Chcete závodní Alfu Romeo? Jedna zajímavá je teď na prodej

Možnost vlastnit Alfu Romeo již zaniklého závodního týmu s bohatou historií se jen tak nepoštěstí. A tahle může mít navíc až 500 koní.

Jmenuje se Alfa Romeo 156 Coloni S1 a vznikla v roce 2000. S šestiválcovým motorem umístěným uprostřed byla určena na okruhové závody. Postavil jí tým Scuderia Coloni, vedený Enzem Colonim. Stáj vznikla v roce 1982 a v letech 1983 - 1986 se angažovala v závodech Formule 3. Poté do roku 1991 působila ve Formuli 1 jako Enzo Coloni Racing Car Systems.

Ve Formuli 1 zaznamenala celkem 82 vstupů, ale piloti zajeli pouze 14 kvalifikačních časů. Mezitím byl ale tým úspěšný ve Formuli 3 a závodech Formula 3000. V letech 2006 až 2009 se tým přejmenoval na Fisichella Motor Sport, podle stejnojmenného závodníka, který s týmem spojil síly.

Dnes již zaniklý tým měl však na svém kontě i zářezy ze závodů cesťáků. A jedno z jejich náčiní je nyní na prodej. Stojí na základech z Alfy Romeo 156 a jde o pořádnou bestii.

Alfa Romeo nabídne anomálii: Malé SUV s pohonem zadních kol!

Alfa Romeo nabídne anomálii: Malé SUV s pohonem zadních kol!

Karbonová karoserie posazená na trubkovém rámu skrývá ve svých útrobách třílitrový šestiválcový motor Alfa Romeo. V základu je motor schopný produkovat výkon 280 kW (380 koní). Není však problém jej upravit na hodnoty okolo 370 kW (500 koní).

S hmotností pouze 900 kilogramů dokáže závodní speciál uhánět rychlostí až 310 km/h. Poháněna jsou zadní kola skrze šestistupňovou manuální převodovku. Závodník sedí přesně uprostřed a uvnitř má samozřejmě veškeré závodní vybavení.

Alfa Romeo končí výrobu 4C kupé. Spider však pokračuje dál

Alfa Romeo končí výrobu 4C kupé. Spider však pokračuje dál

Vůz je nyní na prodej u nizozemského prodejce. Cena je bohužel pouze na vyžádání. Alfa je však připravena k jízdě a má k dispozici veškerou dokumentaci. Máte zájem?

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků