Chevrolet Concept RS: takové bude nové Aveo

Automobilka Chevrolet naznačila, jak by měla vypadat nová generace oblíbeného modelu Aveo. Zatím mu říká Concept RS.

V Detroitu na stánku Chevroletu září studie Aveo RS. Pro nás má tato novinka o to větší význam, neb lze předpokládat, že podobné vozy budeme zřejmě již brzy potkávat na našich silnicích. Jak se zdá, výrobce vyslyšel kritiku motoristů směřovanou k současnému Aveu (otestovali jsme je pro vás na tomto místě), jež se soustředí především na poněkud bezpohlavní design, příliš jednoduchý interiér a slabé motory. Aveo RS Concept se zjevně snaží zapůsobit na mladě motoristy, kteří snad ocení jeho dynamické pojetí s ostře řezanou přídí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled zaznamenáme rozměrnou, dvoudílnou masku chladiče s velkými vstupními otvory pro chladicí vzduch a agresivně zaříznutými sdruženými reflektory s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla a obrysovkami ve stylu „Angel Eyes” BMW, zadní sdružené světlomety se zdůrazněnou trojrozměrnou strukturou, decentní „hliníkové“ doplňky a devatenáctipalcové hliníkové ráfky. Za zmínku stojí též protáhlá vnější  zpětná zrcátka s vestavěnými bočními blikači, kliky zadních dveří skryté ve sloupích C (nic nového...) a dvojitá koncovka výfuku integrovaná uprostřed zadního nárazníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se snaží toto Aveo RS oslovit své budoucí zákazníky černým, plně koženým čalouněním, lesklými doplňky a kontrastním stehováním sedadel, madel řadicí páky a ruční brzdy, věnce volantu, palubní desky i dveřních obkladů, jež ladí s lakováním karosérie. Volant i středový panel nesou typické prvky současných Chevroletů, vyniká poněkud technicistní přístrojový štít s analogovým otáčkoměrem a variabilním monitorem LCD. Řada z těchto prvků by se měla objevit v lépe vybavených či příplatkových verzích příštího Avea.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I nový Chevrolet Aveo má být kompaktním pětidvéřovým, plně pětimístným hatchbackem. Pod kapotou studie se nachází přeplňovaný zážehový čtyřválec Ecotec s objemem 1,4 l známý z „přespolních“ verzí současného typu Cruze, který dává výkon 138 koní (103 kW) a točivý moment až 200 Nm. Koncern General Motors neuvádí výkonové parametry tohoto vozu, jisté však je, že disponuje šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením (typ M32).

Nový, sériový Chevrolet Aveo se má představit v modelovém roce 2011 a je téměř jisté, že na evropském trhu způsobí podobný poprask jako současný Cruze. „Věříme, že studie Aveo RS zdůrazní náš záměr nové konstituce jména Aveo a jeho pozice mezi malými vozy, podobně jako jsme to udělali s typem Malibu,“ uvedl Jim Campbell, jeden z nejvyšších manažerů značky Chevrolet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Concept RS
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků