Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Představitelé Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem této řady všech dob.

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zřejmě změní pohled světové veřejnosti na americké „muscle cars“. Zachovává si sice klasické uspořádání pohonné soustavy, ovšem enormní péče konstruktérů z něj činí i na hranici fyzikálních zákonů dobře ovladatelné a i v zatáčkách velmi rychlé auto (vzpomeňme na pečlivé ladění jeho aerodynamiky). Výrobce tvrdí, že je to nejrychlejší Camaro všech dob, a to i přesto, že stávající Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnější motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Camaro Z/28 má změnit pohled veřejnosti na muscle cars

Připomeňme, že nové Camaro Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem.

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Ani návštěva Camara na Nürburgringu rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo Severní smyčku za 7:37:47, což je o plné 4 s lepší výsledek než u výkonnějšího Camara ZL1. Nyní u Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem své řady všech dob.

Následuje seznam těchto důvodů, v jehož závěru pak za odměnu za svoji trpělivost najdete několik videí k Camaru Z/28 včetně srovnání Z/28 s konkurenčním modelem Ford Mustang Boss 302.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků