Chevrolet Camaro má po faceliftu. Čtyřválec dostal okruhový balíček

Camaro je v automobilovém světě symbolem amerických svalů. Provedení pro rok 2019 dostalo motor 2.0 Turbo v kombinaci s okruhovým balíčkem 1LE.

Když přišla na trh současná generace Fordu Mustang, řada fanoušků ohrnovala nos nad čtyřválcem EcoBoost s výkonem přes 300 koní. Nebylo proč. Jednak v nabídce figuroval také pětilitrový osmiválec, ale čtyřválec se v nabídce legendárního amerického sporťáku objevoval už v minulosti. Stejně tak zřejmě fanoušci ohrnovali nos nad současným Chevroletem Camaro, i v jeho případě se však hodí krátká sonda do minulosti.

To je nářez! Cadillac Escalade ve sprintu rozdrtil Chevrolet Camaro ZL1

To je nářez! Cadillac Escalade ve sprintu rozdrtil Chevrolet Camaro ZL1

První generace Camara, uvedená v druhé polovině šedesátých let jako odpověď Chevroletu na úspěšný Ford Mustang, byla osázena celou paletou šesti- a osmiválcových agregátů, což bylo na tu dobu velmi v pořádku. Ani druhá generace na tom nebyla jinak, navzdory ropné krizi v sedmdesátých letech, třetí vydání už ale znamenalo revoluci. Poprvé se v nabídce objevil čtyřválec o objemu 2,5 litru, a rozhodně to nebylo naposled.

Čtyřválec v současné, v pořadí již šesté generaci (vyrábí se od roku 2015) měl dokonce o půl litru menší objem. Historie se tedy opakuje, jenom to obchodní označení EcoTec, které se používalo také u v Evropě prodávaných Opelů, mi k legendě jménem Camaro nějak nesedělo.

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Současná generace právě prodělala modernizaci. V rámci novinek pro modelový rok 2019, které zahrnují i změnu tvarů přední a zadní části či nová 20palcová kola, dostal i základní motor okruhový balíčkek 1LE. Čtyřválec poskytuje 205 kW a 400 N.m, navzdory stejným parametrům je ale úplně nový, a poprvé se připojuje k verzím V6, SS (nově s desetistupňovým automatem) a ZL1, které balíčkem 1LE disponovaly už dříve. A co víc, je kombinován se šestistupňovým manuálem!

Součástí balíčku 1LE jsou přední a zadní stabilizátory s větším průměrem, speciálně naladěné tlumiče, tužší uložení náprav, které lépe odolává silám působícím na vůz v zatáčkách, brzdy Brembo či volič jízdních režimů s módy Sport, Track a Competition. Kola jsou 20palcová, a sice s pneumatikami o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. Chevrolet se také chlubí rozložením hmotnosti mezi nápravy - je prý téměř rovnoměrné.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků