Chevrolet Camaro shooting brake? Za tímto unikátem nestojí automobilka

Opravdu se nejedná o zamítnutý prototyp z dílen samotného Chevroletu. Za unikátním a mnohem praktičtějším Camarem stojí jistý nadšenec z USA, který svůj odvážný nápad konečně proměnil ve skutečnost.

Na netradiční stavbu Chevroletu Camaro s karoserií shooting brake nedávno upozornil americký magazín Jalopnik. Dokončený unikát už totiž zahlédl nejeden člověk v okolí New Yorku a jeho fotografie jsou pro mnohé fanoušky americké značky senzací.

Camaro páté generace ve formě „dvoudveřového kombíku“ přitom vzniklo už během minulého roku a překvapivě se nejedná o výsledek nějakého váženého úpravce. Za odvážnou přestavbou stojí jistý nadšenec do designu a rovněž zručný karosář z Rochesteru, který na diskuzním fóru majitelů Chevroletu Camaro vystupuje pod přezdívkou Rmay.

Nadšenec postavil Saab se šesti koly. Osud mu nepřál, skončil smutně

Nadšenec postavil Saab se šesti koly. Osud mu nepřál, skončil smutně

Projekt začal nejprve experimentováním ve photoshopu, vytvářením různých ilustrací a koláží, přičemž došlo i na výrobu zmenšeného referenčního modelu. Rmay taky zmiňuje, že mnoho času bylo stráveno neustálým přeměřováním Camara a dalších vozů, které by posloužily jako zdroj dílů.

Zásah do proporcí karoserie naštěstí nebyl proveden „zdravému“ autu, ale jako základ bylo ze šrotiště za levný peníz využito Camaro s nabouranou levou zadní částí. Lze tedy říct, že Rmay touto operací vlastně zachránil jinak zdemolované auto. Zadní partie byly poté vytvořeny z dílů rovněž odepsaného kombíku Dodge Magnum Wagon z roku 2005. Tvůrce navíc prodejem zbylých součástek obou vozů svůj projekt částečně financoval. S prací na autě ke všemu pomáhali i přátelé.

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

„Rozhodl jsem se vozu ponechat jeho sériový vzhled, jak nejvíce bylo jen možné. Původní je i modrý odstín karoserie. Přidal jsem však nová kola z verze SS, boční chromované panely a mřížku chladiče,“ popsal tvůrce stavbu na diskuzním fóru. Design zádě se koneckonců povedlo celkem zdařile navázat na originální linie vozu. Konečný design však každý posoudí sám.

Uvnitř byly použity rovněž součástky ze zavazadlového prostoru původního vozu a většího Magnumu, i když v několika případech došlo na výrobu pár speciálních dílů pro zástavbu reproduktorů. Celý nově vytvořený prostor byl také vystlán odhlučňovacími materiály. Fotografie dokončeného kufru ovšem Rmay zatím nezveřejnil.

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

Opel GT 1100: Podívejte se, jak Češi vdechli baby Corvette nový život

V rámci Chevroletu nakonec nejde o jediný takový projekt, který v současnosti vznikl. Profesionální úpravu na shooting brake, respektive takzvaný AeroWagon, nyní nabízí i americký úpravce Callaway, a to pro Corvettu poslední generace (viz galerie).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků