Chevrolet Corvette: 1,5 milionu kusů legendy

Chevrolet slaví vyrobení jedenapůlmilionté Corvette. Zároveň oznámil ceny pro její novou verzi Grand Sport.

Půldruhého milionu vyrobených vozů v daném segmentu je úctyhodný výkon, není divu, že Chevrolet Corvette stále zůstává symbolem amerického sportovního vozu. Jubilejní automobil s pořadovým číslem 1 500 000 pracovníci Chevroletu patřičně oslavili v továrně Bowling Green.

Zároveň byly oficiálně uvedeny ceny za novou verzi Grand Sport, jež se bude jako kupé prodávat za 55 720 a kabriolet za 59 530 dolarů. Corvette Grand Sport kombinuje osmiválec LS3 s novou rozšířenou karosérií a takřka závodním podvozkem, výsledkem je pozoruhodná kombinace jízdních vlastností a výkonů a příznivé pořizovací ceny. Není divu, vůz zrychlí z 0 na 96 km/h pod čtyři vteřiny a snese boční přetížení 1g. Pohonná jednotka s objemem 6,2 l je naladěna na výkon 430 koní (321 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 575 Nm. Použití příplatkového výfukového traktu pak výkon zvýší na 436 koní (325 kW) a točivý moment je posílen na 580 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kde se vůbec vzalo označení Grand Sport? Slavný konstruktér GM Zora Arkus-Duntov navrhnul prototyp s názvem Chevrolet Corvette Grand Sport jakožto odlehčenou verzi pro sériovou výrobu, jež by na závodních tratích zatopila evropským konkurentům, již v roce 1963. Vůz byl nakonec postaven v pouhých pěti exemplářích, neboť se vedení koncernu rozhodlo zůstat stranou seznamu továrních týmů. Všechny vozy byly vyrobeny ručně pod přísným Duntovovým dohledem, ačkoli na první pohled vypadaly podobně jako sérioví sourozenci, jednalo se o ultimativní závodní stroje. Pod kapotou hostily speciální osmiválce small block s objemem 6,1 l a horizontálními karburátory. Tyto stroje byly v šedesátých letech rozsáhle nasazovány při sportovních událostech a všech pět se jich dochovalo do dnešních dnů. V roce 1996 GM nabízel vozy Grand Sport vycházející z tehdejší Corvetty C4, jichž nakonec vyrobil přesně 1 000 kusů. Současná novinka přichází jako zajímavý pokus o podporu již beztak zdařilého vozu, jenž má potenciál oslovit zákazníky nejen trtadicí, ale také znamenitou kombinací výkonových parametrů a slušné pořizovací ceny.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Dnešní Corvette v provedení Grand Sport v nabídce nahrazuje dosavadní paket Z51 a disponuje kompletně přepracovaným podvozkem s novými péry, tlumiči a stabilizátory, širšími koly a specifickým odstupňováním šestistupňové převodovky s manuálním řazením, resp. upraveným stálým převodem u verzí s „automatem“. Mechanické skupiny byly dále upraveny pro nasazení při rychlé jízdě, tomu odpovídá použití mazání se suchou klikovou skříní, chladič diferenciálu a akumulátor přemístěný do zavazadelníku.

Chevrolet Corvette Grand Sport jsme vám podrobně představili na tomto místě, pro další fotografie nahlédněte do galerie připojené k tomuto článku, kde najdete i několik snímků z oslavy výroby jubilejního stroje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Corvette s pořadovým číslem 1 500 000
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků