Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Podívejte se, jakým způsobem konstruktéři nového Chevroletu Camaro Z/28 zapracovali na jeho jízdních vlastnostech.

Špičkové verze amerických sportovních vozů s klasickou koncepcí pohonné soustavy byly (a v mnoha případech stále jsou) velmi rychlé, ale jezdily (a bohužel často stále jezdí) hlavně rovně. Doba však pokročila a i američtí zákazníci chtějí auto, které bude zatáčet a které bude konkurenceschopné i na zatáčkovitém okruhu. GM zdůrazňuje některé prvky, jež použil u nového Chevroletu Camaro Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Z/28: znázornění obtoku vzduchu

Model Camaro Z/28 vrátil do života své slavné jméno v rámci faceliftu celé řady Camaro na jaře letošního roku. V říjnu vyrazil popasovat se s renomovanou konkurencí na Severní smyčku Nürburgringu a jeho účast rozhodně fiaskem neskončila, ale potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo okruh za 7:37:47, což je lepší výsledek než třeba u vozů Porsche 911 Carrera S, Lamborghini Murciálago, ale také Mercedes-Benz SLS AMG.

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Další zlepšení přinesly náběhové plochy před předními koly a nově tvarovaný kryt pod motorem.

Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem. Další kapitolou je nová kapota z uhlíkových kompozitů. Její masivní průduchy odvádějí vzduch přímější cestou od chladičů vrchem motoru nad střechu vozu namísto vedení vzduchu pod vůz, což zlepšuje účinnost chlazení a zároveň přispívá ke snížení aerodynamických ztrát a zvýšení přítlaku.

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Další úpravy aerodynamiky se pak podílejí na zlepšení chlazení výfukové soustavy a přispívají k plynulejšímu proudění obtékajícího vzduchu kolem karoserie vozu i pod jeho spodkem. Úpravám se neubránily ani mřížky v přídi Camara Z/28, jež oproti Camaru SS postrádají mlhovky, ale obsahují náběhy k vedení vzduchu k předním brzdám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Z/28, návrat slavného jména

Připomeňme, že o pohon modelu Camaro Z/28 se stará sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 505 koní (373 kW) a točivým momentem 637 Nm, na který navazuje šestistupňová, manuálně řazená (!) převodovka. Pohon zadních kol je samozřejmostí.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků