11
Fotogalerie

Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Minulý týden jsme představili omlazený Opel Antara. Je jasné, že sesterský Chevrolet Captiva nemohl zůstat pozadu. Co se změnilo?

Jestliže byste staré a nové provedení Opelu Antara snadno zaměnili, pak modernizovanou Captivu rozeznáte “na kilometry“ daleko. Zde se totiž design upravoval mnohem více. Důvod je prostý. Před faceliftem si byly oba dva automobily hodně podobné, což bylo nutné změnit. Chevrolet tak dostal příď vyvedenou v americkém stylu. Jednoduše řečeno se vpředu objevila obrovská tlama rozdělená na dvě části taktéž obrovským logem automobilky. 

268540upr.jpg  268542upr.jpg  268544upr.jpg  268546upr.jpg

Na to, zda se jedná o změnu k lepšímu, nebo ne, si určitě udělá každý svůj vlastní názor. Ať už bude kladný, nebo záporný, originalitu výslednému řešení upřít nelze. Nakonec konzervativních SUV je v daném segmentu více než dost. S novou Captivou tedy v davu rozhodně nezapadnete. Kromě přední části se upravovaly detaily také na zbytku karoserie. Pohled zboku odhalí větší oplastování karoserie, blinkry ve zpětných zrcátkách, vzadu pak najdeme přepracované svítilny.

Interiér Chevroletu Captiva se změnil asi tak ve stejném rozsahu jako u Antary. Žádná velká revoluce neproběhla. Nový přístrojový štít dostal modré podsvícení (v minulosti bylo zelené), změny lze pozorovat také na středovém panelu, nad kterým je umístěna navigace. Nechybí ani lepší materiály a elektronická parkovací brzda. 

268565upr.jpg  268567upr.jpg  268569upr.jpg  intcaptivaupr.jpg

Nabídka motorizací je shodná s Opelem Antara a to samé můžeme říci o jejich projevu. Také v Captivě jsou všechny pohonné jednotky o poznání tišší (což platí hlavně pro ty dieselové). Základem je zážehový motor 2.4 o výkonu 171 koní, který se téměř jistě v Evropě příliš neprosadí. Pro zájemce o diesel jsou připraveny dvě verze agregátu velikosti 2,2 litru s výkony 163 nebo 184 koní. Na rozdíl od Antary ale najdeme u Chevroletu ještě třílitrový šestiválec vybavený přímým vstřikem paliva a variabilním časováním ventilů. Papírový údaj maximálního výkonu 258 koní vypadá velmi slibně, bohužel realita není zdaleka tak slavná. Problémy dělá automatická převodovka, která motoru citelně ubírá sil. 

motor268554upr.jpg

Kromě designu a jednoho benzinového motoru navíc se Captiva liší ještě v jedné věci. Řeč je o podvozku. Ten má být podle slov představitelů automobilky úplně jinak naladěn. Zatímco Opel bude plnit roli SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi, Captiva je měkčí a pohodlnější. Podle designu by jeden očekával, že tomu bude právě naopak, ale k “americkým“ automobilům patří odjakživa spíše komfort.

Celkově musím říci, že se mi nová Captiva líbí více než Antara a také bych se odvážil předpovídat jí větší úspěch. Má stejnou techniku, ale na rozdíl od svého sesterského SUV je na pohled mnohem zajímavější, pro někoho určitě atraktivnější a originálnější. Jak známo, lepší design lépe prodává. Počkejme si ale na to, jak budou nastaveny finální ceníky. 

dod268589upr.jpg  dod268599upr.jpg
 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud