Chevrolet Cobalt: luxusní „mini“ ve sportovním kabátku (nové fotografie)

Na detroitském autosalonu, který se koná v polovině ledna, uvede Chevrolet svůj nový model Cobalt, který řadí do katerie malých luxusních vozů. Rodinka bude počítat dva členy, kupé a sedan, přičemž sedanu bude o 4 mm kratší než 4 584 mm dlouhé kupé. Společně s modelem Aveo, který z celé produkce Chevroletu připomíná asi nejvíce evropská auta (jeho design má na svědomí Giorgetto Giugiaro, přičemž jde defacto o Daewoo Kalos s jinou maskou) chce Chevrolet lépe obsadit segment trhu malých aut.

Klepněte pro větší obrázek  Slavnostní představení na tiskové konferenci 29. prosince v LA

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kupé působí podstatně dynamičtěji

Zde bych jen připomněl, že pojem malé auto je v americkém podání trošku odlišnější než v Evropě. Ostatně o tom hovoří i rozvor, který dosahuje hodnoty 2624 mm, což rozhodně není standard evropských malých vozů. Takový rozvor mají v Evropě auta nižší střední třídy, kam bych nový Cobalt dle evropských měřítek zařadil. Velikost zavazadlového prostoru stejně jako další parametry zatím Chevrolet nezveřejnil. Ceny budou známy koncem léta 2004, na trhu se novinka objeví na konci téhož roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedan má usedlejší provedení

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kupé má sportovní nádech

Poznámka: Cobalt je jen o něco málo kratší než model Cavalier, který je v nabídce Chevroletu už delší dobu.

Pod kapotou se objeví čtyřválcové motory Ecotec o objemech 2.0, 2.2 (103 kW/203 Nm) a 2.4 l (125 kW/230 Nm), přičemž dvoulitr bude dopován turbem a nabízen v modelu SS Supercharged Coupé. Stejný motor používá např. Opel Speedster. Motory budou doplněny pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem, Cobalt vyjede standardně na 15" kolech, na vyšších verzích najdete 16 nebo 17" kola, SS Supercharged pak dostane osmnáctky. Na zadních kolech najdete bubnové brzdy (výbava SS bude mít vzadu kotouče), ABS není standardní výbavou všech modelů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér se více blíží vkusu evropského zákazníka |

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Je patrné,  že vzadu je skutečně dostatek místa

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků