Chevrolet Cobalt: luxusní „mini“ ve sportovním kabátku (nové fotografie)

Chevrolet Cobalt: luxusní „mini“ ve sportovním kabátku (nové fotografie)

Na detroitském autosalonu, který se koná v polovině ledna, uvede Chevrolet svůj nový model Cobalt, který řadí do katerie malých luxusních vozů. Rodinka bude počítat dva členy, kupé a sedan, přičemž sedanu bude o 4 mm kratší než 4 584 mm dlouhé kupé. Společně s modelem Aveo, který z celé produkce Chevroletu připomíná asi nejvíce evropská auta (jeho design má na svědomí Giorgetto Giugiaro, přičemž jde defacto o Daewoo Kalos s jinou maskou) chce Chevrolet lépe obsadit segment trhu malých aut.

Klepněte pro větší obrázek  Slavnostní představení na tiskové konferenci 29. prosince v LA

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kupé působí podstatně dynamičtěji

Zde bych jen připomněl, že pojem malé auto je v americkém podání trošku odlišnější než v Evropě. Ostatně o tom hovoří i rozvor, který dosahuje hodnoty 2624 mm, což rozhodně není standard evropských malých vozů. Takový rozvor mají v Evropě auta nižší střední třídy, kam bych nový Cobalt dle evropských měřítek zařadil. Velikost zavazadlového prostoru stejně jako další parametry zatím Chevrolet nezveřejnil. Ceny budou známy koncem léta 2004, na trhu se novinka objeví na konci téhož roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedan má usedlejší provedení

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kupé má sportovní nádech

Poznámka: Cobalt je jen o něco málo kratší než model Cavalier, který je v nabídce Chevroletu už delší dobu.

Pod kapotou se objeví čtyřválcové motory Ecotec o objemech 2.0, 2.2 (103 kW/203 Nm) a 2.4 l (125 kW/230 Nm), přičemž dvoulitr bude dopován turbem a nabízen v modelu SS Supercharged Coupé. Stejný motor používá např. Opel Speedster. Motory budou doplněny pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem, Cobalt vyjede standardně na 15" kolech, na vyšších verzích najdete 16 nebo 17" kola, SS Supercharged pak dostane osmnáctky. Na zadních kolech najdete bubnové brzdy (výbava SS bude mít vzadu kotouče), ABS není standardní výbavou všech modelů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér se více blíží vkusu evropského zákazníka |

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Je patrné,  že vzadu je skutečně dostatek místa

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 69 950 km
Cena: 70 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků