Chevrolet Camaro Convertible plně odhalen

Po řadě kusých informací vám můžeme plně představit chloubu řady Camaro: nový Convertible. Co nabídne? (+ 2 x video)

O připravované otevřené variantě sportovního Chevroletu Camaro s tradičním označením Convertible jsme v poslední době psali již několikrát, ať už šlo o záhy vyprodanou omezenou sérii obchodního domu Neiman Marcus, nebo o nové snímky a informace na Facebooku. Teprve autosalon v Los Angeles však přinese oficiální představení včetně všech důležitých detailů a ještě před jeho startem nám automobilka řekla vše podstatné.

Nic šokujícího ale nečekejte, naše dílčí předpoklady byly ve většině ohledech správné. Camaro Convertible dostane konvenční plátěnou sklápěcí střechu, jeho vývoj probíhal souběžně s kupé, ale nástup na trh, jenž je nakonec plánován na únor příštího roku, se zpozdil díky finančním problémům koncernu General Motors.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velký důraz byl kladen na posílení tuhosti karoserie. Otevřená varianta si vyžádala zástavbu nových výztuží, jež využívají čtyř základních prvků. Jde o vzpěru mezi horními lůžky tlumičů předních kol, posílené závěsy převodovky, výztuž středového tunelu a nové ocelové elementy tvaru písmene V v zadní části karoserie. Mezi další nové prvky patří hydroformované vložky sloupků A, celkově posílený rám čelního okna a tužší prahy. Cílem konstruktérů bylo postavit celek, jenž se co nejblíže přiblíží původnímu kupé svojí tuhostí, ale též ovladatelností a celkovými výkony. „Pro kompenzaci nižší tuhosti otevřené karoserie často inženýři sahají k použití měkčího pérování,“ připomněl Al Oppenheiser, šéfdesigér řady Camaro. „My jsme se však rozhodli pro náročnější cestu k cílenému zesílení struktury. Proto jsme mohli použít stejné tlumiče, silentbloky i pružiny jako na kupé.“ Díky tomu údajně karoserie Camaro Convertible vykazuje vyšší tuhost než třeba otevřená verze BMW 3.  

Chevrolet Camaro Convertible bude standardně opatřen elektricky ovládanou střechou, která se složí za méně než 20 s. Mezi další nutné modifikace patří třeba přemístění antény rádia nebo páčky odjišťování víka zavazadlového prostoru, jež nově nalezneme na patě sloupku B na straně řidiče, ale třeba také standardní instalace zadního parkovacího asistentu.

Čtyřmístný kabriolet bude dodáván ve stejných verzích jako kupé. Standardem se tak stane šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 312 koní (230 kW) a průměrnou spotřebou v dálničním provozu slušných 8,1 l/100 km a za příplatek bude možno pořídit osmiválec 6,2 V8 naladěný na 426 koní (313 kW). Šestistupňové převodovky budou moci být opatřeny manuálním, nebo automatickým řazením. Na výběr bude z devíti barev karoserie.

Ceny jsme vám prozradili již dříve, o dostupnosti vozu pro následující léto též nemůže být pochyb. Že by se otevřené Camaro oficiálně prodávalo i v Evropě je ovšem spíše nepravděpodobné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků