Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Konstruktéři Chevroletu jdou při ladění aerodynamiky svého Camara Z/28 opravdu do důsledku…

Už před časem jsme vás informovali o pečlivých aerodynamických modifikacích Camara Z/28 směřujících k zvýšení přítlaku a zlepšení chlazení. Jádrem speciálního řešení přídě je kapota z uhlíkových kompozitů. Její masivní průduchy odvádějí vzduch přímější cestou od chladičů vrchem motoru nad střechu vozu namísto vedení vzduchu pod vůz, což zlepšuje účinnost chlazení a zároveň přispívá ke snížení aerodynamických ztrát a zvýšení přítlaku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Upravený znak na masce chladiče má Camaru Z/28 zajistit hlavně lepší chlazení

Úpravám se neubránily ani mřížky v přídi Camara Z/28, jež oproti Camaru SS postrádají mlhovky, ale obsahují náběhy k vedení vzduchu k předním brzdám. Úplnou novinkou je však upravená maska chladiče, jež nyní postrádá běžné logo Chevroletu známé jako „Bowtie“, tedy motýlek. Na jeho místě se objevuje nyní pouze jeho obrys, který autoři přejmenovali novotvarem „Flowtie“. Podle tvůrců toto zdánlivě banální řešení snižuje odpor vzduchu a usnadňuje přístup vzduchu k chladičům. S ohledem na docela velké rozměry „motýlku“ Chevrolet na tom zřejmě opravdu něco bude…

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Připomeňme ještě, že o pohon modelu Camaro Z/28 se stará sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 505 koní (373 kW) a točivým momentem 637 Nm, na který navazuje šestistupňová, manuálně řazená převodovka. Loni v říjnu se jeden z vozů této řady blýsknul na Nürburgringu, kde zajel Severní smyčku ve velmi slušném čase 7:37:47.


 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků