Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresor a desetistupňový automat

Takhle výkonné a rychlé ještě žádné sériové Camaro nikdy nebylo. Nové ZL1 nabídne až 649 koní.

Chevrolet tvrdí, že nové Camaro ZL1 může prohánět nejpokročilejší sportovní auta na světě. Může to znít jako prázdné klišé, ale nové ostré Camaro má hodně potenciálu. Takovou kombinaci očekávaného komfortu, dynamiky a použitelnosti (a zřejmě i ceny) jinde asi nedostanete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chervolet Camaro ZL1 je nejvýkonnější a nejrychlejší Camaro v historii. Má výkon 649 koní a jako první Chevrolet dostalo novou desetistupňovou automatickou převodovku

Chevrolet Camaro ZL1 dostal kompresorem přeplňovaný osmiválec LT4 z rodiny „small block“ o objemu 6,2 l. Ten na zadní kola, kterým s trakcí pomáhá samosvorný diferenciál, posílá výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 868 Nm.

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Základem je pořád mechanická šestistupňová převodovka s funkcí automatických meziplynů, ale řada zákazníků patrně zvolí nový desetistupňový (!) automat. Ten se vůbec poprvé dostává do Chevroletu právě v modelu Camaro ZL1 a do roku 2018 ho bud mít osm dalších modelů.

Tohle Camaro má ale tolik točivého momentu, že by si bohatě vystačilo s čtyřmi nebo pěti rychlostmi... Pokud jde o podvozek, ten je adaptivní a používá magnetoreologické tlumiče, které umí měnit svou charakteristiku každých 5 ms.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekCamaro ZL1 je připraveno k ostrému nasazení na okuhu. Má celkem jedenáct chladičů včetně dodatečného chlazení převodovky a diferenciálu. Uvnitř se na výbavě nešetřilo, přesto je Camaro ZL1 o 90 kg lehčí než předchůdce

Jak je u podobných aut obvyklé, má nastavitelné jízdní režimy a Chevrolet počítá i s ostrým nasazením auta na okruhu. Tomu uzpůsobil brzdy a především chlazení důležitých komponent včetně převodovky a diferenciálu. Chevrolet má celkem 11 chladičů a automobilka zdůrazňuje, že není potřeba si za okruhové úpravy připlácet jako u konkurence.

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Camaro ZL1, které dorazí i jako kabriolet, má také launch control a ve srovnání s přímým předchůdcem je o 90 kg lehčí. Hodnoty zrychlení nebo maximální rychlosti ještě nejsou známé, čeká se také na hodnocení spotřeby a emisí. Už teď je ale jasné, že majitelé budou platit v USA tzv. „gas guzzler tax“, tedy daň z vozidla s vysokou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků