Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry

Čínské automobilky pomalu útočí na evropské zákazníky. Z počátku přišly většinou s vozy, které se svým vzhledem a parametry dost odlišují od evropské produkce. Nyní ale přicházejí první vlaštovky, které ukazují, že čínské vozy mohou být těm evropským velmi podobné.
Chery V5, čínský rodinný vůz s evropskými parametry
Když čínské automobilky představily své první modely, které mají přijít na evropské trhy, evropský zákazník se mnohdy nestačil divit. Design vozů totiž často připomínal buď produkci evropských automobilek minulých let, nebo nepřipomínal vůbec nic a šel svou vlastní, trochu podivnou cestou.

Právě na strunu evropského stylu designu chce hrát novinka Chery V5, která je mixem tradičního MPV a crossoveru. Novinka se představila před pár dny na čínském autosalonu a jasně ukazuje, že i čínské automobilky dokáží vyrobit po designérské stránce vůz, který si v ničem nezadá s evropskou, japonskou, nebo korejskou produkcí.

Chery V5 měří na délku 4 662 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku 1 590 mm. Rozvor je pak na vnější rozměry vskutku výborný a má hodnotu 2 800 mm. Svými rozměry tak útočí na střední třídu velkoprostorových vozů jako je Opel Zafira, Renault Scénic II a další. Interiér jde také v duchu praktičnosti nabízí prostor pro pět až sedm pasažérů. Pro prakticky smýšlející řidiče je přichystána velká variabilita, která umožní jednotlivá sedadla posunovat v podélném směru, umožní vyjmout nebo sklopit kterékoli z nich a mnoho dalšího.

O pohon se pak stará benzínový čtyřválec o objemu 2,4 l, který automobilka vyrábí v licenci japonské Mistubishi. Agregát disponuje výkonem 95 kW (130 k) a točivým momentem 198 Nm. V základní výbavě modelu V5 pak zákazník najde čtyři airbagy, systémy ABS s EBD a ASR, automatickou klimatizaci, el. okna, navigační systém s DVD a mnoho dalšího. Přestože nebyla cena prozatím určena, měla by se i přes solidní výbavu, rozměry a motor pohybovat výrazně pod úrovní evropské konkurence.

Jak se ukazuje, čínské automobilky zvládly přechod na vývoj a výrobu vozů, které se dají nazvat jako "pro-evropské" během velmi krátké doby a nepřinesou si tak na evropský trh punc "divných automobilů" které si i po létech evropského vývoje s sebou nesou korejské, případně japonské automobilky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chery V5

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků