Chcete umět driftovat? Nemusíte, tohle BMW M235i to zvládne samo

Mnichovská automobilka představila na veletrhu CES prototyp, který dokáže automaticky jet řízeným přetáčivým smykem.
Chcete umět driftovat? Nemusíte, tohle BMW M235i to zvládne samo

Výrobci aut vzali letošní veletrh spotřební elektroniky CES ztečí. Audi se v Las Vegas pyšní laserovými světly, Toyota přivezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháněný (zatím spíš teoreticky) solárními panely na střeše... Expozice BMW spolu s doprovodnými prezentacemi se soustředí na projekt ConnectedDrive včetně systémů autonomní jízdy.

Systém BMW ActiveAssist by měl dokázat bezpečně ovládat auto i v mezních situacích, jako je prudký vyhýbací manévr nebo nenadálý smyk. Systém využívá už existující hardware včetně elektrického posilovače řízení a snímačů elektronického stabilizačního systému.

Automobilka demonstruje jeho potenciál oficiálním videem, ve kterém účinkuje prototyp malého kupé BMW M235i.

A protože vyhýbací manévr není dost sexy, naučili bavorští inženýři auto rovnou také driftovat. Počítač dokáže kontrolovat úhel vybočení zádi a trajektorii smyku přinejmenším stejně dobře jako velmi zkušený řidič. 

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Samozřejmě se nabízí celá řada znepokojivých úvah o smysluplnosti takové funkce, BMW však argumentuje přesvědčivě: řízený přetáčivý smyk je menévr extrémně náročný na rychlost a přesnost reakcí, proto se výborně hodí k předvedení a testování možností systému automnomní jízdy. 

Automobilka plánuje zahájit jízdní zkoušky systému BMW ActiveAssist v běžném provozu už příští rok. Do roku 2020 by chtěla mít na trhu „vysoce autonomní“ modely, které si poradí například s dopravním omezením na dálnici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků