už dříve, vývoj modelů Z06 a C7.R odvozených ze standardní verze Corvette Stingray (C7) 2015 probíhal (stejně jako u předchozí generace Z06/C6.R generace Corvette C6) současně, a tak je většina mechanických skupin obou vozů podobná, včetně použití hliníkového rámu svařovaného technologií patentovanou koncernem General Motors.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vývoj nových modelů Corvette Z06 a C7.R běžel souběžně, společná byla také premiéra

Nejvýraznějším rozdílem mezi těmito modely je použitý motor, závodní speciál C7.R je paradoxně slabší než Z06 pro běžné silnice. Zatímco Corvette Z06 je osazena přeplňovaným osmiválcem s objemem 6,2 l a výkonem 625 koní, pod kapotou modelu C7.R najdeme atmosféricky plněný osmiválec s objemem 5,5 l a s neupřesněným výkonem, jenž bude ale zřejmě poněkud přesahovat hranici 485 koní danou předchozí verzí C6.R.

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Chevrolet Corvette Z06: 625 koní a převodovka rychlejší než v 911

Tento motor byl vyšlechtěn právě z předchozí verze C6.R a zdvihový objem i atmosférické plněné byly zachovány s tím, aby model plnil předpisy pro závodní série třídy GT. Točivý moment se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuální šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením. Za osmnáctipalcovými litými ráfky s centrální maticí a pneumatikami Michelin se skrývají mohutné brzdové kotouče s šestipístkovými třmeny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostrému startu nové závodní Corvette C7.R dnes už nic nebrání

Konfigurace modelu Corvette C7.R byla navržena tak, aby odpovídala co nejširšímu spektru závodů, takže případný soukromý majitel s vozem tohoto typu bude moci směle vystartovat i na Le Mans. Dvojice továrních vozů Corvette C7.R projde svým křtem ohněm už 25. ledna na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků