Chevrolet Aveo: nová generace na živo

Do českých luhů a hájů přijíždí pod znakem Chevrolet zcela nový kompakt nižší třídy (+ výbavové stupně a české ceny)

Již včera jsme vás informovali o tom, že si již v prodejnách Chevroletu můžete prohlédnout nový Chevrolet Cruze hatchback, nyní vám přinášíme podrobnosti o nové generaci kompaktu Aveo. Nový Chevrolet Aveo jsme vám podrobně představili již vloni v září. Dodávat se bude s karoseriemi pětidveřový hatchback a čtyřdveřový sedan a z první letmé prohlídky je jasné, že kvalitativní posun oproti předchozí generaci řady Aveo je citelný, a to jak zvenčí, tak uvnitř.

Tip 1: Chevrolet Aveo sedan Sportline 1,4i/74 kW jsme testovali na tomto místě
Tip 2: Chevrolet Aveo hatchback 1,4i/74 kW jsme testovali na tomto místě

Kvalita použitých materiálů pochopitelně odpovídá cenové kategorii, ale třeba palubní deska spolu s volantem navazují svým členitým rozvržením větším Chevroletům, zatímco před volantem trůní zajímavě působící „motocyklový“ přístrojový štít z minivozu Chevrolet Spark druhé generace. Zajímavým prvkem verzí sedan je dosti vysoké zadní okno. Hlavy pasažérů však příliš neomezuje a navíc je ve své horní části opatřeno zatmavovacím polepem alespoň částečně redukujícím vliv slunečních paprsků na zahřívání temen hlav cestujících na zadních sedadlech. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Níže přiložená tabulka zahrnuje ceny v Kč včetně DPH pocházející z „akčního ceníku“, který v závislosti na konkrétní verzi snižuje ten „oficiální“ o 20 000 až 70 000 Kč. Tyto ceny se vztahují na pětidveřový hatchback, za karoserii sedan se připlácí ve všech případech 5 000 Kč. Obě karosářské varianty jsou k mání se stejnými, výhradně zážehovými motory a ve stejných výbavových stupních s prakticky identickými výbavovými schématy. Za zmínku stojí poněkud nepochopitelná nabídka motoru 1,2i 16v s výkonem 70 a 86 koní (51, resp. 63 kW), přičemž cenový rozdíl je podobně nepatrný: činí 7 000 Kč.

 

Motor/výbava
LS
LT
LT+
LTZ
1,2i 16v 70 k/51 kW
214 900
 
 
 
1,2i 16v 86 k/63 kW
216 900
251 900
261 900
 
1,4i 16v 100 k/74 kW
 
261 900
271 900
286 900
1,6i 16v 115 k/85 kW
 
 
 
296 900

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hatchbacky (sedany) jsou dlouhé/široké/vysoké 4 039/1 735/1 517 mm (4 399/1 735/1 517 mm) a disponují zavazadlovým prostorem s objemem od 290 do 701 l (502/698 l). Základní verze LS obsahuje kromě jiného soustavy ABS, BAS a ESC, šest airbagů, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná okna, rádio s CD a MP3, posilovač řízení, tempomat či elektrické ovládání předních oken. Provedení LT přidává klimatizaci, kvalitnější čalounění, rádio s připojením USB, AUX a Bluetooth a ovládáním na volantu nebo palubní počítač.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stupeň LT+ je bohatší například o litá kola nebo elektrické ovládání zadních oken a zpětných zrcátek, vrcholná verze disponuje šestnáctipalcovými litými ráfky, mlhovkami, chromovanými rámy světel a oken, parkovacím asistentem vzadu nebo kůží potaženým volantem. Za metalízu se připlácí 9 000 Kč, za automatickou převodovku (+ 25 000 Kč, pro motory 1,4i a 1,6i ve stupních LT, LT+ a LTZ) a střešní okno s elektrickým ovládáním (+ 12 500 Kč, pouze v kombinaci s motorem 1,6i a „automatem“).

Šedý vůz na snímcích na začátku článku bychom měli ve spolupráci s brněnským dealerstvím Renocar v následujících dnech krátce ozkoušet.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků