Jde o formuli z éry, kdy vozy Auto Union válcovaly konkurenci na mnoha světových tratích – startovaly v 61 závodech, přičemž 24krát zvítězily, 23krát byly druhé a 17krát třetí. Zdroj: Škoda Auto

Jde o formuli z éry, kdy vozy Auto Union válcovaly konkurenci na mnoha světových tratích – startovaly v 61 závodech, přičemž 24krát zvítězily, 23krát byly druhé a 17krát třetí. | Zdroj: Škoda Auto

Vývoj vozu s označením P jako Porsche začal 8. listopadu roku 1932 ve stuttgrartské konstrukční kanceláři HFB. Projekt za 75 tisíc říšských marek převzal v březnu roku 1933 koncern Auto Union, tvořený značkami Audi, DKW, Horch a Wanderer. Zdroj: Škoda Auto

Vývoj vozu s označením P jako Porsche začal 8. listopadu roku 1932 ve stuttgrartské konstrukční kanceláři HFB. Projekt za 75 tisíc říšských marek převzal v březnu roku 1933 koncern Auto Union, tvořený značkami Audi, DKW, Horch a Wanderer. | Zdroj: Škoda Auto

První vůz typu A poháněl vidlicový šestnáctiválec o objemu 4360 cm3, dopovaný kompresorem. S výkonem 217 kW (295 k) se stroj rozjel až na 280 km/h. Hans Stuck s ním vyhrál na Grand prix Německa, Švýcarska i na Masarykově okruhu v Československu.  Zdroj: Škoda Auto

První vůz typu A poháněl vidlicový šestnáctiválec o objemu 4360 cm3, dopovaný kompresorem. S výkonem 217 kW (295 k) se stroj rozjel až na 280 km/h. Hans Stuck s ním vyhrál na Grand prix Německa, Švýcarska i na Masarykově okruhu v Československu.  | Zdroj: Škoda Auto

Vůz typu B byl nasazen v sezoně 1935, s pěitilitrovým motorem a 276 kW (375 k) s ním vítězili Achille Varzi, Hans Stuck i Bernd Rosemeyer. Zdroj: Škoda Auto

Vůz typu B byl nasazen v sezoně 1935, s pěitilitrovým motorem a 276 kW (375 k) s ním vítězili Achille Varzi, Hans Stuck i Bernd Rosemeyer. | Zdroj: Škoda Auto

Auto Union typu C dostal motor o objemu 6010 cm3, přeplňovaný až na 0,95 bar. Vrcholná verze o výkonu 382 kW (520 k) a s točivým momentem 853 Nm dosahovala rychlosti 313 km/h, s aerodynamickou kapotáží dokonce 340 km/h. Zdroj: Audi

Auto Union typu C dostal motor o objemu 6010 cm3, přeplňovaný až na 0,95 bar. Vrcholná verze o výkonu 382 kW (520 k) a s točivým momentem 853 Nm dosahovala rychlosti 313 km/h, s aerodynamickou kapotáží dokonce 340 km/h. | Zdroj: Audi

K ještě lepším jízdním vlastnostem si pomáhal samosvorným diferenciálem. Zdroj: Audi

K ještě lepším jízdním vlastnostem si pomáhal samosvorným diferenciálem. | Zdroj: Audi

Rodný dům Ferdinanda Porsche najdete v Tanvaldské ulici číslo 38, otevřeno je vždy od pátku do neděle od devíti dopoledne a pěti odpoledne. Můžete využít také výhodné kombinované vstupné s prohlídkou Škoda muzea v Mladé Boleslavi. Zdroj: Audi

Rodný dům Ferdinanda Porsche najdete v Tanvaldské ulici číslo 38, otevřeno je vždy od pátku do neděle od devíti dopoledne a pěti odpoledne. Můžete využít také výhodné kombinované vstupné s prohlídkou Škoda muzea v Mladé Boleslavi. | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Auto Union Typ C Zdroj: Audi

Auto Union Typ C | Zdroj: Audi

Vývoj vozu s označením P jako Porsche začal 8. listopadu roku 1932 ve stuttgrartské konstrukční kanceláři HFB. Projekt za 75 tisíc říšských marek převzal v březnu roku 1933 koncern Auto Union, tvořený značkami Audi, DKW, Horch a Wanderer. Zdroj: Škoda Auto
První vůz typu A poháněl vidlicový šestnáctiválec o objemu 4360 cm3, dopovaný kompresorem. S výkonem 217 kW (295 k) se stroj rozjel až na 280 km/h. Hans Stuck s ním vyhrál na Grand prix Německa, Švýcarska i na Masarykově okruhu v Československu.  Zdroj: Škoda Auto
Vůz typu B byl nasazen v sezoně 1935, s pěitilitrovým motorem a 276 kW (375 k) s ním vítězili Achille Varzi, Hans Stuck i Bernd Rosemeyer. Zdroj: Škoda Auto
Auto Union typu C dostal motor o objemu 6010 cm3, přeplňovaný až na 0,95 bar. Vrcholná verze o výkonu 382 kW (520 k) a s točivým momentem 853 Nm dosahovala rychlosti 313 km/h, s aerodynamickou kapotáží dokonce 340 km/h. Zdroj: Audi
19
Fotogalerie

Chcete vidět Auto Union Typ C Grand Prix? Nově je vystaven v rodném domě Ferdinanda Porsche

Slavný stříbrný šíp bude v expozici v Liberci-Vratislavicích až do března 2022. Nejde ovšem o originál, ale o extrémně přesnou repliku.

Závodní stroj je zpracován v provedení pro sezonu 1936. Monopost navržený Ferdinandem Porsche zapůjčilo partnerské muzeum Audi Tradition z Ingolstadtu. Jde o formuli z éry, kdy vozy Auto Union válcovaly konkurenci na mnoha světových tratích – startovaly v 61 závodech, přičemž 24krát zvítězily, 23krát byly druhé a 17krát třetí. Vývoj vozu s označením P jako Porsche začal 8. listopadu roku 1932 ve stuttgrartské konstrukční kanceláři HFB. Projekt za 75 tisíc říšských marek převzal v březnu roku 1933 koncern Auto Union, tvořený značkami Audi, DKW, Horch a Wanderer.

První vůz typu A poháněl vidlicový šestnáctiválec o objemu 4360 cm3, dopovaný kompresorem. S výkonem 217 kW (295 k) se stroj rozjel až na 280 km/h. Hans Stuck s ním vyhrál na Grand Prix Německa, Švýcarska i na Masarykově okruhu v Československu. Vůz typu B byl nasazen v sezoně 1935, s pěitilitrovým motorem a 276 kW (375 k) s ním vítězili Achille Varzi, Hans Stuck i Bernd Rosemeyer.

Auto Union typu C dostal motor o objemu 6010 cm3, přeplňovaný až na 0,95 bar. Vrcholná verze o výkonu 382 kW (520 k) a s točivým momentem 853 N.m dosahovala rychlosti 313 km/h, s aerodynamickou kapotáží dokonce 340 km/h. K ještě lepším jízdním vlastnostem si pomáhal samosvorným diferenciálem. Následovala ještě verze D s třílitrovým dvanáctiválcem.

Současně s replikou Auto Unionu si v muzeu můžete prohlédnout expozici o dálkových jízdách vozů Popular a Rapid, jejichž vrcholem byla cesta kolem světa za 97 dní. Rodný dům Ferdinanda Porsche najdete v Tanvaldské ulici číslo 38, otevřeno je vždy od pátku do neděle od devíti dopoledne a pěti odpoledne. Můžete využít také výhodné kombinované vstupné s prohlídkou Škoda muzea v Mladé Boleslavi.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud