Chevrolet Captiva: zkušenosti po pěti letech provozu

Přišel mi zajímavý dopis od našeho kolegy z jiného oddělení Mladé fronty, v němž popisuje své dlouhodobé zkušenosti s vozem Chevrolet Captiva. Věřím, že bude zajímavý také pro vás. A pokud byste se o podobě podrobně zpracovaný dopis chtěli podělit s ostatními čtenáři Autorevue.cz, neváhejte a pište!
Chevrolet Captiva: zkušenosti po pěti letech provozu

„Dobrý den, pane kolego,
 
vzhledem k tomu, že mám svůj vůz Chevrolet Captiva opět v servisu, napadlo mě podívat se na internet co se o něm píše a objevil jsem Váš loňský dubnový článek na serveru Autorevue.cz. Auto jsem koupil nové v lednu 2007 a nyní po 4,5 roce provozu a při stavu tachometru 95 tis. km mohu říci, že s ním mám bohaté zkušenosti. V některých pasážích s Vámi bohužel musím nesouhlasit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Captiva z roku 2006 v našem testu ojetých vozů

To že se neobjevila u těchto aut žádná „chronická závada“ jak píšete dle vyjádření autorizovaných servisů, se ani nedivím, protože oni Vám to samozřejmě říkat nebudou a byli by chlapci sami proti sobě, ale na netu v jiných diskuzích se o tom píše. Nicméně když mi v 65 tis. km začala být cítit spojka a jel jsem s tím do servisu, tak po přijetí technikem jsem slyšel: „ Jo jasně ona je poddimenzovaná a jak je to auto těžké, tak tam odchází.“

Ale je to hračka, to se v pohodě vymění. Sice bylo auto ještě v záruce, ale na díly jako je spojka se záruka nevztahuje. Takže lamela, setrvák, ložisko a byl jsem v tom za 45 tis. Kč. Takže předpokládám, že Vámi testovaný vůz s udávaným stavem kilometrů už měl spojku novou. Další věci, jako ohnuté stabilizační tyče na přední nápravě, které se také údajně ohýbají z důvodu velké hmotnosti auta už asi ani zmiňovat nemusím.

Test ojetiny: Chevrolet Captiva – hlavně prostor

Test ojetiny: Chevrolet Captiva – hlavně prostor

Vámi udávaná spotřeba 8,6 l /100km nafty je pro mě z říše snů. Když jezdím já, nedostanu se pod 12 l, pokud jezdí manželka, která má popravdě lehčí nohu na plynu, tak se nedostane pod 10 l/100 km. Ta šestka v převodovce na dálnici velmi výrazně chybí. Když jsem auto kupoval a ptal se prodejce, zda můžu věřit udávané spotřebě v technické dokumentaci, tak říkal, že určitě, paní majitelka s tím také jezdí a má spotřebu kolem šesti litrů, jenže to jsem netušil, že to chlapec zapomněl vynásobit dvěma.

Jinak abych auto jen nekritizoval, tak musím říci, že jízda po čerstvě zasněžené dálnici je fakt paráda, občas problikne kontrolka stabilizace podvozku, ale vůz si stále drží svoji stopu. Dále jsem se s tímto autem účastnil kurzu bezpečné jízdy na polygonu u Dobříše od firmy MaxCars, abych si vyzkoušel co auto opravdu dokáže, a tady nemám co vytknout. Bohužel však musím konstatovat, že celou dobu, co auto mám, jsem velmi častým návštěvníkem servisu.

Chce se mi nadneseně napsat, že techniky potkávám častěji než členy své rodiny. Závady se projevovaly, jak mechanického, tak elektronického typu. 2x mě museli odtáhnout do servisu z důvodu poruchy motoru. Několikrát jsem byl na svolávací akci, kvůli vadě na tyči řízení a nějakých prodřených hadic o kryt motoru. Abych to shrnul, auto pro mě bylo velikým zklamáním z důvodu spolehlivosti, a i když jsem před tím měl 3x za sebou Opel Vectra, 1x B a 2 x C, kde jsem neměl se spolehlivostí žádný problém, dnes už vím, že si auto z koncernu GM nikdy nekoupím po strastiplném dohadování a vyřizování záručních oprav přímo se zastoupením GM, protože servis se k tomu nechtěl znát.

Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Překvapilo mě velmi nemile, že si kvalitu svých produktů GM nedokáže ohlídat. Od oprav jsem si schovával servisní listy, takže je mám dokladované. Poslední 2 perličky už mě jen rozesmály. 1. zadřený kompresor od klimatizace následně přetrhl plochý řemen, který ho pohání a v tu chvíli během jízdy přestalo fungovat servo řízení, což asi uznáte, že není nic příjemného, když vám najednou nejde na silnici zatáčet. Přetáhnout nefunkční servo je celkem síla.  2. výměna čelního skla v autorizované servisu za necelých 28 tis. už mě ani nějak zvlášť nepřekvapila.

Bohužel auto nejde nijak rozumně prodat, jsou jich v bazarech desítky a stojí tam i několik měsíců. Pokud máte v plánu o tomto voze napsat i v budoucnu, tak Vám rád sdělím zkušenosti majitele z provozu i ze servisu, ať má článek vyšší vypovídací hodnotu, protože po najetých 1500 km toho opravdu asi moc nezjistíte.

S pozdravem

S. H.“
 

bazar

Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 69 950 km
Cena: 70 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2011
Stav: 17 225 km
Cena: 105 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Orlando 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 125 196 km
Cena: 191 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 387 km
Cena: 149 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků