Chevrolet Camaro Z/28.R: speciál velmi blízký sériové podobě

Značka Chevrolet představila svůj závodní vůz pro šampionát IMSA Continental Tires SportsCar. Překvapí těsnou technickou příbuzností se sériovým modelem Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: speciál velmi blízký sériové podobě

V posledních dnech je to už druhý nový závodní model od Chevroletu. Po speciálu Corvette C7.R z Detroitu nyní přichází Chevrolet Camaro Z/28.R, jenž v týmech Stevenson Motorsports a CKS Autosport vystartuje do seriálu IMSA Continental Tires SportsCar Challenge ve třídě GS. Pozoruhodným rysem tohoto vozu je jeho dosti těsná technická příbuznost se sériovým modelem Chevrolet Camaro Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Camaro Z/28.R má překvapivě blízko k sériovému provedení Z/28

„Kromě předepsané (bezpečnostní) výbavy a specifických součástí závěsů kol nutných pro vytrvalostní závody má Z/28.R blízko k sériovému provedení,“ tvrdí Mark Kent, šéf oddělení Chevrolet Racing. Pod přední kapotou se nachází osmiválec LS7 s objemem 7,0 l a vzadu najdeme samosvorný diferenciál, to vše ze sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdou ani některé převzaté aerodynamické doplňky včetně pozoruhodných náběhových ploch před předními koly.

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Připomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života své slavné jméno v rámci faceliftu celé řady Camaro na jaře loňského roku. V říjnu pak vyrazil popasovat se s renomovanou konkurencí na Severní smyčku Nürburgringu a jeho účast rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo okruh za 7:37:47, což je lepší výsledek než třeba u vozu Porsche 911 Carrera S. Na začátku prosince jsme se podrobně věnovali pečlivě vyladěné aerodynamice Camara Z/28.

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Nový speciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti dosavadnímu modelu Camaro GS.R, jenž v uplynulých třech sezónách šampionátu IMSA Continental Tires SportsCar slavil řadu vítězství. Lze předpokládat, že zkušenosti z provozu Camara Z/28.R se v průběhu času promítnou i do sériového provedení Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickém sportu mělo být.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků