Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Takhle výkonné a rychlé ještě žádné sériové Camaro nikdy nebylo. Nové ZL1 nabídne až 649 koní.

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 může prohánět nejpokročilejší sportovní auta na světě. Může to znít jako prázdné klišé, ale nové ostré Camaro má hodně potenciálu. Takovou kombinaci očekávaného komfortu, dynamiky a použitelnosti (a zřejmě i ceny) jinde asi nedostanete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chervolet Camaro ZL1 je nejvýkonnější a nejrychlejší Camaro v historii. Má výkon 649 koní a jako první Chevrolet dostalo novou desetistupňovou automatickou převodovku

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresorem přeplňovaný osmiválec LT4 z rodiny „small block“ o objemu 6,2 l. Ten na zadní kola, kterým s trakcí pomáhá samosvorný diferenciál, posílá výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 868 Nm.

Video | Americká auta | Technika | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Základem je pořád mechanická šestistupňová převodovka s funkcí automatických meziplynů, ale řada zákazníků patrně zvolí nový desetistupňový (!) automat. Ten se vůbec poprvé dostává do Chevroletu právě v modelu Camaro ZL1 a do roku 2018 ho bud mít osm dalších modelů.

Tohle Camaro má ale tolik točivého momentu, že by si bohatě vystačilo s čtyřmi nebo pěti rychlostmi... Pokud jde o podvozek, ten je adaptivní a používá magnetoreologické tlumiče, které umí měnit svou charakteristiku každých 5 ms.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekCamaro ZL1 je připraveno k ostrému nasazení na okuhu. Má celkem jedenáct chladičů včetně dodatečného chlazení převodovky a diferenciálu. Uvnitř se na výbavě nešetřilo, přesto je Camaro ZL1 o 90 kg lehčí než předchůdce

Jak je u podobných aut obvyklé, má nastavitelné jízdní režimy a Chevrolet počítá i s ostrým nasazením auta na okruhu. Tomu uzpůsobil brzdy a především chlazení důležitých komponent včetně převodovky a diferenciálu. Chevrolet má celkem 11 chladičů a automobilka zdůrazňuje, že není potřeba si za okruhové úpravy připlácet jako u konkurence.

Testy | Americká auta | Chevrolet

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Camaro ZL1, které dorazí i jako kabriolet, má také launch control a ve srovnání s přímým předchůdcem je o 90 kg lehčí. Hodnoty zrychlení nebo maximální rychlosti ještě nejsou známé, čeká se také na hodnocení spotřeby a emisí. Už teď je ale jasné, že majitelé budou platit v USA tzv. „gas guzzler tax“, tedy daň z vozidla s vysokou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků