Chevrolet Camaro nakonec míří i na evropské trhy

Jurgen Keller z německého zastoupení Chevroletu potvrdil, že koncern General Motors i přes své hospodářské potíže rozhodl o tom, že do Evropy bude oficiálně dovážet své muscle cars řady Camaro modelového roku 2010. Pro degenerující evropský trh to bude jistě vítané ozvláštnění, o cenách či chvíli nástupu na vybrané trhy však dosud nemáme informace.

Vozy Chevrolet Camaro se nyní dodávají s šestiválcem 3,6 V6 s výkonem 304 koní a osmiválcem 6,2 V8 o výkonu 426, resp. 400 koní v závislosti na použité převodovce. Chevrolet Camaro jsme vám podrobně představili spolu s technickými detaily a fotografiemi na tomto místě.

A jak by to mohlo být s cenami? Pokud se Camaro v USA prodává od 23 040 do 35 425 dolarů, vychází nám prostým přepočtem při současném kurzu částky 16 400 a 25 215 eur. Dovozci však dnes v Evropě kvůli clům a daním požadují od 39 900 do 50 615 eur a dá se očekávat, že oficiální cena Camara bude jen o málo jiná.

Jen tak pro zajímavost při opačném přepočtu by evropská třídveřová Toyota Yaris (prodávaná za 17 150 eur) by po přepočtu stála Američana 24 100 dolarů a Alfa Romeo MiTo pak 22 800 dolarů (v Německu figuruje v ceníku s hodnotou 16 200 eur). Ano, vzhledem k nákladům spojeným s dopravou a individuálním daňovým podmínkám nelze evropské a americké ceny doslovně porovnávat, ale Američan by zřejmě za svých 23 000 dolarů pořídil Yaris snad pouze po závažném úrazu hlavy.

Ale počkejme si, za kolik nám Camaro naše dealerství nabídnou, třeba nakonec budeme příjemně překvapeni.

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro 2010
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků