Chevrolet Corvette C6 2008: ještě více síly

U Chevroletu se rozhodli, že Corvette C6 je třeba trochu přiostřit. Nový model tak přichází s ještě výkonnějším motorem.

Pro rok 2008 u Chevroletu nachystali mírně omlazenou Corvette C6. Tahle americká legenda se tak připravuje na další úspěšné roky života. A při této příležitosti nesmí chybět nový, silnější osmiválec.

Ano, tohle je ta největší změna. Původní motor LS2 o objemu šest litrů bude nahrazen silnějším agregátem s kódovým označením LS3. Ten bude mít o dvě deci větší objem (6,2 l) a proti pôvodní jednotce bude na zadní kola posílat víc výkonu. A teď konkrétní čísla. Kým původní motor dával výkon 404 koní, nový osmiválec jich ze sebe dostane 430. Točivý moment se zvýšil z původních 546 na 575 Nm. Stovku pokoří Corvette C6 za 4,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 306 km/h.

Komu by to bylo málo, může sáhnout po výfukovém systému ze silnějšího modelu Z06, který přidá nějaký ten výkon navíc. Chevrolet mimo jiného tvrdí, že kromě lepší dynamiky má nový motor poskytovat lepší a rychlejší reakce na pokyny plynového pedálu.

Corvette ale bylo mnohokrát vyčítáno levně vyhlížející provedení interiéru. To se naštěstí s příchodem modelu změní. U Chevroletu vsadí na lepší a kvalitnější materiály a zapracuje se i na některých detailech. Kdo čeká změny u ostřejšího modelu Z06, bude si muset počkat. Jeho výkon 505 koní zůstává nezměněn, o interiéru žádné informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Corvette C6 2008

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků