Chevrolet Camaro má po faceliftu. Čtyřválec dostal okruhový balíček

Camaro je v automobilovém světě symbolem amerických svalů. Provedení pro rok 2019 dostalo motor 2.0 Turbo v kombinaci s okruhovým balíčkem 1LE.

Když přišla na trh současná generace Fordu Mustang, řada fanoušků ohrnovala nos nad čtyřválcem EcoBoost s výkonem přes 300 koní. Nebylo proč. Jednak v nabídce figuroval také pětilitrový osmiválec, ale čtyřválec se v nabídce legendárního amerického sporťáku objevoval už v minulosti. Stejně tak zřejmě fanoušci ohrnovali nos nad současným Chevroletem Camaro, i v jeho případě se však hodí krátká sonda do minulosti.

To je nářez! Cadillac Escalade ve sprintu rozdrtil Chevrolet Camaro ZL1

To je nářez! Cadillac Escalade ve sprintu rozdrtil Chevrolet Camaro ZL1

První generace Camara, uvedená v druhé polovině šedesátých let jako odpověď Chevroletu na úspěšný Ford Mustang, byla osázena celou paletou šesti- a osmiválcových agregátů, což bylo na tu dobu velmi v pořádku. Ani druhá generace na tom nebyla jinak, navzdory ropné krizi v sedmdesátých letech, třetí vydání už ale znamenalo revoluci. Poprvé se v nabídce objevil čtyřválec o objemu 2,5 litru, a rozhodně to nebylo naposled.

Čtyřválec v současné, v pořadí již šesté generaci (vyrábí se od roku 2015) měl dokonce o půl litru menší objem. Historie se tedy opakuje, jenom to obchodní označení EcoTec, které se používalo také u v Evropě prodávaných Opelů, mi k legendě jménem Camaro nějak nesedělo.

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Současná generace právě prodělala modernizaci. V rámci novinek pro modelový rok 2019, které zahrnují i změnu tvarů přední a zadní části či nová 20palcová kola, dostal i základní motor okruhový balíčkek 1LE. Čtyřválec poskytuje 205 kW a 400 N.m, navzdory stejným parametrům je ale úplně nový, a poprvé se připojuje k verzím V6, SS (nově s desetistupňovým automatem) a ZL1, které balíčkem 1LE disponovaly už dříve. A co víc, je kombinován se šestistupňovým manuálem!

Součástí balíčku 1LE jsou přední a zadní stabilizátory s větším průměrem, speciálně naladěné tlumiče, tužší uložení náprav, které lépe odolává silám působícím na vůz v zatáčkách, brzdy Brembo či volič jízdních režimů s módy Sport, Track a Competition. Kola jsou 20palcová, a sice s pneumatikami o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. Chevrolet se také chlubí rozložením hmotnosti mezi nápravy - je prý téměř rovnoměrné.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků