Chevrolet Camaro ZL1: špička bez střechy

Značka Chevrolet představí v Los Angeles špičkovou verzi svého Camara s označením ZL1 také ve verzi Convertible.

Nový Chevrolet Camaro ZL1 přichází na americké trhy s nálepkou „nejvýkonnější Camaro všech dob“. Není divu, jeho kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 6,2 l dosahuje výkonu 580 koní (432 kW) a točivého momentu 754 Nm.

Vyrábět se nakonec bude nejen s karoserií kupé, ale také jako otevřený Convertible. „Camaro ZL1 bude jedním z nejsilnějších otevřených vozů ve své cenové kategorii,“ tvrdí šéfkonstruktér projektu Camaro Al Oppenheiser, s čímž není třeba nikterak polemizovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Chevrolet Camaro ZL1

Jednotka 6,2 l V8 může být na přání zákazníka kombinována s šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením, přičemž druhá ze soustav disponuje trojicí jízdních režimů Drive, Sport a Manual. Ve standardní výbavě novinky se nachází také systém PTM známý již z vozů Corvette ZR1. PTM sdružuje v jednotně elektronicky koordinovaném celku soustavy adaptivního tlumení, stabilizace, protiprokluzu a řízeného zrychlení, pro něž se vžilo označení „launch control“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme také na třetí generaci adaptivního pérování GM Magnetic Ride a na agresivně vyhlížející karosářské panely včetně robustního nárazníku a odvětrávané kapoty. „Camaro ZL1 dosahuje supersportovních jízdních výkonů,“ uvedl Al Oppenheiser a přidává jednoduché a výmluvné srovnání. „Je výkonnější než Ferrari 458, má vyšší točivý moment než Aston Martin DB9 V12 a nabízí příznivější poměr hmotnosti k výkonu než Porsche 911 Carrera GTS.“

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků