Chevrolet Camaro 2012 a nová edice 45

U Chevroletu slaví a výroční série se dočkalo také nově modernizované provedení populárního modelu Camaro.

Jistá dávka nostalgie k těmto tradičním modelům zkrátka patří. Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že koncern General Motors hodlá oslavit letošní 100. výročí založení značky Chevrolet omezenou sérií Corvette 2012 Centennial Edition, nyní se slaví také 45. narozeniny modelu Camaro. A čím jiným než další edicí, ale k ní až později, neboť přichází na pozadí dílčí modernizace celé řady Camaro pro modelový rok 2012. V první řadě je třeba zmínit novinku v podobě šestiválce s objemem 3,6 l a označením LFX, pod nímž se skrývá výkon 327 koní (241 kW). To je o 11 koní (8 kW) více než u dosavadního provedení, nicméně spotřeba paliva v dálničním provozu klesla na velmi slušných 7,8 l/100 km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud však stojíte spíše o osmiválec, přijde vám možná vhod nová možnost objednat Camaro SS v kombinaci s odladěním podvozku FE4. Pod touto formulí se skrývají tužší tlumiče, stabilizátory většího průměru a dvacetipalcové lité ráfky. Al Oppenheiser, šéfkonstruktér celé řady Chevrolet Camaro, tvrdí, že paket FE4 přináší „pohotovější zatáčení, vyšší dávku neutrality během rychlého střídání zatáček a redukci nedotáčivosti v mezních situacích“. Zvenčí však „nové“ Camaro 2012 rozpoznáte pouze stěží, všimneme si snad jen nových zadních svítilen a přepracovaného spoileru na víku zavazadlového prostoru. Interiér modernizovaného Camara dostal nový volant, vylepšený přístrojový štít a jiné čalounické materiály. V rámci sady RS však dostanete couvací kameru a stmívací vnitřní zpětné zrcátko.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo již zmíněno v úvodu, Camaro letos slaví své 45. jubileum, takže současně s modernizovaným Camarem přichází také omezená edice určená pro verze 2LT a 2SS a vyobrazená na přiložených snímcích. Ta nabídne kapotu s „rychlými pruhy“, další matově stříbřité polepy na karoserii, světlomety HID a specificky tvarovaná pětipaprsková litá kola s průměrem 20 palců. Uvnitř se pak skrývají čalounění černou kůží s červeným, nebo modrým stehováním a emblémy s logem „45th“. Chevrolet Camaro pro rok 2012 se do prodeje dostane až během letošního léta, informace s cenami tedy zatím k dispozici nemáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků