Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Camaro ZL1 patří mezi auta, se kterými by se měl motoristický nadšenec alespoň jednou v životě projet. Jistě, německá preciznost jako například v podání BMW M6 má svoje kouzlo, jenže americké vozy jsou zkrátka jiné a už několikrát se v minulosti prokázalo, jak dokážou být šílené. Třeba jako Dodge Challenger Hellcat, který bude až do konce života „odsouzen“ k pálení zadních pneumatik při každém pokusu o rychlejší rozjezd. Samozřejmě s trochou nadsázky...

Chevrolet Camaro ZL1 je na tom zdánlivě velmi podobně. Pod kapotou má osmiválec LT4 původem z Corvette Z06,  kompresor nakopává výkon až na úžasných 447 kW (640 koní), poháněna jsou zadní kola a převodovka je automatická s deseti stupni. S deseti! Ve srovnání s předchůdcem vůz zhubnul skoro metrák a má o zhruba šedesát koní výkonu navrch, ani tak ale na papíře nepůsobí jako hvězda zatáček. Nebo se mýlím?

Výrobce s ostrým Camarem vyrazil na Severní smyčku Nürburgringu a zajel tam čas, o kterém by se před nějakými deseti lety snilo Zondám, Koenigseggům a podobným supersportovním kreacím. Jistě, tyhle italské supersporty už v dnešní době dokáže porazit také Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, i tak je ale čas 7:29,60 impozantní.

Ve srovnání s předchůdcem je kratší o šílených 11,67 sekund, což si lze představit také jako rozdíl časů brutálního Radicalu SR8LM a Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce. Kdepak, tohle americké kladivo umí jezdit rychle a hlavně umí zatáčet!

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků