Chevrolet Captiva 2011: ve stopách Antary

Minulý týden jsme představili omlazený Opel Antara. Je jasné, že sesterský Chevrolet Captiva nemohl zůstat pozadu. Co se změnilo?

Jestliže byste staré a nové provedení Opelu Antara snadno zaměnili, pak modernizovanou Captivu rozeznáte “na kilometry“ daleko. Zde se totiž design upravoval mnohem více. Důvod je prostý. Před faceliftem si byly oba dva automobily hodně podobné, což bylo nutné změnit. Chevrolet tak dostal příď vyvedenou v americkém stylu. Jednoduše řečeno se vpředu objevila obrovská tlama rozdělená na dvě části taktéž obrovským logem automobilky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na to, zda se jedná o změnu k lepšímu, nebo ne, si určitě udělá každý svůj vlastní názor. Ať už bude kladný, nebo záporný, originalitu výslednému řešení upřít nelze. Nakonec konzervativních SUV je v daném segmentu více než dost. S novou Captivou tedy v davu rozhodně nezapadnete. Kromě přední části se upravovaly detaily také na zbytku karoserie. Pohled zboku odhalí větší oplastování karoserie, blinkry ve zpětných zrcátkách, vzadu pak najdeme přepracované svítilny.

Interiér Chevroletu Captiva se změnil asi tak ve stejném rozsahu jako u Antary. Žádná velká revoluce neproběhla. Nový přístrojový štít dostal modré podsvícení (v minulosti bylo zelené), změny lze pozorovat také na středovém panelu, nad kterým je umístěna navigace. Nechybí ani lepší materiály a elektronická parkovací brzda. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Nabídka motorizací je shodná s Opelem Antara a to samé můžeme říci o jejich projevu. Také v Captivě jsou všechny pohonné jednotky o poznání tišší (což platí hlavně pro ty dieselové). Základem je zážehový motor 2.4 o výkonu 171 koní, který se téměř jistě v Evropě příliš neprosadí. Pro zájemce o diesel jsou připraveny dvě verze agregátu velikosti 2,2 litru s výkony 163 nebo 184 koní. Na rozdíl od Antary ale najdeme u Chevroletu ještě třílitrový šestiválec vybavený přímým vstřikem paliva a variabilním časováním ventilů. Papírový údaj maximálního výkonu 258 koní vypadá velmi slibně, bohužel realita není zdaleka tak slavná. Problémy dělá automatická převodovka, která motoru citelně ubírá sil. 

Klepněte pro větší obrázek

Kromě designu a jednoho benzinového motoru navíc se Captiva liší ještě v jedné věci. Řeč je o podvozku. Ten má být podle slov představitelů automobilky úplně jinak naladěn. Zatímco Opel bude plnit roli SUV s dynamickými jízdními vlastnostmi, Captiva je měkčí a pohodlnější. Podle designu by jeden očekával, že tomu bude právě naopak, ale k “americkým“ automobilům patří odjakživa spíše komfort.

Celkově musím říci, že se mi nová Captiva líbí více než Antara a také bych se odvážil předpovídat jí větší úspěch. Má stejnou techniku, ale na rozdíl od svého sesterského SUV je na pohled mnohem zajímavější, pro někoho určitě atraktivnější a originálnější. Jak známo, lepší design lépe prodává. Počkejme si ale na to, jak budou nastaveny finální ceníky. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků