Chevrolet Bolt dostane evropské dvojče. Jmenuje se Opel Ampera-e

21 komentářů

Mio
12. února • 17:08

Leaf už se hodně bojí. Jen tak dál. Tohle auto nedokáže zamořit blízké okolí už na volnoběh jako TDI-HDI-CDI a podobné zastaralé odpadky.

Karel
13. února • 10:34

Ano, nedokáže, protože se bude v Evropě prodávat stejně "dobře" jako minulá generace nebo jiné elektry, zcela zanedbatelný podíl na trhu. A co se týče zamořování okolí, bylo by dobré podívat se jak vypadá výroba baterií, jaký při ní vzniká odpad a jak se recyklují. Nebo se podívat kolik odpadu v Evropě produkují tepelné či jaderné elektrárny, ty tepelné "jenom" zasírají všechno okolo tak, že třeba na Ostravsku je dnes nejhorší ovzduší v celé republice ne kvůli místní průmyslové produkci nebo kvůli tomu, že tam jezdí TDI, HDI, CDI (ty jezdí i na Šumavě), ale kvůli spadu z polských tepelných elektráren. A že dodnes neumíme likvidovat jaderný odpad a pereme jej do země v naivní představě, že se někdy, nějak, v budoucnu vyřeší.

Moik
15. února • 18:52

Mlžíte oba stejně... :-)Do budoucna bude elektromobil auto bez převodovky, diferenciálu, kulových čepů, kardanů, poloos, spojky.... Říkej si co chceš, účinnost elektromotoru je asi 95%, spalovacího asi 35% + ztráty v hnacím řetězci... energie nezaniká nevzniká, jen se přeměňuje a moderní elektromobil za pár let jistě tolik odpadního tepla nevytvoří a to ani v brzdách.

Mio
13. února • 11:45

BTW zjisti si spotřebu elektrické energii při výrobě benzínu a nafty z ropy. B-]

Mio
13. února • 11:43

Bude se prodávat rozhodně lépe. Výrobu baterií znám a recyklaci taky - jen blafuješ, není to nic strašného. S tou Ostravou si nejsem jistý, možná je ten smrad i z jiných zdrojů. Já osobně totiž bydlím nedaleko jedné tepelky a vím o čem mluvím. Poláci by museli mít mnohem horší technologii spalování než češí, což je možné, ale nedokazuje to, že jsou elektromobily horší než diesely, jelikož jsou i jiné elektrárny. Jaderný odpad není problém a v budoucnu je téměř jisté, že se pro něj najde užitečné využití.

Karel
13. února • 11:57

Bude se prodávat rozhodně lépe zní jako prvomájové heslo za komančů, když to strana a vláda nařídí tak možná ano. Tak si něco zjisti o Ostravsku a o polských tepelných elektrárnách. Jaderný odpad není problém, tak napiš jak jej zpracováváš, opět jen prázdné heslo, nevíme, ale je téměř jisté, že s tím "něco" uděláme.

Mio
13. února • 12:27

Jak jsem psal. Elektrárny nejsou jen polské uhelky. S elektromobilitou to státy myslí vážně, protože musí, tudíž je jasné, že nová a ve všem lepší generace elektromobilů se bude prodávat lépe než ta stará. Ó jak jsem odvážný ve svém tvrzení...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
13. února • 13:05

Páteř evropské energetiky tvoří jaderné elektrárny, uhelné elektrárny a v některých zemích dokonce elektrárny spalující mazut či jiné frakce ropy. Všechny zaneřáďují životní prostředí. Pouze Norsko dokáže většinu vyrobit z vodních zdrojů, ale to je výjimka daná přírodou. Celosvětově výroba elektřiny zatěžuje prostředí produkcí CO2 daleko víc než veškerá doprava (lodní, letecká, automobilová) a ostatní výroba (chemická, hutní etc.) nemluvě o dalších zplodinách z tepelných a jaderných elektráren. Jen pro představu kolik procent produkují elektrárny v jednotlivých zemích z celkového objemu CO2 těchto zemí.
Germany 60.0%
Italy 70.4%
Japan 73.7%
Russia 67.0%
United Kingdom 71.4%
United States 68.0%
U Polska nejsou přesná čísla, ale vzhledem neefektivitě jejich zdrojů se to číslo odhaduje vysoko nad 80%.

Mio
13. února • 15:28

BTW zjisti si spotřebu elektrické energii při výrobě benzínu a nafty z ropy. B-]

Aladin
13. února • 19:07

U první generace Chevy Volt převedli spotřebovanou elektřinu na emise. Počítali to ve Velké Británii, která měla velký podíl uhelných elektráren a ekologický Volt měl stejné emise, jako BMW 5 V6 diesel.Vážně by mě zajímala kompletní studie co je méně zatěžující. Klasické vozy čoudí při jízdě. Těžba, zpracování a doprava ropy sebou nese také emise. Výstavba a provoz pump taktéž. Za elektromobily čoudí částečně uhelné elektrárny, do kterých se musí dopravovat uhlí. Jádro má v Evropě podíl ze 40% ?? Z velmi malé části větrné elektrárny. Tam zase vznikly emise při těžbě železných rud a následné výrobě oceli a pravidelných výměnách ložisek. Nebo fotovoltaické elektrárny. Zkuste si zahledat, jak vypadají místa v Africe, kde se těží materiály nebo v Číně, kde se zpracovávají na výrobu těchto panelů. A pak výroba baterií, které se musí určitě jednou za životnost vozu vyměnit a je to to samé co fotovoltaické bloky.Protože se stále "mele" o ekologičnosti, ale zatím taková studie nebyla nikdy zveřejněna, tak odhaduji, že stále nejméně čmoudivou variantou je malý benzínový motor nebo to bude na stejno.Elektromobily jsou spíše velký marketingový tah výrobců automobilů na podporu odbytu.
a) čínská auta již klepají na dveře a tuzemský průmysl jim nebude mít čím konkurovat. Takto získá technologický náskok, protože se Číňanům nějaký čas nevyplatí masivně investovat do elektřiny, kvůli pár prodaným kouskům v malinké Evropě.
b) v posledních letech bylo zveřejněno několik studií, podle kterých si mladí lidé nezakládají na vozech, jako minulé generace. Svojí pozornost směřují více do elektroniky, cestování, koníčků. Elektromobily mají býti novou hračkou, která by měla více nakopnout zájem o vozy.Kdyby se skutečně ukázalo, že elektromobily jsou šetrnější volbou, potěšilo by mě to.

Mio
13. února • 19:31

Bod a) je hloupost. Číňani jsou v elektromobilitě před Evropou. Čínská vláda masivně podporuje elektromobilitu.Pro mě je nejdůležitější zdravý rozum. Jak už jsem napsal, bydlím poměrně blízko uhelky a to jediné co mě štve jsou smradlavé diesely (i ty co splňují EU6) a vyjímečně nějaké ty dvoutakty.

Karel
13. února • 16:32

Energie spotřebovaná pro rafinérie je zcela marginální, třeba v USA je to pod 0,5% vyrobené el. energie.

Mio
13. února • 17:40

Na vyrobení litru benzínu se v rafinérii spotřebuje přibližně 1 kWh elektřiny. BMW i3 spotřebuje asi 14kWh/100km.

Karel
13. února • 19:05

A co z toho jako má plynout? Že se ze spotřeby i8 vyrobí 14 litrů benzínu? Benzínovému autu velikosti i3 stačí 6 litrů na sto.

Mio
13. února • 20:05

Jde o to kolik stojí litr benzínu i bez započtění daní. Stojí asi 12Kč, zatímco kWh cca 5Kč a noční proud je o dost levnější. Benzín na trhu prohrál, protože energie z elektráren je lepší pro aku než pro rafinerie+platbu za ropu. Co se týče akcelerace, tak na tu i8 by auto se spotřebou šest litrů nestačilo.

Karel
13. února • 21:04

Benzín na trhu prohrál v 19 století, kdy v NewYorku jezdilo víc elektroaut než aut na páru a se spalovacím motorem. Od té doby se elektry potácí s podílem na trhu zcela mizivým, vloni se v USA prodalo 17 mil. aut, z toho bylo 116 tis. EV tedy podíl na trhu hluboko pod 1% a navíc už byl zaznamenán pokles o cca 5% proti roku 2014. Takže podíl mizivý a navíc klesá, to stejné čeká Evropu s odstupem 2-3 let. Mluvit v této situaci o tom, že benzín prohrál je hodně naivní. Samozřejmě, že benzín v budoucnosti prohrát může, ale k tomu povede ještě hodně dlouhá a trnitá cesta ve vývoji technologií, kterou nikdo nedokáže seriózně odhadnout.Spotřeba 14kWh u i3 platí jenom když ji budeš využívat v nejúspornějším režimu, tedy rozhodně nemůžeš naplno akcelerovat, protože pak bys neskončil se spotřebou 14kWh a dojezdem 190km ale klidně se spotřebou 50kWh a dojezdem 60km. Dnešní velké limuzíny s 200kW naftou nemají problém jet 130 po dálnici se spotřebou 6 litrů, s dojezdem 1000km a s užitečným zatížením dvou i3 a přitom ji semelou ve zrychlení kdykoliv a kdekoliv a navíc neskončí na 150km/h jako i3 ale mohou jet klidně 250 (samozřejmě za daleko vyšší spotřeby). Takže není nejmenší problém, aby malé benzínové auto velikosti i3 se spotřebou 6 litru stačilo v pohodě i3 na nějaké 200km trati, aby ji i3 ujela tak musí řidič akcelerátor doslova lechtat.

Mio
13. února • 23:51

Dieslová limuzína? To už zajímá jenom pár pošahaných evropanů, ale svět už ne. Díky dieselgate je rozhodnuto. U elektromobilů bude rozhodující rok 2017. Nemůžeš ani doufat, že prodeje elektroaut budou klesat. Prej „to samé čeká Evropu za 2-3 roky" :-D Ono už ani nebude moc záležet na ceně ropy, protože kvality elektromotoru pozná každý kdo se s ním sveze. Je to dost přesvědčivé.

oh.c
14. února • 10:24

Je to poměrně jednoduché. Jakékoli řešení musí uspět na volném trhu. Dlouhodobě dotovaná řešení nejsou řešením. Režimy dlouhodobě pracující s dotacemi se prostě "udotují" k smrti. Obávám se, že tu máme stále stejný a nevyřešený problém - uchovávání energie. V tomto ohledu uhlovodíková paliva elektřinu naprosto deklasují. To že se udělá průzkum a zjistí se, že průměrný Evropan ujede xz km za den mě přivádí k slzám. Takže ve finále vlastně lidé auta nepotřebují/ nebudou potřebovat.
Jestli si to vykládám správně, tak současným trendem elektromobilistů je idea dobíjím doma. Tj. vlastím nemovitost na které provedu instalaci zařízení v ceně ne desítek tisíc kč ale spíše stovek tisíc kč. Životnost těchto zařízení je také konečná. Takže se nám z automobilismu stane elektromobilismus pouze pro vybrané. Chápu.
P.S. V roce 2016 je na podporu OZE věnováno 42 mldr. kč. Otázka zní: Kde se asi ty penízky vezmou? Dovolím si odpovědět odkazem na nové stanovování cen el. energie ERU. Je to naprosto to samé jako tco Edisonovy žárovky a "super eko hyper diodového" světlení. Kde je výhoda pro mě jako zákazníka? Asi bych měl přidat a zvýšit si podstatně příjmy. V roce 2022 se již nebudou moci provozovat kotle na tuhá paliva o výkonu nad 10kW. Takže kotel s životností 10/15 i více let nebude stát do 30.000 kč ale spíše tak 70 - 100 tkč. Na faktuře za plyn je uvedeno, že je zatím oproštěn od "jakýchsi" daní. Tepelná čerpadla stojí ještě více. I v oněch návrzích na nové tarify el. energie je malá děsivá poznámka: "..o dočasném stropu dle odebrané energie". Takže se asi postupem času přesunu z pozice drobného přispěvatele státního rozpočtu do pozice čistého příjemce sociálních dávek a stát získá absolutní kontrolu nad mým majetkem a osudem. Smutné, ještě dodám, že snad zemřu dříve:-).

Karel
14. února • 10:01

Blbost, v Evropě za leden prodej dieselů mírně posílil a zvedl tržní podíl o 0,2%, dtto v ČR.
Jednou napíšeš, že elektropohon zvítězil a najednou bude rozhodující rok 2017, to je trochu schíza.
Není potřeba doufat, trendy v USA a EU na sebe navazují a po poklesu v USA čekat nějaký dramatický růst v EU je naivní.

Mio
14. února • 10:34

Však píšu o pošahancích v EU. Nebo hodláš vytvářet teorie o světlé budoucnosti dieselu v osobáku v Severní Americe a Číně? Nauč se pořádně číst a pak diskutuj.Ano, elektropohon už v některých ohledech zvítězil. Rok 2017 bude znamenat větší projevení tohoto vítězství v praxi.

Karel
14. února • 10:46

V Americe na celé čáře vítězí benzín a jeho podíl roste, EV tam má pokles. Ovšem jenom u osobních aut, u nákladní dopravy je i USA komplet dieselová a jezdí tam největší diesely světa (které by v EU ani nemohli na silnici kvůli hmotnosti) a spotřebovávají tolik nafty (a produkují tolik ostatních zplodin), že na to EU nedosáhne ani se svým velkým podílem dieselů v osobních autech (protože v USA v řadě států tyto těžké soupravy nahrazují železniční dopravu). No a Čínu nemá zatím smysl komentovat, tam se prodává EV méně než v USA a přitom je to už daleko větší trh než USA, takže podíl je doslova nula prd.Podíl pod 1% na trhu není žádné vítězství, ale zcela marginální záležitost. Až v USA dosáhne EV 51% nad benzínem a v EU 51% nad dieselem/benzínem, můžeme se bavit o vítězství EV, do té doby jsou to jen dětská přání.

Doporučujeme

Články odjinud