Chevrolet Captiva: zkušenosti po pěti letech provozu

Přišel mi zajímavý dopis od našeho kolegy z jiného oddělení Mladé fronty, v němž popisuje své dlouhodobé zkušenosti s vozem Chevrolet Captiva. Věřím, že bude zajímavý také pro vás. A pokud byste se o podobě podrobně zpracovaný dopis chtěli podělit s ostatními čtenáři Autorevue.cz, neváhejte a pište!
Chevrolet Captiva: zkušenosti po pěti letech provozu

„Dobrý den, pane kolego,
 
vzhledem k tomu, že mám svůj vůz Chevrolet Captiva opět v servisu, napadlo mě podívat se na internet co se o něm píše a objevil jsem Váš loňský dubnový článek na serveru Autorevue.cz. Auto jsem koupil nové v lednu 2007 a nyní po 4,5 roce provozu a při stavu tachometru 95 tis. km mohu říci, že s ním mám bohaté zkušenosti. V některých pasážích s Vámi bohužel musím nesouhlasit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Captiva z roku 2006 v našem testu ojetých vozů

To že se neobjevila u těchto aut žádná „chronická závada“ jak píšete dle vyjádření autorizovaných servisů, se ani nedivím, protože oni Vám to samozřejmě říkat nebudou a byli by chlapci sami proti sobě, ale na netu v jiných diskuzích se o tom píše. Nicméně když mi v 65 tis. km začala být cítit spojka a jel jsem s tím do servisu, tak po přijetí technikem jsem slyšel: „ Jo jasně ona je poddimenzovaná a jak je to auto těžké, tak tam odchází.“

Ale je to hračka, to se v pohodě vymění. Sice bylo auto ještě v záruce, ale na díly jako je spojka se záruka nevztahuje. Takže lamela, setrvák, ložisko a byl jsem v tom za 45 tis. Kč. Takže předpokládám, že Vámi testovaný vůz s udávaným stavem kilometrů už měl spojku novou. Další věci, jako ohnuté stabilizační tyče na přední nápravě, které se také údajně ohýbají z důvodu velké hmotnosti auta už asi ani zmiňovat nemusím.

Test ojetiny: Chevrolet Captiva – hlavně prostor

Test ojetiny: Chevrolet Captiva – hlavně prostor

Vámi udávaná spotřeba 8,6 l /100km nafty je pro mě z říše snů. Když jezdím já, nedostanu se pod 12 l, pokud jezdí manželka, která má popravdě lehčí nohu na plynu, tak se nedostane pod 10 l/100 km. Ta šestka v převodovce na dálnici velmi výrazně chybí. Když jsem auto kupoval a ptal se prodejce, zda můžu věřit udávané spotřebě v technické dokumentaci, tak říkal, že určitě, paní majitelka s tím také jezdí a má spotřebu kolem šesti litrů, jenže to jsem netušil, že to chlapec zapomněl vynásobit dvěma.

Jinak abych auto jen nekritizoval, tak musím říci, že jízda po čerstvě zasněžené dálnici je fakt paráda, občas problikne kontrolka stabilizace podvozku, ale vůz si stále drží svoji stopu. Dále jsem se s tímto autem účastnil kurzu bezpečné jízdy na polygonu u Dobříše od firmy MaxCars, abych si vyzkoušel co auto opravdu dokáže, a tady nemám co vytknout. Bohužel však musím konstatovat, že celou dobu, co auto mám, jsem velmi častým návštěvníkem servisu.

Chce se mi nadneseně napsat, že techniky potkávám častěji než členy své rodiny. Závady se projevovaly, jak mechanického, tak elektronického typu. 2x mě museli odtáhnout do servisu z důvodu poruchy motoru. Několikrát jsem byl na svolávací akci, kvůli vadě na tyči řízení a nějakých prodřených hadic o kryt motoru. Abych to shrnul, auto pro mě bylo velikým zklamáním z důvodu spolehlivosti, a i když jsem před tím měl 3x za sebou Opel Vectra, 1x B a 2 x C, kde jsem neměl se spolehlivostí žádný problém, dnes už vím, že si auto z koncernu GM nikdy nekoupím po strastiplném dohadování a vyřizování záručních oprav přímo se zastoupením GM, protože servis se k tomu nechtěl znát.

Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Překvapilo mě velmi nemile, že si kvalitu svých produktů GM nedokáže ohlídat. Od oprav jsem si schovával servisní listy, takže je mám dokladované. Poslední 2 perličky už mě jen rozesmály. 1. zadřený kompresor od klimatizace následně přetrhl plochý řemen, který ho pohání a v tu chvíli během jízdy přestalo fungovat servo řízení, což asi uznáte, že není nic příjemného, když vám najednou nejde na silnici zatáčet. Přetáhnout nefunkční servo je celkem síla.  2. výměna čelního skla v autorizované servisu za necelých 28 tis. už mě ani nějak zvlášť nepřekvapila.

Bohužel auto nejde nijak rozumně prodat, jsou jich v bazarech desítky a stojí tam i několik měsíců. Pokud máte v plánu o tomto voze napsat i v budoucnu, tak Vám rád sdělím zkušenosti majitele z provozu i ze servisu, ať má článek vyšší vypovídací hodnotu, protože po najetých 1500 km toho opravdu asi moc nezjistíte.

S pozdravem

S. H.“
 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků