Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry

Čínské automobilky pomalu útočí na evropské zákazníky. Z počátku přišly většinou s vozy, které se svým vzhledem a parametry dost odlišují od evropské produkce. Nyní ale přicházejí první vlaštovky, které ukazují, že čínské vozy mohou být těm evropským velmi podobné.
Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry
Když čínské automobilky představily své první modely, které mají přijít na evropské trhy, evropský zákazník se mnohdy nestačil divit. Design vozů totiž často připomínal buď produkci evropských automobilek minulých let, nebo nepřipomínal vůbec nic a šel svou vlastní, trochu podivnou cestou.

Právě na strunu evropského stylu designu chce hrát novinka Chery V5, která je mixem tradičního MPV a crossoveru. Novinka se představila před pár dny na čínském autosalonu a jasně ukazuje, že i čínské automobilky dokáží vyrobit po designérské stránce vůz, který si v ničem nezadá s evropskou, japonskou, nebo korejskou produkcí.

Chery V5 měří na délku 4 662 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku 1 590 mm. Rozvor je pak na vnější rozměry vskutku výborný a má hodnotu 2 800 mm. Svými rozměry tak útočí na střední třídu velkoprostorových vozů jako je Opel Zafira, Renault Scénic II a další. Interiér jde také v duchu praktičnosti nabízí prostor pro pět až sedm pasažérů. Pro prakticky smýšlející řidiče je přichystána velká variabilita, která umožní jednotlivá sedadla posunovat v podélném směru, umožní vyjmout nebo sklopit kterékoli z nich a mnoho dalšího.

O pohon se pak stará benzínový čtyřválec o objemu 2,4 l, který automobilka vyrábí v licenci japonské Mistubishi. Agregát disponuje výkonem 95 kW (130 k) a točivým momentem 198 Nm. V základní výbavě modelu V5 pak zákazník najde čtyři airbagy, systémy ABS s EBD a ASR, automatickou klimatizaci, el. okna, navigační systém s DVD a mnoho dalšího. Přestože nebyla cena prozatím určena, měla by se i přes solidní výbavu, rozměry a motor pohybovat výrazně pod úrovní evropské konkurence.

Jak se ukazuje, čínské automobilky zvládly přechod na vývoj a výrobu vozů, které se dají nazvat jako "pro-evropské" během velmi krátké doby a nepřinesou si tak na evropský trh punc "divných automobilů" které si i po létech evropského vývoje s sebou nesou korejské, případně japonské automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chery V5

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků