Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Zřejmě vůbec poprvé se k nezávislé zkoušce výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mírně zaostala, ale vyslovený průšvih to rozhodně nebyl!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je převratný nejen v řadě Camaro, ale také v dějinném kontextu amerických muscle cars. Jde totiž o reprezentanta nové generace produktů typických výrobců, které nijak nestrádají v oblasti nabídky enormní síly motoru, ale zároveň přidávají důraz na jízdní vlastnosti, odlehčování a aerodynamiku. Tomu jsme se věnovali již několikrát, naposledy v souvislosti s odstraněním znaku na chladiči nebo protáčením pneumatik na ráfcích při brzdění.

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Americká společnost Redline Motorsports nyní na svoji válcovou zkušebnu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tím, že vyzkouší, co se skutečně skrývá v atmosféricky plněném osmiválci big block LS7 s objemem 7,0 l a suchou klikovou skříní. Výrobce slibuje výkon 505 koní (371 kW) a točivý moment 637 Nm. Neopomeňte pokochat se připojeným videem a zesílit při jeho sledování zvuk!

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Křivka točivého momentu je celkem plochá v rozmezí od 2 500 až k 6 000 ot./min., přičemž křivka průběhu výkonu je takřka rovná v celém spektru využitelných otáček. Technici Redline Motorsports zkoušenému vozu změřili na kolech nejvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) při 5 900 ot./min. a točivý moment 569,34 Nm při 4 400 ot./min. Oproti továrním údajům jde o odchylky mírně nad úrovní 10 %, ovšem automobilka pochopitelně udává hodnoty měřené na klice, takže při započtení ztrát převodného ústrojí to nic hrozného není.


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků