Chevrolet Camaro 2012 a nová edice 45

U Chevroletu slaví a výroční série se dočkalo také nově modernizované provedení populárního modelu Camaro.

Jistá dávka nostalgie k těmto tradičním modelům zkrátka patří. Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že koncern General Motors hodlá oslavit letošní 100. výročí založení značky Chevrolet omezenou sérií Corvette 2012 Centennial Edition, nyní se slaví také 45. narozeniny modelu Camaro. A čím jiným než další edicí, ale k ní až později, neboť přichází na pozadí dílčí modernizace celé řady Camaro pro modelový rok 2012. V první řadě je třeba zmínit novinku v podobě šestiválce s objemem 3,6 l a označením LFX, pod nímž se skrývá výkon 327 koní (241 kW). To je o 11 koní (8 kW) více než u dosavadního provedení, nicméně spotřeba paliva v dálničním provozu klesla na velmi slušných 7,8 l/100 km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud však stojíte spíše o osmiválec, přijde vám možná vhod nová možnost objednat Camaro SS v kombinaci s odladěním podvozku FE4. Pod touto formulí se skrývají tužší tlumiče, stabilizátory většího průměru a dvacetipalcové lité ráfky. Al Oppenheiser, šéfkonstruktér celé řady Chevrolet Camaro, tvrdí, že paket FE4 přináší „pohotovější zatáčení, vyšší dávku neutrality během rychlého střídání zatáček a redukci nedotáčivosti v mezních situacích“. Zvenčí však „nové“ Camaro 2012 rozpoznáte pouze stěží, všimneme si snad jen nových zadních svítilen a přepracovaného spoileru na víku zavazadlového prostoru. Interiér modernizovaného Camara dostal nový volant, vylepšený přístrojový štít a jiné čalounické materiály. V rámci sady RS však dostanete couvací kameru a stmívací vnitřní zpětné zrcátko.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo již zmíněno v úvodu, Camaro letos slaví své 45. jubileum, takže současně s modernizovaným Camarem přichází také omezená edice určená pro verze 2LT a 2SS a vyobrazená na přiložených snímcích. Ta nabídne kapotu s „rychlými pruhy“, další matově stříbřité polepy na karoserii, světlomety HID a specificky tvarovaná pětipaprsková litá kola s průměrem 20 palců. Uvnitř se pak skrývají čalounění černou kůží s červeným, nebo modrým stehováním a emblémy s logem „45th“. Chevrolet Camaro pro rok 2012 se do prodeje dostane až během letošního léta, informace s cenami tedy zatím k dispozici nemáme. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků