Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobře, až se gumy protáčí na ráfcích…

Nové Camaro Z/28 značce Chevrolet zatím dělá dobrou reklamu, ale tentokrát má celkem problém. Nebo jde jen o součást propagační kampaně…?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobře, až se gumy protáčí na ráfcích…

Už před časem jsme vás informovali o pečlivých aerodynamických modifikacích Camara Z/28 směřujících k zvýšení přítlaku a zlepšení chlazení. Teprve před týdnem jsme pak poukázali na další specifický rys: Camaro Z/28 přišlo o typický firemní znak na chladiči pro zlepšení chlazení motoru, přičemž toto zdánlivě marginální opatření údajně přinese další až tři krychlové metry vzduchu k chladičům za minutu. Loni v říjnu se jeden z vozů tohoto typu blýsknul na Nürburgringu, kde zajel Severní smyčku ve velmi slušném čase 7:37:47.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední pneumatiky Camara Z/28 se při prudkém brzdění na ráfcích protočí 
 

Do této chvíle všechno dobré, ale nyní přišel problém. Jde o kola. Už dříve jsme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na předních kolech pneumatiky široké 305 mm, což je zřejmě největší rozměr mezi sériově vyráběnými automobily. Samozřejmostí je vysoká přilnavost tohoto obutí v zatáčkách, ovšem potíž nastává ve chvíli prudkého brzdění. Brzdová soustava Brembo s uhlíko-keramickými kotouči totiž Camaru Z/28 zajišťuje tak výrazné zpomalení, že se pneumatiky začaly při intenzivním brzdění protáčet na ráfcích.

Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Konstruktéři Chevroletu se pokusili tento docela důležitý problém napravit nanesením speciálního zdrsňujícího nátěru na dosedací plochy ráfků, ale ani to nepřineslo přesvědčivé výsledky. Řešením se nakonec stalo teprve až opískování dosedacích ploch ráfků, jež přispělo ke zvýšení přilnavosti mezi patkou pneumatiky a ráfkem.

A na závěr otázka: není zveřejnění tohoto „problému“ jen dalším, byť poněkud riskantním marketingovým tahem směřujícím k propagaci modelu Camaro Z/28? Vzhledem k tomu, že k tomuto tématu vzniklo i oficiální video, tak se zdá, že zřejmě ano…


 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků