Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Představitelé Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem této řady všech dob.

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zřejmě změní pohled světové veřejnosti na americké „muscle cars“. Zachovává si sice klasické uspořádání pohonné soustavy, ovšem enormní péče konstruktérů z něj činí i na hranici fyzikálních zákonů dobře ovladatelné a i v zatáčkách velmi rychlé auto (vzpomeňme na pečlivé ladění jeho aerodynamiky). Výrobce tvrdí, že je to nejrychlejší Camaro všech dob, a to i přesto, že stávající Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnější motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Camaro Z/28 má změnit pohled veřejnosti na muscle cars

Připomeňme, že nové Camaro Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem.

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Ani návštěva Camara na Nürburgringu rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo Severní smyčku za 7:37:47, což je o plné 4 s lepší výsledek než u výkonnějšího Camara ZL1. Nyní u Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem své řady všech dob.

Následuje seznam těchto důvodů, v jehož závěru pak za odměnu za svoji trpělivost najdete několik videí k Camaru Z/28 včetně srovnání Z/28 s konkurenčním modelem Ford Mustang Boss 302.

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků