Chevrolet Camaro: americká legenda pokračuje

Je to již více než třicet let, co se na silnicích začala prohánět americká legenda Chevrolet Camaro. Jeden z řady tzv. muscle cars se dožil i nového tisíciletí a oslaví ho novým modelem. Odhalený koncept ukazuje, že půjde o skvělého nástupce.
Chevrolet Camaro: americká legenda pokračuje

Na stejném místě, ovšem v rozmezí více než čtyřiceti let, se představila dvě Camara. V roce 1960 to byl koncept první generace a nyní je na řadě ta nejnovější. Nové Camaro, jakási ikona levných a výkonných amerických kupé, dostalo po vcelku uhlazeném a možná až trochu nudném designu poslední generace tvář vskutku agresivní. Mírná inspirace minulými léty je patrná na každém kousku karoserie. Nový, mohutný design, s jen mírně vyvýšenou střechou nad linii přední a zadní kapoty v sobě skrývá duch dynamiky a síly. Nový design jde v duchu posledního trendu některých amerických značek a do jisté míry může připomínat i Mustang GT.

Pod dlouhou přední kapotou se schovává osmiválec o objemu 6 litru s výkonem 294 kW (400 k), který disponuje technologií vypínání válců v případě, že není třeba vysokého výkonu. Tím se poměrně výrazně snižuje spotřeba. Výkon je pak přenášen na zadní 22" kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Sériová podoba nového Camara bude představena pozdějí a na trhu se nová generace objeví nejpozději v roce 2008. Opět můžeme američanům pouze závidět, protože s cenou okolo 35 000 dolarů (přibližně 870 000 Kč) by neměl v Evropě konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Concept

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků