Chevrolet Camaro 2014: facelift, ale hlavně návrat verze Z/28

Automobilka Chevrolet do New Yorku přivezla také první modernizaci aktuální generace svého modelu Camaro.

Jméno Camaro patří k nejzvučnějším v dějinách amerických automobilů. Od roku 2009 se vyrábí ve své páté generaci a nyní přichází s prvním faceliftem. Jeho úkolem je přiblížit Camaro aktuálním stylistickým trendům značky Chevrolet včetně Corvette Stingray. Při pohledu na přední část karoserie vynikne zejména nízká maska chladiče, na kterou po stranách navazují stejně nízké hlavní světlomety, a nový nárazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny zasáhly přední i zadní část modelu Camaro (na snímku Camaro SS)

Výraznější jsou změny v zadní části karoserie. Ta nově nese jednodílné svítilny z LED, americká verze měla dosud dva samostatné páry a jednodílné jednotky evropské varianty byly svým tvarem jen jejich adaptací. Difuzor v novém nárazníku sahá výše než dosud, třetí brzdová svítilna je vestavěna v hraně víka zavazadlového prostoru (dosud byla v samostatné kapličce ve středu jeho plochy) a u vybraných verzí najdeme decentní spoiler.

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Test „ameriky“: Chevrolet Camaro 3.6L – sázka na design

Změny zasáhnou všechny verze řady Chevrolet Camaro, ovšem zřejmě nejvýznamnější novinkou celého faceliftu je vzkříšení někdejšího jména Z/28. Tato varianta bude v rámci celé řady Camaro včleněna mezi modely 1LE a špičkový Camaro ZL1, dostane sadu aerodynamických doplňků pro zvyšování přítlaku ve vyšších rychlostech a disponovat bude sedmilitrovým osmiválcem s přeplňováním, výkonem 507 koní (373 kW) a točivým momentem 637 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S novým modelovým rokem se po letech vrací odlehčené Camaro Z/28

Ten se na kola zadní nápravy bude přenášet výhradně skrze manuální šestistupňovou převodovku a nový samosvorný šnekový diferenciál (namísto lamelového). Mark Reuss, nejvyšší muž severoamerického GM, nové Camaro Z/28 popsal stručně, výčtem jeho předností: „Vůz má vysokootáčkový osmiválec LS7 se suchou klikovou skříní, uhlíko-keramické brzdy, aerodynamické doplňky pro efektivní zvýšení přítlaku a výrazně sníženou hmotnost.“

Chevrolet Camaro: čím se to evropské liší od amerického? (+ 91x foto)

Chevrolet Camaro: čím se to evropské liší od amerického? (+ 91x foto)

Pravdou je, že nové Camaro Z/28 je o celých 136 kg lehčí než špičkové Camaro ZL1, ba co více, je dokonce o 45 kg lehčí než atmosféricky plněným motorem opatřené Camaro SS! Na tomto výsledku se podílí celá řada dílčích modifikací od tenčího zadního okna přes omezení materiálů pro akustickou izolaci interiéru až po sedadla s manuální, nikoli elektrickou regulací. Neodpružené hmoty snížily jak již zmíněná instalace kompozitových brzdových kotoučů Brembo Carbon Ceramic Matrix, tak zástavba speciálních litých ráfků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohled do útrob nového modelu Camaro Z/28

Ty pocházejí z dílen specialisty BBS a obouvají pneumatiky Pirelli PZero Trofeo R s rozměrem 305/30ZR19. U novodobého Camara Z/28 se můžete těšit také na nová sportovní sedadla, jinak se vzhled interiéru v rámci faceliftu celé řady Camaro podle všeho nijak výrazně nezmění. Jízdní výkony řady Z/28 ani ceny zatím neznáme, ale budeme vás o nich informovat, jakmile budou k mání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro SS (2014)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro Z/28 (2014)
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků