Chcete umět driftovat? Nemusíte, tohle BMW M235i to zvládne samo

Mnichovská automobilka představila na veletrhu CES prototyp, který dokáže automaticky jet řízeným přetáčivým smykem.
Chcete umět driftovat? Nemusíte, tohle BMW M235i to zvládne samo

Výrobci aut vzali letošní veletrh spotřební elektroniky CES ztečí. Audi se v Las Vegas pyšní laserovými světly, Toyota přivezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháněný (zatím spíš teoreticky) solárními panely na střeše... Expozice BMW spolu s doprovodnými prezentacemi se soustředí na projekt ConnectedDrive včetně systémů autonomní jízdy.

Systém BMW ActiveAssist by měl dokázat bezpečně ovládat auto i v mezních situacích, jako je prudký vyhýbací manévr nebo nenadálý smyk. Systém využívá už existující hardware včetně elektrického posilovače řízení a snímačů elektronického stabilizačního systému.

Automobilka demonstruje jeho potenciál oficiálním videem, ve kterém účinkuje prototyp malého kupé BMW M235i.

A protože vyhýbací manévr není dost sexy, naučili bavorští inženýři auto rovnou také driftovat. Počítač dokáže kontrolovat úhel vybočení zádi a trajektorii smyku přinejmenším stejně dobře jako velmi zkušený řidič. 

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Samozřejmě se nabízí celá řada znepokojivých úvah o smysluplnosti takové funkce, BMW však argumentuje přesvědčivě: řízený přetáčivý smyk je menévr extrémně náročný na rychlost a přesnost reakcí, proto se výborně hodí k předvedení a testování možností systému automnomní jízdy. 

Automobilka plánuje zahájit jízdní zkoušky systému BMW ActiveAssist v běžném provozu už příští rok. Do roku 2020 by chtěla mít na trhu „vysoce autonomní“ modely, které si poradí například s dopravním omezením na dálnici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků