Chevrolet Camaro má po faceliftu. Čtyřválec dostal okruhový balíček

Camaro je v automobilovém světě symbolem amerických svalů. Provedení pro rok 2019 dostalo motor 2.0 Turbo v kombinaci s okruhovým balíčkem 1LE.

Když přišla na trh současná generace Fordu Mustang, řada fanoušků ohrnovala nos nad čtyřválcem EcoBoost s výkonem přes 300 koní. Nebylo proč. Jednak v nabídce figuroval také pětilitrový osmiválec, ale čtyřválec se v nabídce legendárního amerického sporťáku objevoval už v minulosti. Stejně tak zřejmě fanoušci ohrnovali nos nad současným Chevroletem Camaro, i v jeho případě se však hodí krátká sonda do minulosti.

To je nářez! Cadillac Escalade ve sprintu rozdrtil Chevrolet Camaro ZL1

To je nářez! Cadillac Escalade ve sprintu rozdrtil Chevrolet Camaro ZL1

První generace Camara, uvedená v druhé polovině šedesátých let jako odpověď Chevroletu na úspěšný Ford Mustang, byla osázena celou paletou šesti- a osmiválcových agregátů, což bylo na tu dobu velmi v pořádku. Ani druhá generace na tom nebyla jinak, navzdory ropné krizi v sedmdesátých letech, třetí vydání už ale znamenalo revoluci. Poprvé se v nabídce objevil čtyřválec o objemu 2,5 litru, a rozhodně to nebylo naposled.

Čtyřválec v současné, v pořadí již šesté generaci (vyrábí se od roku 2015) měl dokonce o půl litru menší objem. Historie se tedy opakuje, jenom to obchodní označení EcoTec, které se používalo také u v Evropě prodávaných Opelů, mi k legendě jménem Camaro nějak nesedělo.

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Padesát let v pěti minutách: Takto se vyvíjel ikonický Chevrolet Camaro

Současná generace právě prodělala modernizaci. V rámci novinek pro modelový rok 2019, které zahrnují i změnu tvarů přední a zadní části či nová 20palcová kola, dostal i základní motor okruhový balíčkek 1LE. Čtyřválec poskytuje 205 kW a 400 N.m, navzdory stejným parametrům je ale úplně nový, a poprvé se připojuje k verzím V6, SS (nově s desetistupňovým automatem) a ZL1, které balíčkem 1LE disponovaly už dříve. A co víc, je kombinován se šestistupňovým manuálem!

Součástí balíčku 1LE jsou přední a zadní stabilizátory s větším průměrem, speciálně naladěné tlumiče, tužší uložení náprav, které lépe odolává silám působícím na vůz v zatáčkách, brzdy Brembo či volič jízdních režimů s módy Sport, Track a Competition. Kola jsou 20palcová, a sice s pneumatikami o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. Chevrolet se také chlubí rozložením hmotnosti mezi nápravy - je prý téměř rovnoměrné.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků