Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Camaro ZL1 patří mezi auta, se kterými by se měl motoristický nadšenec alespoň jednou v životě projet. Jistě, německá preciznost jako například v podání BMW M6 má svoje kouzlo, jenže americké vozy jsou zkrátka jiné a už několikrát se v minulosti prokázalo, jak dokážou být šílené. Třeba jako Dodge Challenger Hellcat, který bude až do konce života „odsouzen“ k pálení zadních pneumatik při každém pokusu o rychlejší rozjezd. Samozřejmě s trochou nadsázky...

Chevrolet Camaro ZL1 je na tom zdánlivě velmi podobně. Pod kapotou má osmiválec LT4 původem z Corvette Z06,  kompresor nakopává výkon až na úžasných 447 kW (640 koní), poháněna jsou zadní kola a převodovka je automatická s deseti stupni. S deseti! Ve srovnání s předchůdcem vůz zhubnul skoro metrák a má o zhruba šedesát koní výkonu navrch, ani tak ale na papíře nepůsobí jako hvězda zatáček. Nebo se mýlím?

Výrobce s ostrým Camarem vyrazil na Severní smyčku Nürburgringu a zajel tam čas, o kterém by se před nějakými deseti lety snilo Zondám, Koenigseggům a podobným supersportovním kreacím. Jistě, tyhle italské supersporty už v dnešní době dokáže porazit také Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, i tak je ale čas 7:29,60 impozantní.

Ve srovnání s předchůdcem je kratší o šílených 11,67 sekund, což si lze představit také jako rozdíl časů brutálního Radicalu SR8LM a Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce. Kdepak, tohle americké kladivo umí jezdit rychle a hlavně umí zatáčet!

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků