Chevrolet Colorado: konečně s osmiválcem

Během posledních šesti let nabývá americký trh s kompaktními a středními pick-upy na významu. Chevy Colorado je jedním z nich.

Menší pick-upy se derou do popředí hlavně díky rostoucím cenám ropy. K subtilnějším vozům se uchylují dosavadní uživatelé velkých a těžkých trucků, kteří sice stále potřebují velkou a rozměrnou otevřenou ložnou plochu, ale na druhou stranu v nich nechtějí utápět většinu svých výdělků. Do této skupiny patří také Chevrolet Colorado, který prošel pro modelový rok 2009 dílčími změnami včetně možnosti obednání nového motoru. Světe div se, je jím osmiválec, který dosud v nabídce chyběl.

Colorado, podobně jako jeho bratr GMC Canyon, tak dostáva alternativně pohonnou jednotku 5,3 l V-8 s dvouventilovým „tyčkovým“ rozvodem OHV, vyladěnou na výkon 300 koní, což je takřka o čtvrtinu více, než co poskytoval dosud nejvýkonnější pětiválec 3,7 l I-5. Ten však v nabídce zůstává i nadále, podobně jako základní čtyřválec 2,9 l I-4 s výkonem 185 koní. Tyto motory patří do modulárního programu GM, který vrcholí šestiválcem 4,2 l, dodávaným třeba v Chevroletu TrailBlazer, jež sdílejí i proměnné časování ventilů VVT a rozvody DOHC. Pro letošní modelový rok prošly optimalizací, která by měla mít za následek snížení spotřeby paliva až o 14%. Vrcholný osmiválec zajišťuje točivý moment vrcholící hodnotou 434 Nm, což Coloradu umožňuje tahat přívěsy s celkovou hmotností až 2 721 kg. Při pohotovostní hmotnosti přitom zrychluje z 0 na 96 km/h pod 7 sekund. Colorado je opět nabízeno se třemi karosériemi, jednoduchou, prodlouženou a dvojitou, přičemž osmiválec není k dispozici s tou nejmenší z nich.

Do nabídky se s osmiválcem vrací příplatkové sportovní odpružení ZQ8, tužší o 30% a snížené o 25 mm, doplněné osmnáctipalcovými koly, sadou spoilerů a novým čalouněním. Zcela nový je brzdový systém se čtyřkanálovým ABS, neboť ten dosavadní byl často v testech kritizován pro nedostatečný a necitlivý účinek. Stabilizační systém StabiliTrak je nyní standardním vybavením všech Chevroletů Colorado, podobně jako satelitní rádio XM, klimatizace nebo tempomat. Zvenčí se mírně změnily maska chladiče a další detaily. 

Chevrolet Colorado je v nabídce s pohonem jen zadních, nebo všech kol. Ten lze spínat ovladačem na přístrojové desce při jakékoli rychlosti. Z převodovek je na výběr manuální pětistupňová skříň Aisin (standardem pro čtyřválec, vyjma provedení s dvojitou kabinou) a klasický čtyřstupňový „automat“ Hydra-Matic 4L60, jenž se standardně dodává do všech ostatních verzí a pro čtyřválec za příplatek. Zájemce o osmiválec má na výběr z trojice celkových převodů, řadové motory mají jeden shodný.

Interiér se ale bohužel příliš nezměnil a bude zřejmě i nadále terčem kritiky. Našinec si možná všimne volantu, páček nebo středového panelu, které svým zpracováním poněkud připomínají Chevrolety evropské. Také tato oblast bývá často kritizována a nutno dodat, že Colorado v řadě srovnávacích testů opanovává pozice až na samém chvostu. GM však na něj poskytuje záruku tři roky a 36 000 mil a na pohonné ústrojí dokonce pět let a 100 000 mil, což patří mezi nejvelkorysejší záruky mezi americkými automobilkami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Colorado

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků