Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Konstruktéři Chevroletu jdou při ladění aerodynamiky svého Camara Z/28 opravdu do důsledku…

Už před časem jsme vás informovali o pečlivých aerodynamických modifikacích Camara Z/28 směřujících k zvýšení přítlaku a zlepšení chlazení. Jádrem speciálního řešení přídě je kapota z uhlíkových kompozitů. Její masivní průduchy odvádějí vzduch přímější cestou od chladičů vrchem motoru nad střechu vozu namísto vedení vzduchu pod vůz, což zlepšuje účinnost chlazení a zároveň přispívá ke snížení aerodynamických ztrát a zvýšení přítlaku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Upravený znak na masce chladiče má Camaru Z/28 zajistit hlavně lepší chlazení

Úpravám se neubránily ani mřížky v přídi Camara Z/28, jež oproti Camaru SS postrádají mlhovky, ale obsahují náběhy k vedení vzduchu k předním brzdám. Úplnou novinkou je však upravená maska chladiče, jež nyní postrádá běžné logo Chevroletu známé jako „Bowtie“, tedy motýlek. Na jeho místě se objevuje nyní pouze jeho obrys, který autoři přejmenovali novotvarem „Flowtie“. Podle tvůrců toto zdánlivě banální řešení snižuje odpor vzduchu a usnadňuje přístup vzduchu k chladičům. S ohledem na docela velké rozměry „motýlku“ Chevrolet na tom zřejmě opravdu něco bude…

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Připomeňme ještě, že o pohon modelu Camaro Z/28 se stará sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 505 koní (373 kW) a točivým momentem 637 Nm, na který navazuje šestistupňová, manuálně řazená převodovka. Loni v říjnu se jeden z vozů této řady blýsknul na Nürburgringu, kde zajel Severní smyčku ve velmi slušném čase 7:37:47.


 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků