Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry

Čínské automobilky pomalu útočí na evropské zákazníky. Z počátku přišly většinou s vozy, které se svým vzhledem a parametry dost odlišují od evropské produkce. Nyní ale přicházejí první vlaštovky, které ukazují, že čínské vozy mohou být těm evropským velmi podobné.
Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry
Když čínské automobilky představily své první modely, které mají přijít na evropské trhy, evropský zákazník se mnohdy nestačil divit. Design vozů totiž často připomínal buď produkci evropských automobilek minulých let, nebo nepřipomínal vůbec nic a šel svou vlastní, trochu podivnou cestou.

Právě na strunu evropského stylu designu chce hrát novinka Chery V5, která je mixem tradičního MPV a crossoveru. Novinka se představila před pár dny na čínském autosalonu a jasně ukazuje, že i čínské automobilky dokáží vyrobit po designérské stránce vůz, který si v ničem nezadá s evropskou, japonskou, nebo korejskou produkcí.

Chery V5 měří na délku 4 662 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku 1 590 mm. Rozvor je pak na vnější rozměry vskutku výborný a má hodnotu 2 800 mm. Svými rozměry tak útočí na střední třídu velkoprostorových vozů jako je Opel Zafira, Renault Scénic II a další. Interiér jde také v duchu praktičnosti nabízí prostor pro pět až sedm pasažérů. Pro prakticky smýšlející řidiče je přichystána velká variabilita, která umožní jednotlivá sedadla posunovat v podélném směru, umožní vyjmout nebo sklopit kterékoli z nich a mnoho dalšího.

O pohon se pak stará benzínový čtyřválec o objemu 2,4 l, který automobilka vyrábí v licenci japonské Mistubishi. Agregát disponuje výkonem 95 kW (130 k) a točivým momentem 198 Nm. V základní výbavě modelu V5 pak zákazník najde čtyři airbagy, systémy ABS s EBD a ASR, automatickou klimatizaci, el. okna, navigační systém s DVD a mnoho dalšího. Přestože nebyla cena prozatím určena, měla by se i přes solidní výbavu, rozměry a motor pohybovat výrazně pod úrovní evropské konkurence.

Jak se ukazuje, čínské automobilky zvládly přechod na vývoj a výrobu vozů, které se dají nazvat jako "pro-evropské" během velmi krátké doby a nepřinesou si tak na evropský trh punc "divných automobilů" které si i po létech evropského vývoje s sebou nesou korejské, případně japonské automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chery V5

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků