Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Chevrolet Camaro ZL1 a úžasná jízda na Ringu. Zajel perfektní čas!

Camaro ZL1 patří mezi auta, se kterými by se měl motoristický nadšenec alespoň jednou v životě projet. Jistě, německá preciznost jako například v podání BMW M6 má svoje kouzlo, jenže americké vozy jsou zkrátka jiné a už několikrát se v minulosti prokázalo, jak dokážou být šílené. Třeba jako Dodge Challenger Hellcat, který bude až do konce života „odsouzen“ k pálení zadních pneumatik při každém pokusu o rychlejší rozjezd. Samozřejmě s trochou nadsázky...

Chevrolet Camaro ZL1 je na tom zdánlivě velmi podobně. Pod kapotou má osmiválec LT4 původem z Corvette Z06,  kompresor nakopává výkon až na úžasných 447 kW (640 koní), poháněna jsou zadní kola a převodovka je automatická s deseti stupni. S deseti! Ve srovnání s předchůdcem vůz zhubnul skoro metrák a má o zhruba šedesát koní výkonu navrch, ani tak ale na papíře nepůsobí jako hvězda zatáček. Nebo se mýlím?

Výrobce s ostrým Camarem vyrazil na Severní smyčku Nürburgringu a zajel tam čas, o kterém by se před nějakými deseti lety snilo Zondám, Koenigseggům a podobným supersportovním kreacím. Jistě, tyhle italské supersporty už v dnešní době dokáže porazit také Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde, i tak je ale čas 7:29,60 impozantní.

Ve srovnání s předchůdcem je kratší o šílených 11,67 sekund, což si lze představit také jako rozdíl časů brutálního Radicalu SR8LM a Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce. Kdepak, tohle americké kladivo umí jezdit rychle a hlavně umí zatáčet!

 

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků