9
Fotogalerie

Chevrolet Camaro Convertible plně odhalen

Po řadě kusých informací vám můžeme plně představit chloubu řady Camaro: nový Convertible. Co nabídne? (+ 2 x video)

O připravované otevřené variantě sportovního Chevroletu Camaro s tradičním označením Convertible jsme v poslední době psali již několikrát, ať už šlo o záhy vyprodanou omezenou sérii obchodního domu Neiman Marcus, nebo o nové snímky a informace na Facebooku. Teprve autosalon v Los Angeles však přinese oficiální představení včetně všech důležitých detailů a ještě před jeho startem nám automobilka řekla vše podstatné.

Nic šokujícího ale nečekejte, naše dílčí předpoklady byly ve většině ohledech správné. Camaro Convertible dostane konvenční plátěnou sklápěcí střechu, jeho vývoj probíhal souběžně s kupé, ale nástup na trh, jenž je nakonec plánován na únor příštího roku, se zpozdil díky finančním problémům koncernu General Motors.

Chevrolet Camaro oficialne 09.jpg Chevrolet Camaro oficialne 10.jpg Chevrolet Camaro oficialne 04.jpg

Velký důraz byl kladen na posílení tuhosti karoserie. Otevřená varianta si vyžádala zástavbu nových výztuží, jež využívají čtyř základních prvků. Jde o vzpěru mezi horními lůžky tlumičů předních kol, posílené závěsy převodovky, výztuž středového tunelu a nové ocelové elementy tvaru písmene V v zadní části karoserie. Mezi další nové prvky patří hydroformované vložky sloupků A, celkově posílený rám čelního okna a tužší prahy. Cílem konstruktérů bylo postavit celek, jenž se co nejblíže přiblíží původnímu kupé svojí tuhostí, ale též ovladatelností a celkovými výkony. „Pro kompenzaci nižší tuhosti otevřené karoserie často inženýři sahají k použití měkčího pérování,“ připomněl Al Oppenheiser, šéfdesigér řady Camaro. „My jsme se však rozhodli pro náročnější cestu k cílenému zesílení struktury. Proto jsme mohli použít stejné tlumiče, silentbloky i pružiny jako na kupé.“ Díky tomu údajně karoserie Camaro Convertible vykazuje vyšší tuhost než třeba otevřená verze BMW 3.  

Chevrolet Camaro Convertible bude standardně opatřen elektricky ovládanou střechou, která se složí za méně než 20 s. Mezi další nutné modifikace patří třeba přemístění antény rádia nebo páčky odjišťování víka zavazadlového prostoru, jež nově nalezneme na patě sloupku B na straně řidiče, ale třeba také standardní instalace zadního parkovacího asistentu.

Čtyřmístný kabriolet bude dodáván ve stejných verzích jako kupé. Standardem se tak stane šestiválec s objemem 3,6 l a výkonem 312 koní (230 kW) a průměrnou spotřebou v dálničním provozu slušných 8,1 l/100 km a za příplatek bude možno pořídit osmiválec 6,2 V8 naladěný na 426 koní (313 kW). Šestistupňové převodovky budou moci být opatřeny manuálním, nebo automatickým řazením. Na výběr bude z devíti barev karoserie.

Ceny jsme vám prozradili již dříve, o dostupnosti vozu pro následující léto též nemůže být pochyb. Že by se otevřené Camaro oficiálně prodávalo i v Evropě je ovšem spíše nepravděpodobné.

Chevrolet Camaro oficialne 03.jpg Chevrolet Camaro oficialne 05.jpg Chevrolet Camaro oficialne 06.jpg Chevrolet Camaro oficialne 07.jpg Chevrolet Camaro oficialne 08.jpg Chevrolet Camaro oficialne 01.JPG
Chevrolet Camaro Convertible

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud