Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Chevrolet cílí v USA na zákazníky naftových VW. Nabídne jim vlastní diesel

Tak to vypadá, že diesel v osobních autech není v USA definitivně mrtvý. Vlastně by se dalo říci, že po skandálu s emisemi koncernu Volkswagen, pro který se vžilo označení Dieselgate, zažívá jakousi renezanci. Mnohem více lidí se totiž o něj začlo zajímat a další automobilky chtějí trh dobývat.

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

Volkswagen přepočítal náklady aféry Dieselgate. Bude stát 18 miliard eur

A protože Volkswagen svou snahu nabízet diesel v běžných osobních autech definitivně vzdal, na trhu vznikla velká mezera, kterou chce teď vyplnit koncern General Motors se značkou Chevrolet. Ta nabídne velké skupině bývalých zákazníků naftových Volkswagenů alternativu s motorem od Opelu.

Během těch pár let si totiž moderní diesely v běžných osobních autech našly po celých Spojených státech velký počet fanoušků a ti budou chtít náhradu za své naftové Volkswageny, které od nich bude německá automobilka vykupovat. Chevrolet jim tak nabídne model Cruze s novým dieselem.

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní  

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní  

Naftový motor si Chevrolet vezme od Opelu a půjde o šestnáctistovku CDTI, kterou známe třeba z Astry nebo Mokky. Pro americký trh se diesel dočká úprav, aby prošel místními emisními předpisy, zřejmě se neobejde bez systému SCR a dodatečného odhlučnění. Chevrolet ho nabídne jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků