Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Zřejmě vůbec poprvé se k nezávislé zkoušce výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mírně zaostala, ale vyslovený průšvih to rozhodně nebyl!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je převratný nejen v řadě Camaro, ale také v dějinném kontextu amerických muscle cars. Jde totiž o reprezentanta nové generace produktů typických výrobců, které nijak nestrádají v oblasti nabídky enormní síly motoru, ale zároveň přidávají důraz na jízdní vlastnosti, odlehčování a aerodynamiku. Tomu jsme se věnovali již několikrát, naposledy v souvislosti s odstraněním znaku na chladiči nebo protáčením pneumatik na ráfcích při brzdění.

Video | Sportovní auta | Technika | Kupé | Fascinace | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Americká společnost Redline Motorsports nyní na svoji válcovou zkušebnu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tím, že vyzkouší, co se skutečně skrývá v atmosféricky plněném osmiválci big block LS7 s objemem 7,0 l a suchou klikovou skříní. Výrobce slibuje výkon 505 koní (371 kW) a točivý moment 637 Nm. Neopomeňte pokochat se připojeným videem a zesílit při jeho sledování zvuk!

Video | Škoda | Zajímavosti | Technika | Palivo | Škoda Rapid

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Křivka točivého momentu je celkem plochá v rozmezí od 2 500 až k 6 000 ot./min., přičemž křivka průběhu výkonu je takřka rovná v celém spektru využitelných otáček. Technici Redline Motorsports zkoušenému vozu změřili na kolech nejvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) při 5 900 ot./min. a točivý moment 569,34 Nm při 4 400 ot./min. Oproti továrním údajům jde o odchylky mírně nad úrovní 10 %, ovšem automobilka pochopitelně udává hodnoty měřené na klice, takže při započtení ztrát převodného ústrojí to nic hrozného není.


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků