Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobře, až se gumy protáčí na ráfcích…

Nové Camaro Z/28 značce Chevrolet zatím dělá dobrou reklamu, ale tentokrát má celkem problém. Nebo jde jen o součást propagační kampaně…?
Chevrolet Camaro Z/28 brzdí tak dobře, až se gumy protáčí na ráfcích…

Už před časem jsme vás informovali o pečlivých aerodynamických modifikacích Camara Z/28 směřujících k zvýšení přítlaku a zlepšení chlazení. Teprve před týdnem jsme pak poukázali na další specifický rys: Camaro Z/28 přišlo o typický firemní znak na chladiči pro zlepšení chlazení motoru, přičemž toto zdánlivě marginální opatření údajně přinese další až tři krychlové metry vzduchu k chladičům za minutu. Loni v říjnu se jeden z vozů tohoto typu blýsknul na Nürburgringu, kde zajel Severní smyčku ve velmi slušném čase 7:37:47.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední pneumatiky Camara Z/28 se při prudkém brzdění na ráfcích protočí 
 

Do této chvíle všechno dobré, ale nyní přišel problém. Jde o kola. Už dříve jsme vás informovali o tom, že Camaro Z/28 má na předních kolech pneumatiky široké 305 mm, což je zřejmě největší rozměr mezi sériově vyráběnými automobily. Samozřejmostí je vysoká přilnavost tohoto obutí v zatáčkách, ovšem potíž nastává ve chvíli prudkého brzdění. Brzdová soustava Brembo s uhlíko-keramickými kotouči totiž Camaru Z/28 zajišťuje tak výrazné zpomalení, že se pneumatiky začaly při intenzivním brzdění protáčet na ráfcích.

Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Chevrolet Camaro Z/28 s obrysem znaku „Flowtie“ pro lepší chlazení

Konstruktéři Chevroletu se pokusili tento docela důležitý problém napravit nanesením speciálního zdrsňujícího nátěru na dosedací plochy ráfků, ale ani to nepřineslo přesvědčivé výsledky. Řešením se nakonec stalo teprve až opískování dosedacích ploch ráfků, jež přispělo ke zvýšení přilnavosti mezi patkou pneumatiky a ráfkem.

A na závěr otázka: není zveřejnění tohoto „problému“ jen dalším, byť poněkud riskantním marketingovým tahem směřujícím k propagaci modelu Camaro Z/28? Vzhledem k tomu, že k tomuto tématu vzniklo i oficiální video, tak se zdá, že zřejmě ano…


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků