Chevrolet Captiva 2011: facelift je světě (první foto a info)

Chevrolet Captiva se jako bratříček Opelu Antara na trhu objevil již v roce 2006, a protože nyní máme rok 2010, je nejvyšší čas na omlazené provedení. To automobilka poprvé představí na autosalonu v Paříži vedle dalších svých třech světových premiér - ty již rovněž známe, je to nové Aveo, pětidvéřový Cruze a také nové Orlando, které se bude prodávat i v Evropě. Už nyní je tedy jasné, že stánek Chevroletu bude v Paříži novinkami napráskaný jak málokterý jiný.

Ale zpět ke Captivě, neboť k té již máme první snímky a informace. Inovovaný model se pochopitelně pochlubí osvěženým vzhledem, z nějž je patrná větší, dvojitá čelní mřížka s uprostřed umístěným logem Chevy, přepracované přední světlomety, ostřeji tvarovaná přední kapota a LED blinkry ve vnějších zpětných zrcátkách.

Z boku si všimneme hranatějších bočních větracích otvorů a zvýrazněných oblouků blatníků, ve kterých jsou umístěna 17" až 19" kola v nových designech. Celé dílko pak dotvářejí nové barvy a lehce osvěžená záď.

Pod novou kapotou nastalo také pár změn. Najdeme mezi nimi čtyri nové či inovované motory, které budou standardně kombinované s novými manuálními, nebo automatickými šestistupňovými převodovkami. Nabídka agregátů tak bude zahrnovat dva benzínové (2,4 l a 3,0 l) a dvě varianty dieselové 2,2 l.

Nový benzínový motor 3,0 l V6 s výkonem 258 k s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů udělá z Captivy jedno z nejvýkonnějších kompaktních SUV na trhu. Turbodiesely 2,2 l s výkony 163 k nebo 184 k pak spíše jedno z mnoha úsporných SUV na trhu. Benzínový motor 2,4 l s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě a variabilním časováním ventilů s výkonem 171 k pak bude zřejmě volbou pouze pro ty, kterí z libovolného důvodu nechtěji diesel. Oba diesely a benzin 2,4 je možné objednat buď s pohonem předních, nebo všech čtyř kol, vrcholná verze bude pochopitelně k dispozici pouze s lepším z obou typů přenosu výkonu na silnici.

Vylepšený interiér Captivy má nabídnout množstvím nových materiálů včetně nových potahů sedadel a dekorativních prvků, jeho snímek ale zatím nemáme.

Z nové výbavy stojí za zmínku třeba asistent rozjezdu do kopce a s ním technicky souveisející elektronická ruční brzda, která uvolnila další odkládací prostor ve středové konzole i pro dva držáky až litrových lahví. Vůz si pochopitelně zachová výhody adaptabilního systému sedadel s „divadelním uspořádáním” ve třech řadách, ve kterých se usadí až sedm osob.

Pařížský debut novinky je jasnou věcí, tehdy vám snad také budeme moci přinést její komplexní představení. Dále víme jen to, že Captiva 2011 přijde na evropské trhy na jaře roku... ano, 2011.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Captiva 2011 na obou dosud uvolněných snímcích
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků