Chevrolet Camaro 2012 a nová edice 45

U Chevroletu slaví a výroční série se dočkalo také nově modernizované provedení populárního modelu Camaro.

Jistá dávka nostalgie k těmto tradičním modelům zkrátka patří. Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že koncern General Motors hodlá oslavit letošní 100. výročí založení značky Chevrolet omezenou sérií Corvette 2012 Centennial Edition, nyní se slaví také 45. narozeniny modelu Camaro. A čím jiným než další edicí, ale k ní až později, neboť přichází na pozadí dílčí modernizace celé řady Camaro pro modelový rok 2012. V první řadě je třeba zmínit novinku v podobě šestiválce s objemem 3,6 l a označením LFX, pod nímž se skrývá výkon 327 koní (241 kW). To je o 11 koní (8 kW) více než u dosavadního provedení, nicméně spotřeba paliva v dálničním provozu klesla na velmi slušných 7,8 l/100 km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud však stojíte spíše o osmiválec, přijde vám možná vhod nová možnost objednat Camaro SS v kombinaci s odladěním podvozku FE4. Pod touto formulí se skrývají tužší tlumiče, stabilizátory většího průměru a dvacetipalcové lité ráfky. Al Oppenheiser, šéfkonstruktér celé řady Chevrolet Camaro, tvrdí, že paket FE4 přináší „pohotovější zatáčení, vyšší dávku neutrality během rychlého střídání zatáček a redukci nedotáčivosti v mezních situacích“. Zvenčí však „nové“ Camaro 2012 rozpoznáte pouze stěží, všimneme si snad jen nových zadních svítilen a přepracovaného spoileru na víku zavazadlového prostoru. Interiér modernizovaného Camara dostal nový volant, vylepšený přístrojový štít a jiné čalounické materiály. V rámci sady RS však dostanete couvací kameru a stmívací vnitřní zpětné zrcátko.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo již zmíněno v úvodu, Camaro letos slaví své 45. jubileum, takže současně s modernizovaným Camarem přichází také omezená edice určená pro verze 2LT a 2SS a vyobrazená na přiložených snímcích. Ta nabídne kapotu s „rychlými pruhy“, další matově stříbřité polepy na karoserii, světlomety HID a specificky tvarovaná pětipaprsková litá kola s průměrem 20 palců. Uvnitř se pak skrývají čalounění černou kůží s červeným, nebo modrým stehováním a emblémy s logem „45th“. Chevrolet Camaro pro rok 2012 se do prodeje dostane až během letošního léta, informace s cenami tedy zatím k dispozici nemáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků