Chevrolet Aveo 1,2, levný komfort (test)

Mek  |  16. 07. 2006 01:31

"Kontrasty ve výbavě - el. okna vs. mechanická zrcátka." - Nechápu, co je tak kontrastního na kombinaci "el. okna vs. mechanická zrcátka". Zrcátka si seřizuju jednou do roka, kdežto okna spouštím denně, zvlášť teď v létě. To spíš nechápu politiku Škodovky, která do některých modelů Oktávek dávala (a možná ještě dává) zrcátka na elektriku a současně okna na kličku...
Víc mi na Aveu vadí ty směšně malé kola - to jsou 14", nebo dokonce 13"? - Kdyby už v základu byly patnáctky, hned by to vypadalo líp.

Odpovědět  |   | 
Zigi  |  17. 07. 2006 10:45

Presne tak, mechanicke zrcatka jsou mi putna, stejne na ne clovek nesaha. Za to okenka pouziva porad. V jednom aute mam elektricke zrcatka a od jeho koupe jsem na ne 5 let nesahnul. El. zrcatka maji smysl pouze pokud jezdi vice ridicu v aute a neshodnou se na nastaveni zrcatek. V mem aute jezdime celkem 3 lidi ruznych postav a vsichni mame stejne zrcatka i presto, ze kazdy si jinak posouva sedacku. Pritom vyhled mam perfektni.

Odpovědět  |   | 
puck  |  17. 07. 2006 14:26

ja napriklad prestavujem zrkadla dost casto - po meste jazdim v inej polohe sedadla ako na dlhsie trasy

Odpovědět  |   | 
Jura  |  18. 07. 2006 10:26

Na zrcátka nesahám platí pouze pokud jsem jediný řidič. Ale pokud si dome auta sem tam prohazujeme tak manuální seřizovaní levého zrcátka je dost otravné.

Odpovědět  |   | 
Fany.Lu  |  02. 09. 2006 11:21

Elektrické seřizování zrcátek bude opravdu asi zbytečné. Ovšem jejich nespornou výhodou je jejich vyhřívání. Lze jej použít jak na namrzlá zrcátka, tak i při silném "zacákání" při dešti. O velikosti kol není pochyb. Výrobce ale v tecnickém průkazu umožňuje montovat až 17" kola. Tak směle do toho!!! Škoda, že nejsou v základu...

Odpovědět  |   | 
Pepino  |  16. 07. 2006 07:05

by měla být dnes klíčová. Co mi pomůže, že mám prostorné Aveo, srazím se s komárem a nepřežiji to?
Ty crash testy nedopadly "zrovna nejlépe", dopadly podle dnešních kriterií katastrofálně, vždyť většina evropských vozů má nejméně 4 hvězdičky!
Takové auto, jako je Aveo, nepatří na silnice v EU. Velmi se divím komisím EU, jež strkají nos do všeho a direktivně nařizují i velikost rajčat a banánů, že dosud nestanovily nepodkročitelné hranice bezpečnosti, technické výbavy, spotřeby atd u nově uváděných vozů na trhu.

Odpovědět  |   | 
Murphy  |  16. 07. 2006 09:04

No vzhledem k tomu, jaký podíl mají na vozovém parku v ČR staré škodovky, žigulíky a já nevím co ještě za šrot, bych byl vděčný za KAŽDÉ nové auto, které se v Česku prodá.... Jinak samozřejmě můžeš přikázat, aby všechny nové auta měly 4 hvězdy z ENCAP a ABS a 4 airbagy, ale tím se zvýší jejich cena, míň se jich prodá a o to víc bude jezdit starých vraků...

Odpovědět  |   | 
Fero  |  16. 07. 2006 09:54

Přesně tak. Buďme rádi, že si toto auto někdo koupí a vymění za starou škodu a žigulka. Myslím, že favorit i felda jsou na tom hůř s bezpečností. Kdo jezdí 80% po městě a nemá na rozdávání, tak je to dobrá volba. A znovu musím konstatovat buďme rádi, když to někdo vymění za favorita. Berme to tak, že každý nemá na auto za 500tis.

Odpovědět  |   | 
robo  |  16. 07. 2006 10:01

Citat: A znovu musím konstatovat buďme rádi, když to někdo vymění za favorita. Berme to tak, že každý nemá na auto za 500tis

Lenze ked bola era favoritov tak vacsina aut bna cestach boli skodovky. Dneska mate daleko vacsiu sancu ze vas zoberie nejaky 20 rocny synacik podnikatela na BMW. Ak chcete setrit, setrite. Ja som setril inde, napr.na klime

Presne tak ani ja nemam na auto za 500tisic ceskych

Odpovědět  |   | 
Mek  |  16. 07. 2006 10:39

To máš těžko - já ti zase můžu oponovat, že šetřit na klimě je blbost, protože je to prvek aktivně ovlivňující bezpečnost provozu. Dodnes si vzpomínám na cestu do Chorvatska, kdy jsme jeli vnitrozemím celý den autem bez klimy v nekonečné koloně. Tak uvařenou hlavu jsem v životě neměl - vůbec nechápu, jak jsme v pořádku dorazili do cíle. Limonády teplé jak chcánky, nebylo kam odbočit... Tohle bych už nikdy absolvovat nechtěl. Proto u dalšího auta byla klima podmínkou...

Odpovědět  |   | 
robo  |  16. 07. 2006 10:54

v tomto suhlasim, klima je nutna, vobec mi nemusis oponovat, teraz v lete nadavam aj ja.
Je fakt ze bodaj by nikto z nas tie hviezdicky nemusel skusit.
Na slovensku to napisali naplno Aveo ma jednu hviezdicku, vid moje hyperlinky
Klima je tiez jeden z prvkov bezpecnosti a nie maly

ked som kupoval bola klima za 50tisic co pri cene auta 400 je dost

Odpovědět  |   | 
pepa  |  17. 07. 2006 11:21

Ne vsichni jezdi jak 50% tehle republiky v lete do Chotvatska a to jeste autem
Na 10km cestu do prace a zpet je klima skoro k nicemu. To mam to vedro driv vyvetrane a jeste se nemusim starat a kontrolovat dalsi kram v aute
... navic v lete je nejprijemnejsi cestovat stejne na masine

K Aveu: Kupovat v roce 2006 nove auto s bezpecnosti aut vyrabenych pred 10 lety to chce tvrdou naturu.

Odpovědět  |   | 
Mek  |  18. 07. 2006 00:41

Ach jo, další názor s rádoby nadhledem...
Jsi fakt borec, že nejezdíš do Chorvatska, a ještě k tomu autem. A jak skvěle si dokážeš zdůvodnit, že je klima vlastně k ničemu...! Máš obdiv nás všech.

Odpovědět  |   | 
Jiri  |  21. 07. 2006 08:44

Psal jsem ze "ne vsichni" brouku
Zato nade mnou byl prispevek ze klimatizaci musi mit kazdej, protoze cesta do Chorvatska se bez ni proste neda. A jeste chutovka, ze bez klimy se v podstate neda na silnici bezpecne jezdit.
Coz sorry, ale to uz je totalni kravina, kterou jsem ukazal na mem osobnim pripadu provozu auta.
Mas neco proti tomu ?
Jinak diky za obdiv, klidne mi posli diplom

Odpovědět  |   | 
uKulee  |  18. 07. 2006 07:21

Odpovědět  |   | 
robo  |  16. 07. 2006 09:53

neviem preco umyselne tajite vysledok toho crash testu. Katastrofalny je to prave slovo
precitajte si napriklad toto http://www.stopmagazin.sk/Obsah/Aktual/S-13-04.htm
Zda sa ze p.Ondrasik si na toto schvalne daval pozor. Auto sa aj podla testu zda prepadak, uz len ten interier s golfovou loptickou a radiom, hroza. Ostalo to proste Daewoo. Ked som nedavno kupoval auto s 1.2 motorom som sa utvrdil aj po precitani tohto testu ze som isiel do GP.Citajte dole
http://auto.zoznam.sk/aktuality/euro-ncap-chevrolet-aveo-prepadol.html

Chevrolet Aveo 2006 - Hodnotenie Euro NCAP
Čelný náraz: 3 body / 19 %
Bočný náraz: 17 bodov / 94 %
Pripomínač pásov: 1 bod

Bezpečnosť posádky: 21 bodov (dve hviezdičky, z ktorých jedna preškrtnutá)
Bezpečnosť detí: 31 bodov / 63 % (tri hviezdičky)

Bezpečnosť chodcov: 19 bodov / 53 % (tri hviezdičky)

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 07. 2006 21:54

Výsledek crash testu nijak netajíme, dokonce je na něj uveden okaz na poslední stráce v části "Zhodnocení".

Na tom crash testu je ovšem zajímavé, že Aveo v podstatě propadlo při čelním nárazu, ale boční náraz má velmi slušný a je spíše z kategorie "mírně nadpůrměrný".

Odpovědět  |   | 
robo  |  16. 07. 2006 22:21

Ano vsimol som si to v zavere, anglicky menej zdatny ludia by to ale nemuseli pochopit.
Verim ze ste si precital aj uvedene linky Stopmagazinu kde redakcia s napisala aj list dilerom Chevroletu. Aj v slovenskych mediach nadalej veselo reklamuju toto auto [uz od 263000Skk s ABS a airbagom].
Pre niektorych ludi moze byt problem sa dostat k takymto informaciam, resp. stale sa najde kopec ludi ktorym tento parameter bezpecnosti unikne.
Automobilka by mala tento model kazdopadne stiahnut
Za vsetkym stoji cynickost a peniaze :
Clanok o jeho prepade testoch bol aj v periodiku +7dni, no a teraz po niekolko mesiacoch ho reklamuju v inzercii v edicii RED LINE s logom Chevrlolet.Velke plus.
Test bol inac napisany fajn a objektivne

Odpovědět  |   | 
alien5  |  16. 07. 2006 16:55

Uz vysledek NCAP znamena ze to je nebezpecne auto, a srovnavat to s favoritama atd.. se neda cena 120ky je 10k a tohle stoji kolik? 290? za to je fabie combi s klimou 1 rok jeta a ma 4 **** Kdo ma 120ku nema na to aby jsi koupil tento vuz ale jak ukazali testy sveta motoru (narazova skouska 120ky) i takova fiesta z roku 1993 a ta stoji 30 tisic a poskytuje nepopsatelne lepsi bezpecnost nez 120ky aspol.. natoz tento model za 290k-. a americka auta nejsou moc kvalitni aspon tato trida malich aut ktera stejne vyrabi v asii pod novim vedenim teprve chvyli takze technika nebude nic moc porad made in korea nebo kde to vyrabeji.

Odpovědět  |   | 
julius7  |  16. 07. 2006 17:53

To auto za tie peniaze si moze kupit len niekto,komu moc nezalezi na bezpecnosti svojej osoby a tiez mozno aj rodiny.Keby automobilka bola zodpovedna,tak by auto uz davno stiahla a neponukala ho na predaj v Europe po vysledkoch testov Euroncap.Nerobi nic ,len poziciu mrtveho brouka.
Naozaj dost draha smrt alebo zmrzacenie za tie prachy.
Testik je vsak napisany objektivne a vyvazene.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 23:28

Na věc nutno pohlížet z pohledu businessu: Je auto homologované? Je, tudíž splňuje zákonné normy pro bezpečnost. Prodává se dobře? Snad prodává, pokud by se dobře neprodávalo a důvod by byl nezájem zákazníku strachujících se na základě EuroNCAP, pak se to bude řešit. Dříve to nemá smysl a jsou to vyhozené peníze. Výrobce není charita.

Odpovědět  |   | 
julius7  |  16. 07. 2006 23:55

Pragmaticko obchodny pohlad a netvrdim,ze to nie je pravda.Ale sucasne to vypoveda aj o postoji automobilky a aj managementu,ktoremu nezalezi na tom, ake bezpecne auto v roku 2006 ponuka.Vyuziva sa tu fakt,ze mnohi ani nevedia,ze auto ma velmi slabu pasivnu bezpecnost hlavne pri celnom naraze.Vyrobca nie je charita,len tazi bezohladne z nevedomosti ludi,aby vytrieskal svoje peniaze,lebo auto nie je take lacne,aby sa zohladnila ta uboha pasivna bezpecnost.
Je to vsak na kazdom kupujucom,kde ma priority.Postoj vyrobcu odraza hruby nezaujem o svojich zakaznikov.Nepisu sa teraz 90 roky minuleho storocia...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  17. 07. 2006 09:03

Toho hodnoceni NCAP jsem si taky kdysi vsiml. Hledal jsem ale dal a zjistil jsem, ze se tahle mereni delaji pri rychlosti 64km/h, coz pry je jako kdyz do sebe narazi dve auta pri rychlosti 55km/h. Taky jsem kdesi nasel, ze uz pri rychlosti mereni 62,4 km/h by tohle auto dostalo 4 hvezdy (myslim, ze se na tuhle rychlost delaji testy v USA). Neni to sice na evropska mereni standard, ale dneska vetsina normalnich lidi jezdi do 50km/h kvuli novemu zakonu a protoze vozim vetsinou dite taky jezdim do 50tky, takze si myslim, ze se do tech 62,4km/h vejdu. Taky bezpecnost ditete byla i v tom testu NCAP docela slusna. Navic se po meste kvuli zacpam ani tou 50tkou vetsinou neda jezdit. A kde je treba 70tka, tam je vetsinou vic pruhu o protismer je oddeleny svodidly.
No a pokud to do me nekdo napali "tankem" ve 100vce, tak to nejspis nepreziju ani ve vetsine jinych aut teto tridy.

Odpovědět  |   | 
julius7  |  20. 07. 2006 17:55

Pozrite si dokumentaciu testu tohto auta a staci sa pozriet na obrazky,aby bolo vidiet,ze pasivna bezpecnost pri frontalnom naraze je uboha.Len tak na okraj,este aj ruska Lada 211x ma v celnom udere 4 body,to nema v tom teste airbagy a konstrukce je koncipovana a vyrabana od 1995 roku.Aveo predsa nemoze byt na tom ako Seicento a kto si ho za tie peniaze kupi,tak sa necha okradat koncernom,ktory takto zaraba i na neinformovanosti ludi.Je ta nizka uroven bezpecnosti zohladnena v cene ? Podla mna nie je.
Aspon,ze v bocnom crash teste je lepsia.Mozno sa vsak spoliehat,ze naraz pride na bocnu cast auta a nie frontalnu ?

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 19:23

Pane Ondrášíku, na základě jakého hatchbacku vzniklo toto Aveo?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 07. 2006 21:53

Na základě Kalose, nyní značeným jako Aveo...

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 23:00

Tak to je maličko přitažené za vlasy, že ano. Kalos (na některých trzích známý jako Aveo) HB měl svého "bratra" Kalose sedan. Ten můžeme označit za derivát z HB, ale toto Aveo "svůj" HB nemá. Pokud ano, žádám o fotky takového HB, který je shodný alespoň po A-sloupky.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  17. 07. 2006 14:02

*BUMP*

Pane Ondrášíku, Vy jste na mě asi zapomněl s identifikací onoho hatchbacku, ze kterého testované Aveo vychází. Stále marně čekám na Vaše vyjádření. Nebo dříve příjde korekce článku?

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 19:33

Jakým způsobem je pomocí GPS měřena akcelerace a pružnost? Pokud vím, tak protokol NMEA poskytuje údaje 1x za sekundu. Jak Vám pak mohou vycházet desetinné výsledky?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 07. 2006 21:59

Nebudu prozrazovat celý postup, protože je to takové "naše" know-how. Je to o synchornizaci otáček motoru a reálné rychlosti, která se dopředu stanoví pomocí GPS.

Čísla ovšem nejde brát zcela dogmaticky, protože i tento způsob má určitou nepřesnost, která se pohybuje do 3%. Celkové časy jsou také ovlivněny okamžitými klimatickými podmínkami, je prostě jasné, že auto při +20°C bude mít horší čas, než při chladnějším vzduchu, vliv má také tlak vzduchu, protivítr atd. Jsou to velmi přesné údaje v daný okamžik.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 23:04

a jéje, to je teda dílo přesnosti. Rychlost tedy určujete nikoli z nepřesného tachometru, ale z nepřesného otáčkoměru, který navíc "kalibrujete" nepřesně přes GPS. Není jednodušší než přes GPS si tu rychlot v daných otáčkách spočítat z rozměru pneu a převodového poměru? Myslím, že je to i řádově přesnější a dosáhnete chyby na úrovni odchylky otáčkoměru.

Není k zamyšlení pořídit si do redakce např. G-Tech RR a měřit pomoci něj? Není to vrchol přesnosti, ale je to daleko lepší než Vámi užívané metody.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 07. 2006 23:21

Postup je trochu složitější, než si myslíte. Není to měřeno stopkami a GPS dle otáček. Rozepisovat to nebudu. Každopádně odchylka v přesnosti je okolo těch 3%.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 23:24

Rozepsat byste to měl. Bez toho, aby byla známa metoda, nejsou výsledky měření relevantní. Jelikož čas měříte GPSku (odhaduji z posledního přízpěvku), nemůžete v mezích protokolu NMEA dojít k desetinám sekund.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  16. 07. 2006 23:33

Čas neměříme pomocí GPS, protože tam je zpoždění opravdu velké a při sprintu třeba 0-100 by byly rozdíly proti reálu někdy i v sekundách.

Co pro přesné změření času potřebujete je okamžik, kdy dosáhnete dané rychlosti, poté okamžik, kdy jste se rozjel, nebo začal přidávat (při pružném zrychlení) a pak metodu, jak stopnout tento interval. Při samotném měření není již potřeba mít GPS. To slouží pouze pro kalibraci otáčkoměru/rychloměru.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  16. 07. 2006 23:41

OK, takže se zkalibruje otáčkoměr dle GPS, to už víme. Čím měříte okamžiky startu / počátku akcelerace a dosažení kýžené rychlosti. Že nepoužíváte stopky jste už psal, tak co tedy? Vy jste ale tajnůstkář, snad to z Vás vypáčím...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 07. 2006 00:19

Opravdu to nechci řešit takto "nahlas". Dalo práci vymyslet "levný" způsob přesného měření a nerad bych o něj přišel. Máme prostě konkurenční výhodu, kterou z daných důvodů nebudu přesněji specifikovat.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  17. 07. 2006 00:30

To pak radši ani neprezentujte ty výsledky, neb bez znalosti metody mají stejně chabou vypovídací hodnotu jako vaše jednostrané a neověřitelné tvrzení, že odchylka činí 3%. Bojíte se, že metodu použije i konkurence? No jen ať! Pokud bode více testerů měřit stejnou metodou, bude mít čtenář možnost porovnat si naměřené hodnoty.

Odpovědět  |   | 
rmira  |  17. 07. 2006 09:43

kdysi jsem na internetu narazil na takový popis, je k tomu nutno mít ještě notebook a nějaký soft a snímač otáček (impulsů) nebo tak něco.
Pak se s využitím GPS zkalibruje pro jednotlivé převodové stupně vztah otáček a rychlosti (stačí jet ustálenou rychlostí na jednotlivé stupně a poměr lze odvodit).
Pak se provádí měření akcelerace na jednotlivé stupně a do počítače se nahrává nárůst otáček na jednotlivé rychlostní stupně v reálném čase. Tyto hodnoty se dají vyhodnotit i u stolu doma a skutčně k tomu nejsou třeba stopky. Prostě se podíváte, kolik času trvalo, než se otáčky zvedly z 2368 na 3569 (což na daný stupeň odpovídá třeba 80 - 120). Metoda opravdu je docela přesná.

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  17. 07. 2006 09:58

Pěkné, ale je to metoda užitá AR?

Odpovědět  |   | 
rmira  |  17. 07. 2006 12:46

no to opravdu netuším , a pan redaktor se zdá být neoblomný v uvedení detailů

Odpovědět  |   | 
PájaTHC  |  17. 07. 2006 13:57

Funguje to takto: Nejprve někdo z redakce, např. R.O., stanoví pomocí GPS otáčky motoru, které na daný rychlostní stupeň odpovídají rychlosti 100 km/h. Řidič přitom akceleruje velice velice pomalu, tudíž zpoždění GPS nehraje roli. Následně se na základě tíhového zrychlení a klasického testu postřehu - pravítka hozeného podél stěny a změření délky zachycení - vypočte postřeh nejdůležitějšího člena posádky během měření akcelerace - samotného MĚŘIČE. Třetí krok je již klasický. Měřič sleduje zpočátku tachometr, řidič se snaží co nejrychleji rozjet z nuly na co nejvíce km/h. Jakmile se vozidlo rozjede, měřič zmáčkne stopky POPRVÉ. Když se začne tachometr blížit stokilometrové rychlosti, počne měřič sledovat otáčkoměr, který je několikrát přesnější (zatímco rozdílu 10 km/h odpovídá u tachometru třeba jeden dílek - dvacetipětina stupnice, u otáčkoměru to může být i 500 otáček, tj. třeba celá desetina stupnice!!). Jakmile otáčkoměr dosáhne stanovené hodnoty, měřič stiskne stopky PODRUHÉ. Vznikne jakási základní hodnota. Pokus se několikrát opakuje a hodnoty zprůměrují. Následně vstoupí do hry hodnota postřehu změřená pomocí stěny a pravítka zpočátku pokusu. K naměřené zprůměrované hodnotě se připočte třeba přibližně řekněme asi polovina oné doby, protože je odpozorováno, že na start zareaguje měřič pomaleji, než při druhém měření, kdy je sledován otáčkoměr. Výsledek se zaokrouhlí na jedno či dvě desetinná místa (podle toho, jak přesně má zrychlení vypadat) a údaj je hotov.

Pokud to tak není, prosím pana Ondrášíka, aby zveřejnil přesnou metodiku měření. Děkuji.

Peace Pája

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  17. 07. 2006 14:58

Zcela přesně

Odpovědět  |   | 
Luki  |  16. 07. 2006 21:45

el.zrcátka opravdu nechybí. El.okna jsou pro mě už nutnost, zvlášť teď v létě, když nemám klimu ! Holt jsme ušetřili na nesprávném místě.
Absence ABS je výrazné mínus.
Bezpečnost, to je otázka, náš Hyundai má taky jen jednu hvězdu, ale do fábky bych kvůli tomu nešel. Aspoň mám čtyři válce a 63 kW u 1.3 motoru :)
Spíš mě mrzí, že Aveo je sedan, to opravdu nepotřebujem.
Za ty peníze nevím, jestli je to dobrá koupě.
Za 260 tisíc můžete mít sedan Renault Thalia 1.4 s klimou, v elektrice !
A o ceně Dacie Logan ani nemluvě.
Motoricky je to Aveo spíš na úrovní fábky, takže humus.
Výbavou je na tom Aveo velmi dobře, Škodovka by se měla poučit.

Odpovědět  |   | 
marekg  |  17. 07. 2006 10:43

Jasně,škodovka by se mohla přiučit leccos. Ač se mi Fábka sedan moc nezamlouvá po stránce designu-světla a nárazník z kombi (jezdím kombíkem,takže si dokážu představit,že nad použitím světel a nárazníku asi dlouho nepřemýšleli),tak když si srovnám pár pro někoho možná nepodstatných detailů-např.zavazadelník a jeho víko-Fabia: víko čalouněné i zevnitř uložené na víceprvkových závěsech,naproti tomu Aveo: Viko čalouněné minimálně nebo vůbec s klasickými panty zasahujícími dovnitř.Fabia tohle nabízí už v ceně do 300t.Anebo další korejská specialita-digitální hodiny na středové konzole,které by šly určitě přemístit k budíkům
nebo mohly být analogové.O tlačítku výstraž.blinkru umístěného na opačné straně vedle ovladačů topení,zatímco na straně řidiče je záslepka,ani nemluvím.
I když Fabie je v základu za stejnou cenu v podstatě bez výbavy,tak si myslím že v otázce bezpečnosti je i po devíti letech docela solidní.Přístrojovka je fakt strohá(známej mi říkal,že je to uvnitř jak v krematoriu),ale myslím si, že po stránce ergonomie nemá chybu.A jízdní vlastnosti si nemůžu vynachválit-při rozumné jízdě naprosto vyhovující.
A teď mě kamenujte.S Daewoo mám své zkušenosti,vím o čem mluvím.Ze začátku hodně muziky za málo peněz,ale až se to začne sypat,tak se člověk nedoplatí.To možná ale ani u škodovky.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 07. 2006 10:48

To jsi narazil na opravdu podstatne detaily.

Odpovědět  |   | 
marekg  |  17. 07. 2006 10:55

Chtěl jsem jen naznačit,že základní fabka je relativne drahá a nevybavené ale že tu vyšší
cenu vyvažují věci jako lepší zpracování,ergonomie,jízdní vlastnosti a bezpečnost s ohledem na stáří konstrukce.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 07. 2006 11:05

Ja ti rozumim, ale presto je fabia velice predrazeny vuz. To, ze ji lidi stajne kuopujou je druha vec, jedine co proti tomu muzu delat si ji nikdy nekoupit. Konkurence je nekde uplne jinde, mrkni na novy accent. Za 300 tisic mas 16V motor a ve vybave nechybi nic, co se v teto tride dodava. A pokud ma fabka neco navic, tak stoji 480 000.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 07. 2006 10:44

S tou bezpecnosti je to relativni. Vysledek je bran z narazu do zdi. Ovsem Pokud se srazi 5-hvezdickova toyota yaris s 0-hviesdickovym...cimkoliv velkym, treba tatra 815. je vam jasny, na co vam ty hvezdicky budou.Muzete si je dat na nahrobni kamen. S Aveem clovek nemusi mit cely zivot nehodu, ale cely zivot mit manualni okna, manualni zame a nemit klimatizaci...to je jina. Proste radeji si vyberu hezky, vybavent Aveo, i kdyz mene bezpecny, nez tuctovou, nevybavenou a otresnou skodu fabia.

Odpovědět  |   | 
marekg  |  17. 07. 2006 11:15

Jo jistě že v případě srážky s tatrovkou jsou mi hvězdy k hov*nu.Otřesnej je pro mě třeba Logan,ale nikomu ho neberu.A že je Fabia tuctová a okoukaná-kdyby stála za h****,tak se nebude asi tak dobře prodávat.A co se týče těch věcí jako ABS-mám,klima mám,el. okna v předu mám,airbagy 4x mám.Jenže mě se to vyplatí já najezdím 2500 km měsíčně.Jistě,cena je potom vyšší ale stojí to za to. A malej kombík zatím nikdo nenabízí.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 07. 2006 11:35

Jo ty mas fabii...tak proto... Fabka je normalni auto a prodava se tady proto, protoze je to cesky. V italii se prodava Fiat a ve francii se nejvic prodavaji jejich petidveraky. Neni to tim, ze by fabka byla vyjimecne auto.

Odpovědět  |   | 
pepa  |  17. 07. 2006 16:50

"Malej kombik nikdo nenabizi"
Kombiky delaji 50% prodeje fabek.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 07. 2006 21:06

Peugeot 206 SW

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  17. 07. 2006 21:07

Krome toho jich bylo mnohem vic, od fordu, vw atd. Nevim, proc s tim prestali, asi to nikdo na zapade nekupoval.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  18. 07. 2006 13:49

Neni pravda. Podil kombiku je nekde u 30%. Proto na ne spousta jinych vyrobcu kasle, protoze trh je maly. Kdyby se kombiku prodalo 50% (a platilo to nejen u nas), ostatni automobilky by je nabizely taky.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  17. 07. 2006 21:50

To Brouk:je něco přes 10% výroby se prodá v Česku.

Odpovědět  |   | 
anonymní  |  20. 07. 2006 09:55

Nevím jaké Aveo jste testovali. Já jsem byl s jedním chvíli nucen jezdit (byl to tedy spíš Kalos ve verzi sedan) a jeho jízdní vlastnosti byly jedním slovem příšerné. Jednalo se o zcela nový vůz, takže tlumiče a podvozek byly v pořádku. Nicméně auto bylo extrémně citlivé na boční vítr a držet stopu i v mírných rychleji projetých zatáčkách mu dělalo dost problémů. Co se týče pohodlí, tak se svými 180 cm jsem za volantem nenašel takovou polohu, abych se cítil pohodlně na delší cestě a ještě se za mně vešel někdo další. Navíc mělo auto automatickou převodovku a celkem vysokou spotřebu (8 až 10 l - na čtrnáctistovku docela dost) při kombinaci město/mimo město cca půl na půl. Osobně bych si tu popelnici nikdy nekoupil, ani kdyby byla docela nová za 50.000 Kč, protože auto je nepohodlné a nebezpečné a drahé na provoz.

Odpovědět  |   | 
patrik  |  20. 07. 2006 16:55

Souhlasím s těmi, kterým se ježí chlupy nad nebezpečnosti avea. Už jsem ten názor někde uvedl hned po zveřejnění výsledků crash testu a říkám to zas: auto současné konstrukce, které takhle mizerně dopadne v crashi, buď bylo nepodařený kus a je nutno ho ihned přihlásit do opravných testů, nebo je prostě konstrukčně špatné. Jestliže to GM nevadí, je to jejich problém, ovšem tímhle způsobem si reputaci a prodejní výsledky nevylepší. Pokud jde o prodeje avea v ČR, skončilo za červen 14. v segmentu malých vozů, naprosto šedivý průměr, spíš podprůměr.
Pokud jde o image Daewoo, je mi dnes líto první generace nubiry a lanosu, ve kterých se Daewoo ve spolupráci s Italy podařilo nastartovat zárodek cesty ke slušné designové identitě - to všechno spláchla dolů koncernová unifikace po převzetí GM a dnes na člověka juká z tohohle kvazichevvy čím dál víc levoboček Opelu, včetně táhnoucího se chvostu nedobré pověsti, pokud jde o kvalitu. Je to vývoj, který prudce kontrastuje se srovnatelnou značkou Kia - ta se pod křídly Hyundaie naopak otřepala a společně s Hyundaiem začíná naopak kvalitou a image zblízka dýchat na záda japonské produkci.
Pokud by redakce myslela svůj test vážně, měla by minimálně upozornit, že přímým konkurentem avea je nový accent a nejlépe je proti sobě postavit ve srovnávacím testu. Musela by taky upozornit, že dalším přímým konkurentem je Kia Rio sedan (nedováží se do ČR) a o patro výš je konkurentem Honda City. Debatéři už tady zmiňovali i evropskou produkci - logan, thalii, fabii. Čili není pravda, že je to jediný malý levný a "komfortní" sedan - naopak existuje celá plejáda malých sedanů v pásmu kolem osy 300.000 a mezi nimi jsou auta bez kompromisů bezpečná, slušně motorizovaná a vybavená, komfortní a spolehlivá. Každý si může vybrat a nemusí se kroutit a říkat "ono to sice není bezpečné, má to sice slabý motor, je to sice hlučné, nemá to sice elektrickou výbavu, ALE je to LEVNÉ"

Odpovědět  |   | 
julius7  |  20. 07. 2006 17:46

Suhlasim,ved este aj Logan je lepsi v celnom crash teste podla EuroNCAP.A ked ma Aveo pri 64 km/h taky slaby vysledok,tak pri 62 km/h a nizsie to tiez nebude ako ma byt.GM tu setri na zakaznikoch,ved to nie je viditelne...
Novy Accent bude iste lepsia volba a to aj motoricky.Tiez je zaujimave,ze ani Spark od Chevroletu nedopadlo v testoch bezpecnosti moc dobre.GM jednoducho setri...

Odpovědět  |   | 
Koala  |  10. 06. 2007 10:21

K čitelnosti displaye autorádia...
Autor testu si snad všiml,že display je hůře čitelný pouze pokud se rozsvítí světla.To znamená pouze jediné,výrobce nepočítal s tím,že v ČR se musí svítit i za jasného srpnového dne,kdy na obloze není ani mráčku a ve stínu je 40st C.Podle mne je logické že se display při rozsvícených světlech ztlumí,nebo "auto" předpokládá že je večer...a display by neměl řidiče oslňovat.Jakmile se světla vypnou,display je zcela perfektně čitelný i pokud na něj svítí prudké slunce.Osobně vyzkoušeno.

Odpovědět  |   | 
david  |  17. 03. 2012 00:26

du blejt!!!!

Odpovědět  |   | 
lojza  |  17. 03. 2012 00:27

si zmrd!!!!!

Odpovědět  |   | 
PEPE  |  04. 09. 2012 20:22

Jseš vadnej?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro