Chevrolet Camaro Z/28 podrobně a na videu z Nürburgring Nordschleife

Americký svalovec Chevy Camaro ve sportovní variantě Z/28 se vydal na obávanou Severní smyčku Nürburgringu, aby na dálku změřil síly s konkurencí.

Nová Z/28 není nejvýkonnější verzí nového Camara, tato pocta zůstává vyhrazena modelu ZL1. Je ale „nejokruhovější“, nejvíce vhodná pro jízdu na závodní trati. Camarem Z/28 Chevrolet odpovídá na konkurenční Mustang Boss 302.

Namísto kompresorem přeplňovaného motoru má Camaro Z/28 atmosféricky plněný vidlicový osmiválec LS7 o objemu rovných sedmi litrů (!) s titanovými sacími ventily, suchou vanou a speciálním sacím i výfukovým traktem. 

Americká „Carrera RS“

Klepněte pro větší obrázek

První Camaro Z/28 z roku 1967 bylo určeno pro závody třídy Trans-Am 2 Amerického klubu sportovních vozů. Mělo odhlečený motor V8 5,0 l, rychlejší řízení a okruhový podvozek. Klimatizace nebo samočinná převodovka naopak chyběly.

Výsledkem je „nejméně“ 373 kW (507 koní) a 637 Nm, nejvyšší otáčky činí 7000 min-1. Sílu motoru přenáší na zadní kola šestistupňový manuál Tremec TR060 přes samosvorný diferenciál se šnekovým ozubením. Převodovka i diferenciál mají chladicí okruh s dostatečným výkonem pro okruhové nasazení.

Hlavní devizou podvozku jsou nové tlumiče pérování, které umožňují nastavení tahového a tlakového útlumu vždy pro rychlý a pomalý zdvih kola zvlášť. Práci tlumičům navíc ulehčují samotná kola, která jsou i s 19palcovými pneumatikami v součtu o 19 kg lehčí než dvacítky na Camaru SS. Těžiště kleslo o 33 mm.

Pneumatiky Pirelli mají vpředu i vzadu shodný rozměr 305/30 ZR19. Jedná se o první sériovou aplikaci nového typu pneumatik s obchodním označením Pzero Trofeo R a podle Chevroletu také o nejširší přední obutí mezi všemi sériovými auty.

Zejména díky tomu se Camaro Z/28 pyšní příčným zrychlením 1,05 g a záporným podélným zrychlením 1,5 g při brzdění. To mimochodem obstarávají brzdy Brembo s kotouči 394x36 mm a šestipístkovými třmeny vpředu a 390x32 mm se čtyřpístkovými brzdiči vzadu. Mimochodem, kotouče jsou z karbonového kompozitu. Kdo říká, že americké sporťáky musí být technicky primitivní?

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L  

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L  

Důkladná odtučňovací kůra spočívala v odstranění sady na opravu pneumatik, odhlučňovacích materiálů a čalounění zavazadlového prostoru v kombinaci s instalací menší baterie a tenčího zadního okna (3,2 vs 3,5 mm). Klimatizace se dodává pouze na přání a xenony či mlhovky nedostanete na Z28 vůbec. 

Díky tomu všemu je Z/28 o 45 kg lehčí než Camaro SS s atmosféricky plněným motorem, oproti přeplňovanému Camaru ZL1 činí úspora dokonce 136 kg.

Sada aerodynamických úprav obsahuje i funkční difuzor a podle výrobce generuje „v okruhových rychlostech“ skutečný přítlak. Konkrétními hodnotami se ovšem Chevrolet nepochlubil.

Chevrolet Camaro: čím se to evropské liší od amerického?

Chevrolet Camaro: čím se to evropské liší od amerického?

Že jako celek auto funguje, ale dokazuje tohle nové video. Chevrolet Camaro Z/28 zajel Nordschleife v čase 7:37:47. Jistě, ve srovnání s rekordní jízdou Porsche 918 Spyder žádná senzace, ale výsledek je o čtyři desetiny lepší než v případě aktuálního Porsche 911 Carrera S. Závidět mohou i o víc než dvě sekundy pomalejší Lamborghini Murciélago či Mercedes-Benz SLS AMG.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků