Chevrolet Colorado: konečně s osmiválcem

Během posledních šesti let nabývá americký trh s kompaktními a středními pick-upy na významu. Chevy Colorado je jedním z nich.

Menší pick-upy se derou do popředí hlavně díky rostoucím cenám ropy. K subtilnějším vozům se uchylují dosavadní uživatelé velkých a těžkých trucků, kteří sice stále potřebují velkou a rozměrnou otevřenou ložnou plochu, ale na druhou stranu v nich nechtějí utápět většinu svých výdělků. Do této skupiny patří také Chevrolet Colorado, který prošel pro modelový rok 2009 dílčími změnami včetně možnosti obednání nového motoru. Světe div se, je jím osmiválec, který dosud v nabídce chyběl.

Colorado, podobně jako jeho bratr GMC Canyon, tak dostáva alternativně pohonnou jednotku 5,3 l V-8 s dvouventilovým „tyčkovým“ rozvodem OHV, vyladěnou na výkon 300 koní, což je takřka o čtvrtinu více, než co poskytoval dosud nejvýkonnější pětiválec 3,7 l I-5. Ten však v nabídce zůstává i nadále, podobně jako základní čtyřválec 2,9 l I-4 s výkonem 185 koní. Tyto motory patří do modulárního programu GM, který vrcholí šestiválcem 4,2 l, dodávaným třeba v Chevroletu TrailBlazer, jež sdílejí i proměnné časování ventilů VVT a rozvody DOHC. Pro letošní modelový rok prošly optimalizací, která by měla mít za následek snížení spotřeby paliva až o 14%. Vrcholný osmiválec zajišťuje točivý moment vrcholící hodnotou 434 Nm, což Coloradu umožňuje tahat přívěsy s celkovou hmotností až 2 721 kg. Při pohotovostní hmotnosti přitom zrychluje z 0 na 96 km/h pod 7 sekund. Colorado je opět nabízeno se třemi karosériemi, jednoduchou, prodlouženou a dvojitou, přičemž osmiválec není k dispozici s tou nejmenší z nich.

Do nabídky se s osmiválcem vrací příplatkové sportovní odpružení ZQ8, tužší o 30% a snížené o 25 mm, doplněné osmnáctipalcovými koly, sadou spoilerů a novým čalouněním. Zcela nový je brzdový systém se čtyřkanálovým ABS, neboť ten dosavadní byl často v testech kritizován pro nedostatečný a necitlivý účinek. Stabilizační systém StabiliTrak je nyní standardním vybavením všech Chevroletů Colorado, podobně jako satelitní rádio XM, klimatizace nebo tempomat. Zvenčí se mírně změnily maska chladiče a další detaily. 

Chevrolet Colorado je v nabídce s pohonem jen zadních, nebo všech kol. Ten lze spínat ovladačem na přístrojové desce při jakékoli rychlosti. Z převodovek je na výběr manuální pětistupňová skříň Aisin (standardem pro čtyřválec, vyjma provedení s dvojitou kabinou) a klasický čtyřstupňový „automat“ Hydra-Matic 4L60, jenž se standardně dodává do všech ostatních verzí a pro čtyřválec za příplatek. Zájemce o osmiválec má na výběr z trojice celkových převodů, řadové motory mají jeden shodný.

Interiér se ale bohužel příliš nezměnil a bude zřejmě i nadále terčem kritiky. Našinec si možná všimne volantu, páček nebo středového panelu, které svým zpracováním poněkud připomínají Chevrolety evropské. Také tato oblast bývá často kritizována a nutno dodat, že Colorado v řadě srovnávacích testů opanovává pozice až na samém chvostu. GM však na něj poskytuje záruku tři roky a 36 000 mil a na pohonné ústrojí dokonce pět let a 100 000 mil, což patří mezi nejvelkorysejší záruky mezi americkými automobilkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Colorado

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků