Chevrolet Camaro 2009: legenda je zpátky

Chevrolet nás s Camarem hodně dlouho napínal. Po sérií kusých novinek přichází dávka oficiálních fotografií i informací.

Blížící se návrat dalšího ze slavných muscle cars mohl na AutoRevue.cz ignorovat snad jen ten největší odpůrce amerických vozů. GM totiž neponechal nic náhodě a celé měsíce nás zásobil střípky do mozaiky jménem Chevrolet Camaro. Již v lednu jste si tak mohli prohlédnout dvě oficiální fotografie, kochat se řadou špionážních snímků a v červnu jsme vám dokonce ukázali první snímky otevřené varianty Convertible. Věděli jsme tedy vše? Zdaleka ne, oficiální premiéra je totiž naplánována až na pondělí. Jenže už dnes máme první oficiální fotky a další sadu informací. Pojďme se tedy na tohoto fešáka konečně pořádně podívat.

Nové Camaro především skvěle vypadá, ale v tomto ohledu na tom nejsoui špatně ani jeho odvěcí rivalové, se kterými se v příštím roce pustí do boje - Ford Mustang a Dodge Chalenger. Chystá se bitva jako za starých časů, kdy byla tato auta pravými americkými sporťáky. Stejně jako Challenger, i nové Camaro se odkazuje na tvary toho původního. Nenechte se ale zmást, pod retro tvary najdete moderní techniku. Plně nezávislé zavěšení kol, stabilizační systém či 4-pístkové brzdy Brembo u verze SS. To auto by mělo nejen dobře vypadat, ale snad také dobře jezdit.

Pod kapotou bude buď V6 3,6 l o výkonu 296 k nebo plnotučná V8 6,2 l o výkonu 416 koní, která bude kvůli zlepšení ekonomiky provozu vybavena systémem vypínaní válců. Jen pro pořádek doplním, že v obou případech bude na víčku nádrže napsáno petrol, nebo-li česky benzín. Na výběr bude z manuální či automatické 6° převodovky. Hmotnost vozu má být okolo 1700 kilo a rozdělení hmotnosti 52/48 ve prospěch přední části.

Nezajímavý není ani interiér. Retro styl, inspirovaný Camarem z roku 1969, doplněný o moderní prvky včetně LED osvětlení dává zapomenout na nudné interéry amerických aut z přelomu tisíciletí.

Přidáme-li ke skvělému vzhledu a slibné technice cenu, kterou lze označit bez okolků za směšnou (očekávána je základní cena okolo 25 000 USD, tedy cca 350 000 Kč), má novinka Chevroletu zaděláno na slušný úspěch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Camaro 2009

 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků