Chevrolet Camaro Z/28.R: speciál velmi blízký sériové podobě

Značka Chevrolet představila svůj závodní vůz pro šampionát IMSA Continental Tires SportsCar. Překvapí těsnou technickou příbuzností se sériovým modelem Camaro Z/28.
Chevrolet Camaro Z/28.R: speciál velmi blízký sériové podobě

V posledních dnech je to už druhý nový závodní model od Chevroletu. Po speciálu Corvette C7.R z Detroitu nyní přichází Chevrolet Camaro Z/28.R, jenž v týmech Stevenson Motorsports a CKS Autosport vystartuje do seriálu IMSA Continental Tires SportsCar Challenge ve třídě GS. Pozoruhodným rysem tohoto vozu je jeho dosti těsná technická příbuznost se sériovým modelem Chevrolet Camaro Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní Camaro Z/28.R má překvapivě blízko k sériovému provedení Z/28

„Kromě předepsané (bezpečnostní) výbavy a specifických součástí závěsů kol nutných pro vytrvalostní závody má Z/28.R blízko k sériovému provedení,“ tvrdí Mark Kent, šéf oddělení Chevrolet Racing. Pod přední kapotou se nachází osmiválec LS7 s objemem 7,0 l a vzadu najdeme samosvorný diferenciál, to vše ze sériového Camara Z/28. Pozornosti neujdou ani některé převzaté aerodynamické doplňky včetně pozoruhodných náběhových ploch před předními koly.

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Připomeňme, že model Camaro Z/28 vrátil do života své slavné jméno v rámci faceliftu celé řady Camaro na jaře loňského roku. V říjnu pak vyrazil popasovat se s renomovanou konkurencí na Severní smyčku Nürburgringu a jeho účast rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo okruh za 7:37:47, což je lepší výsledek než třeba u vozu Porsche 911 Carrera S. Na začátku prosince jsme se podrobně věnovali pečlivě vyladěné aerodynamice Camara Z/28.

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Nový speciál Camaro Z/28.R znamená všestranný pokrok oproti dosavadnímu modelu Camaro GS.R, jenž v uplynulých třech sezónách šampionátu IMSA Continental Tires SportsCar slavil řadu vítězství. Lze předpokládat, že zkušenosti z provozu Camara Z/28.R se v průběhu času promítnou i do sériového provedení Camaro Z/28.R. A tak by to v motoristickém sportu mělo být.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků