Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Zřejmě vůbec poprvé se k nezávislé zkoušce výkonu dostavila významná novinka Chevrolet Camaro Z/28. Za deklarovanými hodnotami mírně zaostala, ale vyslovený průšvih to rozhodně nebyl!
Chevrolet Camaro Z/28 na brzdě: 455 koní a přes 569 Nm!

Model Chevrolet Camaro Z/28 je převratný nejen v řadě Camaro, ale také v dějinném kontextu amerických muscle cars. Jde totiž o reprezentanta nové generace produktů typických výrobců, které nijak nestrádají v oblasti nabídky enormní síly motoru, ale zároveň přidávají důraz na jízdní vlastnosti, odlehčování a aerodynamiku. Tomu jsme se věnovali již několikrát, naposledy v souvislosti s odstraněním znaku na chladiči nebo protáčením pneumatik na ráfcích při brzdění.

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Americká společnost Redline Motorsports nyní na svoji válcovou zkušebnu usadila Chevrolet Camaro Z/28 s tím, že vyzkouší, co se skutečně skrývá v atmosféricky plněném osmiválci big block LS7 s objemem 7,0 l a suchou klikovou skříní. Výrobce slibuje výkon 505 koní (371 kW) a točivý moment 637 Nm. Neopomeňte pokochat se připojeným videem a zesílit při jeho sledování zvuk!

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Na brzdě: Škoda Rapid 1,4 TSI DSG

Křivka točivého momentu je celkem plochá v rozmezí od 2 500 až k 6 000 ot./min., přičemž křivka průběhu výkonu je takřka rovná v celém spektru využitelných otáček. Technici Redline Motorsports zkoušenému vozu změřili na kolech nejvyšší výkon 455,0 koní (334,7 kW) při 5 900 ot./min. a točivý moment 569,34 Nm při 4 400 ot./min. Oproti továrním údajům jde o odchylky mírně nad úrovní 10 %, ovšem automobilka pochopitelně udává hodnoty měřené na klice, takže při započtení ztrát převodného ústrojí to nic hrozného není.


 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky