Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Představitelé Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem této řady všech dob.

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zřejmě změní pohled světové veřejnosti na americké „muscle cars“. Zachovává si sice klasické uspořádání pohonné soustavy, ovšem enormní péče konstruktérů z něj činí i na hranici fyzikálních zákonů dobře ovladatelné a i v zatáčkách velmi rychlé auto (vzpomeňme na pečlivé ladění jeho aerodynamiky). Výrobce tvrdí, že je to nejrychlejší Camaro všech dob, a to i přesto, že stávající Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnější motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Camaro Z/28 má změnit pohled veřejnosti na muscle cars

Připomeňme, že nové Camaro Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem.

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Ani návštěva Camara na Nürburgringu rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo Severní smyčku za 7:37:47, což je o plné 4 s lepší výsledek než u výkonnějšího Camara ZL1. Nyní u Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem své řady všech dob.

Následuje seznam těchto důvodů, v jehož závěru pak za odměnu za svoji trpělivost najdete několik videí k Camaru Z/28 včetně srovnání Z/28 s konkurenčním modelem Ford Mustang Boss 302.

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků