Chcete umět driftovat? Nemusíte, tohle BMW M235i to zvládne samo

Mnichovská automobilka představila na veletrhu CES prototyp, který dokáže automaticky jet řízeným přetáčivým smykem.
Chcete umět driftovat? Nemusíte, tohle BMW M235i to zvládne samo

Výrobci aut vzali letošní veletrh spotřební elektroniky CES ztečí. Audi se v Las Vegas pyšní laserovými světly, Toyota přivezla koncept vodíkového hybridu, Ford vystavuje C-MAX poháněný (zatím spíš teoreticky) solárními panely na střeše... Expozice BMW spolu s doprovodnými prezentacemi se soustředí na projekt ConnectedDrive včetně systémů autonomní jízdy.

Systém BMW ActiveAssist by měl dokázat bezpečně ovládat auto i v mezních situacích, jako je prudký vyhýbací manévr nebo nenadálý smyk. Systém využívá už existující hardware včetně elektrického posilovače řízení a snímačů elektronického stabilizačního systému.

Automobilka demonstruje jeho potenciál oficiálním videem, ve kterém účinkuje prototyp malého kupé BMW M235i.

A protože vyhýbací manévr není dost sexy, naučili bavorští inženýři auto rovnou také driftovat. Počítač dokáže kontrolovat úhel vybočení zádi a trajektorii smyku přinejmenším stejně dobře jako velmi zkušený řidič. 

Video | Technika | Bezpečnost | Autosalony | Mercedes-Benz | Frankfurt 2013

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Samozřejmě se nabízí celá řada znepokojivých úvah o smysluplnosti takové funkce, BMW však argumentuje přesvědčivě: řízený přetáčivý smyk je menévr extrémně náročný na rychlost a přesnost reakcí, proto se výborně hodí k předvedení a testování možností systému automnomní jízdy. 

Automobilka plánuje zahájit jízdní zkoušky systému BMW ActiveAssist v běžném provozu už příští rok. Do roku 2020 by chtěla mít na trhu „vysoce autonomní“ modely, které si poradí například s dopravním omezením na dálnici.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků