Chevrolet Camaro Pace Car: opět pro „Indy”

Spolupráce Chevroletu a slavné dráhy Indianapolis pokračuje i v 21. století. Nejnovějším „pace carem” se tak stane znovu Camaro.

Představitelé automobilky Chevrolet a trati Indianapolis Motor Speedway společně představili nový Chevrolet Camaro SS s doplňkovým označením Indy 500. Stalo se tak v prostorách muzea Speedway's Hall of Fame, kde se Camaro SS modelového roku 2010 zaskvělo po boku legendárních strojů.

„Vážíme si velkého partnerství s tratí Indianapolis Motor Speedway trvajícího řadu let a jsme hrdí na to, že se nám opět dostalo cti zavádět závod 500 mil Indianapolis díky speciálnímu Camaru,“ uvedl jeden z nejvyšších manažerů Chevroletu Jim Campbell.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do vzhledu modifikovaného Camara se obě instituce snažily vtisknout to nejlepší z dějin tohoto modelu i slavného závodu. Vůz Chevrolet Camaro zaváděl tento vytrvalostní závod poprvé již v roce 1967, o čemž se můžete přesvědčit i z přiložených archivních snímků. Této pocty se Camaru dostalo již v letech  1969, 1982, 1993 a 2009.

Zaváděcí vůz pro rok 2010 (závod se pojede 30. května) je lakován oranžovou metalízou a zdoben „rychlými pruhy“ v odstínu White Diamond, jež sahají od spodku předního nárazníku přes kapotu a střechu až k difuzoru v zadním nárazníku. Jak je vidět z přiložených fotografií, jedná se o obrácenou kombinaci v porovnání s původním Camarem Indy 500 z roku 1967 (tehdy se však jednalo o kabriolet).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Camaro SS Indy 500 se vyznačuje „sportovní“ optickou sadou RS a koženým čalouněním interiéru s oranžovými akcenty (včetně kontrastního stehování sady koberečků) a dodatečnými ciferníky doplňkových ukazatelů. Pod jeho kapotou se nachází osmiválec s objemem 6,2 l a standardním laděním na 400 koní (293 kW), bohužel v kombinaci s nepříliš závodně působící automatickou převodovkou. Mezi další specifické prvky tohoto stroje patří loga květnového závodu umístěná na dveřích, předních blatnících a hlavových opěrkách. Dále si všimneme nové masky chladiče, kterou Chevrolet možná plánuje uvést i do sériové výroby, ovšem na rozdíl od integrovaných bezpečnostních stroboskopických světel, jež se tentokrát obešly bez nutnosti instalace dodatečné světelné rampy. Záď oživují nová světla s jantarovým zabarvením.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Pace Car
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků