Chevrolet Camaro Z/28: 28 důvodů, proč je nejrychlejším Camarem

Představitelé Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem této řady všech dob.

Kupé Chevrolet Camaro Z/28 zřejmě změní pohled světové veřejnosti na americké „muscle cars“. Zachovává si sice klasické uspořádání pohonné soustavy, ovšem enormní péče konstruktérů z něj činí i na hranici fyzikálních zákonů dobře ovladatelné a i v zatáčkách velmi rychlé auto (vzpomeňme na pečlivé ladění jeho aerodynamiky). Výrobce tvrdí, že je to nejrychlejší Camaro všech dob, a to i přesto, že stávající Chevrolet Camaro ZL1 má o 75 koní výkonnější motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Camaro Z/28 má změnit pohled veřejnosti na muscle cars

Připomeňme, že nové Camaro Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem.

Sportovní auta | Technika | Kupé | Fascinace | Design | Příslušenství | Chevrolet

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Ani návštěva Camara na Nürburgringu rozhodně fiaskem neskončila, naopak potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo Severní smyčku za 7:37:47, což je o plné 4 s lepší výsledek než u výkonnějšího Camara ZL1. Nyní u Chevroletu vypočítali přesně 28 důvodů, díky nimž je nové Camaro Z/28 nejrychlejším vozem své řady všech dob.

Následuje seznam těchto důvodů, v jehož závěru pak za odměnu za svoji trpělivost najdete několik videí k Camaru Z/28 včetně srovnání Z/28 s konkurenčním modelem Ford Mustang Boss 302.

Předchozí KAPITOLY Následující
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků