Není náhodou ten motor od Italů? Já mám ve svém Opelu 1,9 CDTI od Fiata, což je mimochodem skvělý motor. Má už přes 210 000 km a zatím bez jediné závady (odešel tedy už dvakrát usměrňovač alternátoru, ale to nepovažuju úplně za vadu motoru).Opel dělal nějaký vlastní diesely, ale pokud vím, celkem rozumně uznali, že to neumí a začali osazovat JTD přejmenovaný na CDTI.
Žiji na venkově v USA (severní Nevada). Ve svých autech mám 2x 5.7 V8, 4.6 V8, a nejslabší 3.5 V6. Nevidím jediný ekonomický důvod, proč kupovat diesel. Benzín teď tady stojí kolem $2.10 za galon. Nicméně, kdyby byla pro mé auta rozumná varianta s dieselem, tak bych o tom uvažoval z jediného důvodu a to je dojezd. Nebaví mě neustále tankovat. Kamarád má dieselovou X5 a tam mu ten dojezd docela závidím, stráví na pumpě polovinu času co já. Někteří výrobci už to naštěstí chápou a tak má nyná třeba Tundra možnost za malý příplatek získat o 13 galonů větší nádrž. Pak už není pro diesel v USA důvod.
Pane Žáku. prodej dieselů v USA klesá, tak nelžete.
Netreba s toho robit vedu.Doteraz tam v ramci dieslu kraloval VW vdaka podvodu bol asi najlepsi.A Chevy sa tam teraz len snazi strcit.Boli by hlupy keby nevyuzili tuto moznost,motor maju na podnose hotovy,ziadny drahy vyvoj.Vyhodou aj je,ze Chevy je domaca automobilka a Amici su v ramci moznosti lokalpatrioti.
A už udělali něco s tou spotřebou? Já, že když jsem naposledy četl test toho jejich dieselu tak to mělo spotřebu větší než benzín:-D
Mít americký plat,americkou cenu benzínu,tak se na nějaký dýzel můžu z vysoka vysrat.:-D Koupím si běžný USA cars s minimálně 6 válci a nějakém směšném objemu od 2,5 do 6 litrů a zapiji to WhiskyB-]
Tak proč si bohatí u nás kupují nafťáky? A proč si tedy Američané místo těch velkých motorů kupují malé nafťáky? Jestli jsi mladý, zdravý a sám, tak chápu, že si kupuješ co chceš a na nic se neohlížíš. Je ti jedno co bude zítra. Představ si dům na hypotéku, dvě děti ve škole, zdravotní péče drahá a práce nejistá... a rázem začneš uvažovat naprosto jinak a pokukovat po malém dýzlu.
Si děláš prdel ne?? A ještě malém dýzlu:-O Jsem starý,nemocný a jezdím benzínem za 5 litrů. Až budu mladý ,koupím si dýzla a budu jezdit za 4-5 až do smrti. Protože to se vyplatí:-D
Ale já ti samozřejmě rozumím. Chtěl bys mít naše podmínky a sociální jistoty, ale jejich platy a ceny benzínu.
O jakých sociálních jistotách to mluvíš??? :-D:-D:-O:-O
A taky věc, kterou já považuju za úžasnou - můžeš dělat cokoliv tě napadne. Co víc si přát?
Ty jsi asi debil:-D
Máš dovolenou, nemocenskou, mateřskou, důchod, dostupné bydlení a živobytí, nemusíš se bát jít večer na pivo, můžeš posílat děti do školy, klidně i na vysokou. K doktorovi můžeš kdykoliv tě napadne a s čímkoliv, od kuřího oka přes prochlastaná játra až po rakovinu, a vždy tě někdo bude velice kvalitně léčit. Nemáš hlad, nemusíš mít strach co bude zítra, za rok, ve stáří. Můžeš si sedět u počítače a plácat libovolné blbosti. Je ti to málo?
Mnoha lidem tohle evidentně nestačí a chtějí ještě větší jistoty. Zapomínají ale, že jediný 2 opravdový jistoty jsou daně a smrt.
ony by nechtěl ani ty jejich platy. Střední třída od 70 let dramaticky chudne, nemá na vzdělání ani zdravotnictví, dovolená žádná, osobní bankrot běžný. Fakt vzor.
Byl jsi někdy v USA? Já tam byl a pracoval. Ano, už je to nějakou dobu. Bral jsem jako nejposlednější dělník a rozvažeč pizzy téměř minimální plat. Přesto jsem dokázal ušetřit měsíčně 1000 dolarů. Za $1500 jsme si pořídili 8 let starý auto s pětilitrovým osmiválcem, vedle kterýho vypadal S-kovej mercedes jako malý městský popojíždědlo.Všechno bylo směšně levný, za příjem úplnýho debila jsem si mohl žít jako v ráji. Jakmile bych měl alespoň lehce kvalifikovanou práci, moje finanční situace by byla naprosto úžasná. Poměrně levné zdravotní pojištění bych si lehce zaplatil.Samozřejmě tohle bylo už před 15 lety, od tý doby si USA prošla hypotéční krizí, krachem bank, téměř krachem automobilek, zadlužili do té doby rozumně hospodařící stát až na úroveň EU a tím pádem jejich životní standardy lehce klesly. Jsou proto naštvaní a stěžují si. Ale pořád se mají nesrovnatelně líp než my.Že se po Americe povaluje hromada Mexičanů a Černochů bez jakýhokoliv vzdělání, nulovýho zájmu o práci a bez jakýhokoliv zdravotního pojištění, to je pravda. Ale můžou si za to sami.
A proč si tedy nekoupíš ten velký benzín?
Protože nebydlím v USA :-) A protože mi stačí malý benzín:-D
Podle té spotřeby bych to tipoval na Lupo s litrovým tříválcem, protože 0,5 V2 se tam ještě nedává:-D takže by sis tu V8 6,2l nekoupil ani tam... a možná by byla rozumnější oktávka s TDI, protože pojede za 5 taky a navíc nebudeš zdržovat provoz:-))
A to je přesně ono - tady jsou takové podmínky, že ti "stačí" malý benzín. No a u nich jsou takové podmínky, že spoustě lidí "stačí" dýzl. Čili tak jako si velký benzín nekoupíš u nás, stejně tak by sis ho nekoupil ani tam. Je to tedy opravdu jen o té fantazii mít takový plat.
Nene, američanům stačí hybridní Prius, který je úsporný a zároveň kvalitou překonává, jakýkoliv diesel. Proto je tam populární.
Zdechni kurvo:-D
Cena jejich benzínu není tak směšná, jak tomu bývalo. Je sice podstaně levnější než v Evropě, ale zase mají velké roční nájezdy. Ne, že by je to bavilo, ale kvůli celkové urbanistické infrastruktuře.Navíc co to je americký plat? Nechci tady dělat agitky, ale dost lidí nemá žádné finanční úspory. Žijou na dluh. U početných hispánských rodin lze vídat naftové pick-up z dob krále Klacka. V ulicích jezdí stále více úsporné vozy, např. Mazda 2, Kia Soul, apod.Jde o to, že nejsou na naftu zvyklí. U nás se taky jezdilo až do roku 2000 výhradně na benzín. Přitom nafťáky byly vždy. Nejsem příznivcem nafty, ale jsem schopný pochopit, že někdo zkrátka počítá a finančně se mu vyplatí. Sice malé skupině lidí, ale přece.
Ropák pouze jako služební auto.
skoda ze tech plusek nemuzu dat aspon pet :-D B-]
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.