Chevrolet Captiva Moonlander: měsíční edice

Dnes je tomu na den přesně 40 let, co Apollo 11 dosedlo na povrch Měsíce. Evropský Chevrolet k tomu připravil zvláštní sérii modelu Captiva.

Drive me to the Moon, pod tímto heslem, jež je parafrází na slavný hit Franka Sinatry z šedesátých let, uvádí GM omezenou sérii Captivy. Chevrolet v Evropě ve spolupráci se společností Fahrmitgas vyvinul k slavnému výročí Apolla 11 speciální řadu SUV Captiva Moonlander, která je opravdu zvláštní.

Jak již název firmy Fahrmitgas napovídá, tato německá společnost z Rödermarku přestavuje auta na LPG, kterýžto systém vyvinula pro verze 2,4 l s výkonem 136 koní (100 kW) a pohonem předních kol a šestiválec 3,2 l o výkonu 230 koní (169 kW) s náhonem na všechna kola. Oba vozy přitom disponují pětistupňovou automatickou převodovkou, šestiválec se může pochlubit točivým momentem až 297 Nm při 3 200 ot./min. Výkonnější provedení zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,8 s a dosáhne rychlosti 204 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nepůjde však o verzi, jíž by se honosil každý dealer Chevroletů. Vyrobeny budou totiž pouhé čtyři desítky těchto jedinečných vozů, jež budou lakovány v „kosmické“ bílé, nebo „orbitální“ černé barvě podle typického schématu vozidélka Lunar Rover. Zrcadlové zasklení zadní části karosérie ponese na druhém páru dveří jména členů posádky Apolla 11. Podvozek bude díky použití sportovních pružin snížen o 35 mm a ponese dvacetipalcové, bíle lakované desetipaprskové ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40 R20. V ceně 21 500 Euro bude zahrnuta i jakási replika kosmického skafandru s helmou. Uživatel ale spíše ocení možnost provozu na běžný benzín i levnější propan-butan.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Společnost Fahrmitgas je v Německu autorem oficiálních přestaveb vozů Chevrolet od roku 2004 a zajišťuje úpravy i podle specifických požadavků na vozech jiných značek. Moonlander na bázi Chevroletu Captiva není nijak výjimnečným strojem, na druhou stranu jde jistě o zpestření, jež v unylosti doby řada z nás může jen uvítat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Captiva Moonlander
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků