Chevrolet Camaro ZL1: špička bez střechy

Značka Chevrolet představí v Los Angeles špičkovou verzi svého Camara s označením ZL1 také ve verzi Convertible.

Nový Chevrolet Camaro ZL1 přichází na americké trhy s nálepkou „nejvýkonnější Camaro všech dob“. Není divu, jeho kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 6,2 l dosahuje výkonu 580 koní (432 kW) a točivého momentu 754 Nm.

Vyrábět se nakonec bude nejen s karoserií kupé, ale také jako otevřený Convertible. „Camaro ZL1 bude jedním z nejsilnějších otevřených vozů ve své cenové kategorii,“ tvrdí šéfkonstruktér projektu Camaro Al Oppenheiser, s čímž není třeba nikterak polemizovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet Camaro ZL1

Jednotka 6,2 l V8 může být na přání zákazníka kombinována s šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením, přičemž druhá ze soustav disponuje trojicí jízdních režimů Drive, Sport a Manual. Ve standardní výbavě novinky se nachází také systém PTM známý již z vozů Corvette ZR1. PTM sdružuje v jednotně elektronicky koordinovaném celku soustavy adaptivního tlumení, stabilizace, protiprokluzu a řízeného zrychlení, pro něž se vžilo označení „launch control“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme také na třetí generaci adaptivního pérování GM Magnetic Ride a na agresivně vyhlížející karosářské panely včetně robustního nárazníku a odvětrávané kapoty. „Camaro ZL1 dosahuje supersportovních jízdních výkonů,“ uvedl Al Oppenheiser a přidává jednoduché a výmluvné srovnání. „Je výkonnější než Ferrari 458, má vyšší točivý moment než Aston Martin DB9 V12 a nabízí příznivější poměr hmotnosti k výkonu než Porsche 911 Carrera GTS.“

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků