Chevrolet Camaro shooting brake? Za tímto unikátem nestojí automobilka

Opravdu se nejedná o zamítnutý prototyp z dílen samotného Chevroletu. Za unikátním a mnohem praktičtějším Camarem stojí jistý nadšenec z USA, který svůj odvážný nápad konečně proměnil ve skutečnost.

Na netradiční stavbu Chevroletu Camaro s karoserií shooting brake nedávno upozornil americký magazín Jalopnik. Dokončený unikát už totiž zahlédl nejeden člověk v okolí New Yorku a jeho fotografie jsou pro mnohé fanoušky americké značky senzací.

Camaro páté generace ve formě „dvoudveřového kombíku“ přitom vzniklo už během minulého roku a překvapivě se nejedná o výsledek nějakého váženého úpravce. Za odvážnou přestavbou stojí jistý nadšenec do designu a rovněž zručný karosář z Rochesteru, který na diskuzním fóru majitelů Chevroletu Camaro vystupuje pod přezdívkou Rmay.

Nadšenec postavil Saab se šesti koly. Osud mu nepřál, skončil smutně

Nadšenec postavil Saab se šesti koly. Osud mu nepřál, skončil smutně

Projekt začal nejprve experimentováním ve photoshopu, vytvářením různých ilustrací a koláží, přičemž došlo i na výrobu zmenšeného referenčního modelu. Rmay taky zmiňuje, že mnoho času bylo stráveno neustálým přeměřováním Camara a dalších vozů, které by posloužily jako zdroj dílů.

Zásah do proporcí karoserie naštěstí nebyl proveden „zdravému“ autu, ale jako základ bylo ze šrotiště za levný peníz využito Camaro s nabouranou levou zadní částí. Lze tedy říct, že Rmay touto operací vlastně zachránil jinak zdemolované auto. Zadní partie byly poté vytvořeny z dílů rovněž odepsaného kombíku Dodge Magnum Wagon z roku 2005. Tvůrce navíc prodejem zbylých součástek obou vozů svůj projekt částečně financoval. S prací na autě ke všemu pomáhali i přátelé.

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

„Rozhodl jsem se vozu ponechat jeho sériový vzhled, jak nejvíce bylo jen možné. Původní je i modrý odstín karoserie. Přidal jsem však nová kola z verze SS, boční chromované panely a mřížku chladiče,“ popsal tvůrce stavbu na diskuzním fóru. Design zádě se koneckonců povedlo celkem zdařile navázat na originální linie vozu. Konečný design však každý posoudí sám.

Uvnitř byly použity rovněž součástky ze zavazadlového prostoru původního vozu a většího Magnumu, i když v několika případech došlo na výrobu pár speciálních dílů pro zástavbu reproduktorů. Celý nově vytvořený prostor byl také vystlán odhlučňovacími materiály. Fotografie dokončeného kufru ovšem Rmay zatím nezveřejnil.

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

V rámci Chevroletu nakonec nejde o jediný takový projekt, který v současnosti vznikl. Profesionální úpravu na shooting brake, respektive takzvaný AeroWagon, nyní nabízí i americký úpravce Callaway, a to pro Corvettu poslední generace (viz galerie).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků