Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

9 komentářů

John
16. května • 17:33

Zakaznika nezaujima krutiaci moment na kluke. To mu je udaj o nicom.:-D

sebinko
20. května • 13:22

ale taky vykon udavaju vsetci vyrobci automobilov.
alebo bmw s 20d motorom ma na kolesach rovnaky vykon pri 120d ako pri 530xd?
;-)

Ondra
15. května • 18:38

No vypláznout velký peníze a pak dostat auto, které má výkon o 50 HP nižší než je zákazníkovi slibováno a kroutící moment o 80 Nm menší, to by mě jako zákazníka určitě rozladilo. Sice to určitě není takové jako kdyby 50 koní chybělo ve Felícii (která by se asi ani nerozjela), ale určitě by se ve sprintu proti jinému srovnatelnému autu ten chybějící krouťák a výkon hodil... Já bych to moc nezlehčoval. Zvýšení výkonu o těch chybějících 50 HP u nějakého úpravce také nebude zadarmo...3-[

sebinko
15. května • 20:39

prispevok hodny odbornika :-D
udavany vykon vyrobcu je vykon motora, a nie vykon na kolesach.
niektore auta maju stratu aj 25%, nie len 10 ako camaro. osobne som presvedceny, ze vykon motora je vacsi ako len 505k, lebo strata 10% je strasne mala

Karel
16. května • 8:09

Není malá, ztrátu je potřeba brát víceméně v absolutních číslech - protože odpor mechaniky mezi motorem s koly je víceméně konstantní, s výkonem moc neroste. Čili u výkonějšího motoru bude procentuálně nižší.

Vana666
16. května • 8:36

Karel: Proboha kdes na ten blábol přišel ?
Popíráš základní fyzikální zákony, například ten že tření je úměrné přítlačné síle

Vana666
15. května • 18:58

No v článku se přece píše že ten výkon je na kolech, takže po započtení ztrát v převodech to taková hrůza není. Akorát nerozumím té hodnotě krouťáku

Jiří  Duchoň
15. května • 19:16 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, máte pravdu, měřilo se na kolech, takže je třeba brát v potaz ztráty v převodném ústrojí. A nějakých 10 % nic fatálního neznamená. Co se špičky točivého momentu týče, v USA měří v lb.ft., já jsem v článku automaticky převáděl na N.m.

Vana666
15. května • 20:00

Nejde o přepočet na Nm, ale o fakt že krouťák na kolech nemá v podstatě s krouťákem motoru nic společného protože se jeho hodnota zásadním zpúsobem mění v převodech. Takže buď se jedná o přepočet na motor ale nevíme jestli zahrnuje i ty ztráty, anebo je to úplné hausnumero.

Doporučujeme

Články odjinud