Chevrolet Camaro Pace Car: opět pro „Indy”

Spolupráce Chevroletu a slavné dráhy Indianapolis pokračuje i v 21. století. Nejnovějším „pace carem” se tak stane znovu Camaro.

Představitelé automobilky Chevrolet a trati Indianapolis Motor Speedway společně představili nový Chevrolet Camaro SS s doplňkovým označením Indy 500. Stalo se tak v prostorách muzea Speedway's Hall of Fame, kde se Camaro SS modelového roku 2010 zaskvělo po boku legendárních strojů.

„Vážíme si velkého partnerství s tratí Indianapolis Motor Speedway trvajícího řadu let a jsme hrdí na to, že se nám opět dostalo cti zavádět závod 500 mil Indianapolis díky speciálnímu Camaru,“ uvedl jeden z nejvyšších manažerů Chevroletu Jim Campbell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do vzhledu modifikovaného Camara se obě instituce snažily vtisknout to nejlepší z dějin tohoto modelu i slavného závodu. Vůz Chevrolet Camaro zaváděl tento vytrvalostní závod poprvé již v roce 1967, o čemž se můžete přesvědčit i z přiložených archivních snímků. Této pocty se Camaru dostalo již v letech  1969, 1982, 1993 a 2009.

Zaváděcí vůz pro rok 2010 (závod se pojede 30. května) je lakován oranžovou metalízou a zdoben „rychlými pruhy“ v odstínu White Diamond, jež sahají od spodku předního nárazníku přes kapotu a střechu až k difuzoru v zadním nárazníku. Jak je vidět z přiložených fotografií, jedná se o obrácenou kombinaci v porovnání s původním Camarem Indy 500 z roku 1967 (tehdy se však jednalo o kabriolet).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Camaro SS Indy 500 se vyznačuje „sportovní“ optickou sadou RS a koženým čalouněním interiéru s oranžovými akcenty (včetně kontrastního stehování sady koberečků) a dodatečnými ciferníky doplňkových ukazatelů. Pod jeho kapotou se nachází osmiválec s objemem 6,2 l a standardním laděním na 400 koní (293 kW), bohužel v kombinaci s nepříliš závodně působící automatickou převodovkou. Mezi další specifické prvky tohoto stroje patří loga květnového závodu umístěná na dveřích, předních blatnících a hlavových opěrkách. Dále si všimneme nové masky chladiče, kterou Chevrolet možná plánuje uvést i do sériové výroby, ovšem na rozdíl od integrovaných bezpečnostních stroboskopických světel, jež se tentokrát obešly bez nutnosti instalace dodatečné světelné rampy. Záď oživují nová světla s jantarovým zabarvením.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Pace Car
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků