Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry

Čínské automobilky pomalu útočí na evropské zákazníky. Z počátku přišly většinou s vozy, které se svým vzhledem a parametry dost odlišují od evropské produkce. Nyní ale přicházejí první vlaštovky, které ukazují, že čínské vozy mohou být těm evropským velmi podobné.
Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry
Když čínské automobilky představily své první modely, které mají přijít na evropské trhy, evropský zákazník se mnohdy nestačil divit. Design vozů totiž často připomínal buď produkci evropských automobilek minulých let, nebo nepřipomínal vůbec nic a šel svou vlastní, trochu podivnou cestou.

Právě na strunu evropského stylu designu chce hrát novinka Chery V5, která je mixem tradičního MPV a crossoveru. Novinka se představila před pár dny na čínském autosalonu a jasně ukazuje, že i čínské automobilky dokáží vyrobit po designérské stránce vůz, který si v ničem nezadá s evropskou, japonskou, nebo korejskou produkcí.

Chery V5 měří na délku 4 662 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku 1 590 mm. Rozvor je pak na vnější rozměry vskutku výborný a má hodnotu 2 800 mm. Svými rozměry tak útočí na střední třídu velkoprostorových vozů jako je Opel Zafira, Renault Scénic II a další. Interiér jde také v duchu praktičnosti nabízí prostor pro pět až sedm pasažérů. Pro prakticky smýšlející řidiče je přichystána velká variabilita, která umožní jednotlivá sedadla posunovat v podélném směru, umožní vyjmout nebo sklopit kterékoli z nich a mnoho dalšího.

O pohon se pak stará benzínový čtyřválec o objemu 2,4 l, který automobilka vyrábí v licenci japonské Mistubishi. Agregát disponuje výkonem 95 kW (130 k) a točivým momentem 198 Nm. V základní výbavě modelu V5 pak zákazník najde čtyři airbagy, systémy ABS s EBD a ASR, automatickou klimatizaci, el. okna, navigační systém s DVD a mnoho dalšího. Přestože nebyla cena prozatím určena, měla by se i přes solidní výbavu, rozměry a motor pohybovat výrazně pod úrovní evropské konkurence.

Jak se ukazuje, čínské automobilky zvládly přechod na vývoj a výrobu vozů, které se dají nazvat jako "pro-evropské" během velmi krátké doby a nepřinesou si tak na evropský trh punc "divných automobilů" které si i po létech evropského vývoje s sebou nesou korejské, případně japonské automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chery V5

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků